Ogólna sprzedaż nowych aut w Polsce we wrześniu przyniosła powakacyjny wzrost – dynamika w stosunku do poprzedniego miesiąca wyniosła przeszło 9,5%, zaś w stosunku do września roku ubiegłego – aż 11,4%. Czyżby wreszcie drgnęło? Pewnie tak – nawet moi znajomi odebrali wreszcie swojego Citroëna C1 ;-)
Jak wyglądała sprzedaż poszczególnych marek na polskim rynku? Oczywiście interesują nas marki francuskie :-) Otóż liderem wśród trzech francuskich producentów pozostaje Renault. Zajmuje szóstą pozycję w rankingu (narastającym od początku roku) najpopularniejszych marek i sprzedał we wrześniu br. 1131 samochodów osobowych. Stanowi to przeszło 7,3-procentowy wzrost w stosunku do miesiąca poprzedniego i aż prawie 30-procentowy wzrost w stosunku do września ubiegłego roku. Łączna tegoroczna sprzedaż osobówek z rombem na masce osiągnęła poziom 11.878 sztuk. Niestety w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi to spadek o 10,9%. Udział Renaulta w polskim rynku zmalał z 7,25% do 6,77%. Liczymy jednak, że wskaźniki te się do końca roku jeszcze poprawią.
Siódmą lokatę wśród najpopularniejszych marek w Polsce (w rankingu narastającym od początku roku) zajmuje Peugeot. We wrześniu auta z kroczącym lwem na masce trafiły do 1163 odbiorców. Innymi słowy Peugeotów sprzedano w pierwszym miesiącu szkoły o 32 więcej, niż Renaultów! Stanowi to jedynie 1,3-procentowy wzrost w stosunku do miesiąca poprzedniego, ale jednocześnie przeszło 5,7-procentową dynamikę w stosunku do września ubiegłorocznego. Niestety także w tym przypadku spadła ilościowa sprzedaż za okres pierwszych dziewięciu miesięcy roku – z woluminem 10.927 sztuk aut Peugeot odnotował spadek sprzedaży o 9,28% w stosunku do pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2005. Oznacza to spadek udziałów w rynku z 6,55% do poziomu 6,23%.
Citroën znajduje się dopiero na dziewiątym miejscu w rankingu sprzedaży narastającym od początku roku. Z liczbą 8741 samochodów notuje przeszło 18-procentowy spadek sprzedaży swoich aut w stosunku do pierwszych dziewięciu miesięcy 2005 roku. We wrześniu znalazło nabywców 902 samochody tej marki. Stanowi to wprawdzie przeszło 15-procentowy wzrost w odniesieniu do sierpnia br., ale jest jednocześnie spadkiem o przeszło 4,2% w stosunku do września ubiegłego roku. Udziały w polskim rynku wynoszą więc teraz tylko 4,98%, a przed rokiem przekraczały 5,8%.
na podstawie danych z IBRM SAMAR
opracował KG
Najnowsze komentarze