Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

WRC: Sobota w Monte Carlo

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-23
w Wiadomości, Citroen, DS Automobiles
Czas czytania 6 minut
102
A A
0
Stephane Lefebvre (FRA) - Gabin Moreau (FRA)- Citroen DS3 WRC
FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2016 -WRC Monte Carlo (FRA) -  WRC 18/01/2016 to 24/01/2016 - PHOTO :  @World

Stephane Lefebvre (FRA) - Gabin Moreau (FRA)- Citroen DS3 WRC FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP 2016 -WRC Monte Carlo (FRA) - WRC 18/01/2016 to 24/01/2016 - PHOTO : @World

Na dzisiejszy etap Rajdu Monte Carlo składało się pięć odcinków o łącznej długości 172,75 km. Dwa z nich przejeżdżane były dwukrotnie, w tym jeden najdłuższy w całej imprezie i wytyczony na dystansie 51,17 km. Kończący dzień odcinek Sisteron – Thoard mierzył z kolei też niemałe 36,35 km, załogi miały więc co robić. Przyjrzyjmy się zatem, jak rozwijała się sytuacja podczas sobotniego etapu jednego z najbardziej klasycznych rajdów świata rozgrywanego w bardzo malowniczych plenerach i w bardzo nieprzewidywalnych warunkach.

Peugeot 408 – reklama

OS9 – Lardier et Valenca – Faye 1 – 51,17 km
Od samego rana szturm przypuścił Sebastien Ogier i nic dziwnego, że wygrał tę próbę – pokonał cały dystans w czasie 30:47,8 i był wyraźnie szybszy od niemal wszystkich pozostałych kierowców. Niemal, bo Kris Meeke w Citroënie DS3 WRC stracił do Francuza jedynie 10,6 sekundy, co nie jest wielkim problemem na przeszło 51 kilometrach. Kierowca Citroëna nie wiedział, gdzie mógłby się jeszcze poprawić – w takich warunkach wydawało mu się to wręcz niemożliwe. Na trasie było dużo lodu, sporo śniegu, a nawierzchnia była już mocno zabrudzona.
Stéphane Lefebvre, drugi z kierowców zespołu Abu Dhabi Total WRT, uzyskał dopiero dziesiąty rezultat tracąc do zwycięzcy 1:50,5, ale osiągnął metę odcinka i to się liczy. Stéphane awansował przy okazji na siódme miejsce w łącznych wynikach, bo Dani Sordo popełnił błąd i stracił blisko 6,5 minuty.
Tomek Gryc był dwunasty w klasie RC4, tuż przed Sławkiem Ogryzkiem.

OS10 – St Léger Les Mélèzes – La Bâtie Neuve 1 – 17,03 km
Na krótkim St Léger Les Mélèzes – La Bâtie Neuve 1 doszło do zaskoczenia – zwycięzca uzyskał niemal 44-sekundową przewagę nad drugim w wynikach Ogierem! Nie był to jednak efekt jakichś problemów Francuza. Zwycięzcą tym nie był też, niestety, Kris Meeke, bo wówczas znalazłby się w naprawdę niezłej sytuacji. To Andreas Mikkelsen tak dobrze dobrał opony (miał cztery kolcowane), że pokonał resztę z naprawdę dużą przewagą.
Kris Meeke stracił do niego aż 54 sekundy i był na tej próbie czwarty, ale na szczęście do Ogiera stracił tylko 10,1 sekundy i nie spadł z pozycji wicelidera klasyfikacji generalnej. Jego przewaga nad Latvalą stopniała wprawdzie o 6 sekund, ale i tak wynosiła jeszcze 73,3 sekundy – było dobrze!
Stéphane Lefebvre osiągnął metę, ale dopiero z piętnastym czasem (+1:43,8), ale i jego bezpośredni rywale mieli podobne problemy, więc Francuz bez kłopotów utrzymał siódme miejsce w generalce.
Dobrze pojechał Sławek Ogryzek w Peugeocie 208 R2 – uzyskał piąty czas w swojej klasie. Tomek Gryc w takim samym samochodzie był szósty, tracąc do kolegi 1,1 sekundy.

OS11 – Lardier et Valenca – Faye 1 – 51,17 km
Powtórny przejazd przez najdłuższy odcinek tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo zapisał na swoje konto Kris Meeke, który zniwelował przewagę Sebastiena Ogiera o 3,4 sekundy (Francuz był drugi) i umocnił się na pozycji wicelidera z uwagi na problemy Latvali (jedenasty ze stratą 1:54,2). W generalce za Meeke’iem był wówczas Mikkelsen, który miał już przeszło 2-minutową stratę do kierowcy Citroëna. Dodajmy, że Meeke był o przeszło 20 sekund szybszy od Ogiera z pierwszego przejazdu i to mimo tego, że wciąż bardzo często pojawiał się czarny lód.
Stéphane Lefebvre popisał się czwartym czasem (+45,0), ale uciekł goniącemu go w generalce Bouffierowi tylko o 1,8 sekundy. Przewaga kierowcy Citroëna jednak rosła i to był dobry znak, zwłaszcza, że wyczucie samochodu było coraz lepsze.
Tomek Gryc przyprowadził na metę Peugeota 208 R2 z dziewiątym czasem, zaś Sławek Ogryzek był trzynasty.

