W pozostałych do zakończenia sezonu 3 rajdach, Sébastien Loeb potrzebuje już tylko 5 punktów, a zespół Citroën-Total – zaledwie 7, by zapewnić sobie mistrzowskie tytuły. Trzeci, ostatni etap rajdu był zgodnie z przewidywaniami bardzo trudny, bo na jego trasie organizatorzy wytyczyli 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 77 km bez jakiejkolwiek możliwości serwisowania.
Po raz kolejny potwierdziło się, że niezawodność to wyjątkowo silna strona Xsary. Szef zespołu Guy Frequelin nie krył ogromnej satysfakcji, gdy obie załogi zameldowały się na mecie w miejscowości Olbia. “Obydwie nasze Xsary pokonały całą trasę tego bardzo trudnego rajdu praktycznie bez żadnych problemów. Doskonale spisały się także nasze załogi – kierowcy i piloci. Chcę podkreślić, że osiągnęliśmy wynik całkowicie zgodny z naszym planem i oczekiwaniami. Często porównuję mistrzostwa z pojedynczym rajdem: 16 rund jest jak 16 odcinków specjalnych, a zwycięzcą jest ten, kto utrzyma prowadzenie do mety.”
Sébastien Loeb po raz piąty w tym sezonie zajął 2 miejsce i zaliczył swój dziesiąty finisz na podium. Po raz kolejny pokazał dojrzałość doświadczonego kierowcy. “Już po pierwszym odcinku wiedziałem, że będzie niezwykle ciężko wygrać z Solbergiem. Chociaż niekiedy próbowałem pojechać nieco szybciej, on cały czas pewnie utrzymywał prowadzenie. Gdy Marcus Grönholm odpadł z walki o czołowe pozycje, moim celem było dowiezienie do mety drugiego miejsca i to się udało bez problemów. Teraz przed nami 2 rajdy asfaltowe, które bardzo mi odpowiadają. Nie ukrywam, że moim celem na Korsyce jest zwycięstwo…”
Klasyfikacja Rajdu Sardynii:
1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 4 h 43 min 47,9 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 2 min 07,9 s
3. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 3 min 20,9 s
4. A. Navarra/S. Fedeli (Subaru Impreza) + 10 min 16,1 s
5. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 10 min 48 s
6. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 25 min 11,6 s
7. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 26 min 39,2 s
8. A. Warmbold/G.Price (Ford Focus) + 28 min 03,2 s
9. P. G. Andersson/J. Andersson (Suzuki Ignis) + 29 min 03,6 s
10. P. Andreucci/A. Andreucci (Fiat Punto) + 31 min 01,9 s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA – klasyfikacja producentów
1. Citroën, 164 pkt
2. Ford, 117
3. Subaru, 101
4. Peugeot, 80
Najnowsze komentarze