OS12 – St Léger Les Mélèzes – La Bâtie Neuve 1 – 17,03 km
Stéphane Lefebvre bez trudu awansował w generalce na szóste miejsce po tym, jak Jari-Matti Latvala nie pojawił się na starcie do przedostatniego sobotniego odcinka specjalnego. Awans ów był możliwy nawet mimo dwunastego miejsca w klasyfikacji OS-u i straty 1:25,5 do zwycięzcy odcinka. Z gorszych wiadomości trzeba wspomnieć, że przewaga Lefebvre’a nad Bouffierem stopniała do zaledwie 4,2 sekundy. To efekt kolejnego pirueta Stéphane’a.
Próbę wygrał Thierry Neuville przed Haydenem Paddonem i Danim Sordo – Hyundai musiał nieźle świętować z powodu całego odcinkowego podium dla swojej marki ;-)
Sebastien Ogier stracił do Neuvilla 46,6 sekundy i był dopiero siódmy, tuż przed Krisem Meeke’iem (+48,9), który wypadł z trasy i – jak się okazało na mecie – uszkodził skrzynię biegów. W efekcie nie pojawił się na starcie ostatniego dziś odcinka i nie powróci na trasę również jutro – między etapami sobotnim i niedzielnym nie ma bowiem odpowiedniej przerwy serwisowej, by wymienić uszkodzony podzespół. Wielka szkoda – to był jedyny kierowca, który mógł powalczyć z Ogierem o zwycięstwo.
Tomek Gryz popisał się czwartym czasem w klasie, zaś Slawek Ogryzek finiszował z dziesiątym wynikiem w klasyfikacji RC4.

OS13 – Sisteron – Thoard – 36,35 km
Stéphane Lefebvre z uwagi na wycofanie się Meeke’a znowu awansował w generalce – był już piąty, choć bez realnych szans na awans wyżej w normalnej walce. Trzymamy kciuki, żeby 23-letni kierowca Citroëna DS3 WRC dojechał do mety rajdu i zdobył cenne punkty – to będzie dla niego najlepsza motywacja!
A ambicji Stefkowi nie możemy odmówić. Na ostatnim sobotnim odcinku specjalnym Lefebvre popisał się czwartym czasem (+21,5 do zwycięskiego Neuville’a), a że Ogier nie musiał już cisnąć i odpuścił, więc kierowca Citroëna był szybszy podmistrza Świata. Biorąc pod uwagę, że kłopoty miał Bryan Bouffier (+2:00,8) sytuacja Lefebvre’a wyglądała całkiem dobrze.

Na jutro pozostały już tylko trzy odcinki specjalne Rajdu Monte Carlo o łącznej długości 45,28 km.

 

Warto przeczytać!

citroen traction avant v6 Wiadomości

Jak przyspieszał i ile palił Citroën Traction Avant V6 LA 15 CV?

2025-11-15
samochod roku 2025 litwa 02 Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?

2025-11-15

Dacia Go Dakar w Warszawie, czyli wyjątkowe spotkanie z pięciokrotnym zwycięzcą Dakaru

2025-11-15

 

KG; zdjęcia: Citroën Racing, Gryc Racing, Ogryzek Rally Sport


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

WRC Sobota w Monte Carlo 01 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 02 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 03 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 04 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 05 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 06 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 07 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 08 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 09 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 10 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 11 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 12 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 13 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 14 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 15 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 16 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 17 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 18 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 19 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 20 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 21 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 22 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 23 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 24 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 25 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 26 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 27 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 28 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 29 WiadomościWRC Sobota w Monte Carlo 30 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SportCitroenDS208
Udostepnij37Tweet23Udostepnij6
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    3057 udostępnienia
    Udostepnij 1223 Tweet 764
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2066 udostępnienia
    Udostepnij 826 Tweet 517
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1112 udostępnienia
    Udostepnij 445 Tweet 278
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6456 udostępnienia
    Udostepnij 2582 Tweet 1614

Testy samochodów

leapmotor t03 test 18 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Leapmotor T03 2025 – czy Dacia Spring może się bać konkurencji ze Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2025-08-13
Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid
Testy

Test: Renault Captur E-Tech 160 KM: noga z gazu, oszczędzamy prąd. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-30
Dacia Lodgy
Testy

Test: Używana Dacia Lodgy 1.6 SCe LPG – supertania jazda dla 7 osób. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-12-17
renault austral 2023 sesja 2 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Austral 160 KM kontra Mercedes GLB 250 okiem Australijczyka

autor Małgorzata Kozikowska
2023-08-27
0625 38 Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic 2.0 136 KM 2007 – komfort, duży prześwit, dobry dla rodziny i długich podróży. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-21

Najnowsze komentarze

  • Arczi_NH - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Inny Anonimowy - Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim
  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?

Zobacz też

Renault Blog Tour

Tour de Corse, odcinek testowy – Kris Meeke w czołowej trójce

Nowy Peugeot 208 to kompletna metamorfoza, czym różni się od poprzednika?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz