uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen C4
Wiadomości

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

autor Gabi Rusek
2025-05-22
dacia jogger extreme 140 czyli z hybryda pod strzechy 08 Wiadomości
Wiadomości

Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
renault megane grandcoupe tce 140 30 Wiadomości
Wiadomości

Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot e-208 GTi 280 KM 2025 nadjeżdża

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Stellantis
Wiadomości

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Opel Grandland
Wiadomości

Elektryczny Opel dla większej i mniejszej rodziny: Astra, Grandland, Frontera, Zafira i Combo

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Jogo bonito i wspaniałe bitwy Alpine Endurance Team w São Paulo

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2024-07-16
w Wiadomości, Alpine
Czas czytania 8 minut
50
A A
0
Jogo bonito i wspaniale bitwy Alpine Endurance Team w Sao Paulo 1 Wiadomości
  • Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA WEC rozpoczęły drugą połowę sezonu 6-godzinnym wyścigiem w Sao Paulo.

  • Na torze Interlagos Alpine A424 wróciły do ​​akcji w wyścigu, podczas którego stoczono kilka świetnych bitew, aby ponownie znaleźć się w pierwszej dziesiątce.

  • Alpine Endurance Team przeanalizuje istotne dane zebrane w Brazylii podczas krótkiej letniej przerwy przed kolejnym wyścigiem w Austin.

Podczas piątej z ośmiu rund sezonu 2024 zespoły rywalizujące w FIA WEC udały się do Ameryki Południowej na 6-godzinny wyścig w São Paulo, który powrócił do kalendarza po dziesięcioletniej nieobecności.

Po krótkich, ale skrupulatnych przygotowaniach zespół Alpine Endurance Team w piątek odkrył tor Interlagos. Pomimo problemu z turbosprężarką i profilaktycznej zmiany w samochodzie nr 36 w drugim treningu, zespół przeprowadził produktywne testy, aby dostroić ustawienia na 237 okrążeniach, czyli dystansie ponad 1000 kilometrów. W sobotę Charles Milesi i Mick Schumacher zmierzyli się w kwalifikacjach na brazylijskim torze. Po zaciętej sesji niemiecki kierowca minimalnie uniknął awansu do Hyperpole, podczas gdy Francuz zajął 13. miejsce, zaledwie 0,035 s za swoim kolegą z drużyny.

Mick Schumacher i Paul-Loup Chatin w niedzielę jeździli na twardych oponach i zachowali ostrożność, aby uniknąć pułapek na starcie, kończąc pierwsze okrążenie na 14. i 15. miejscu. Jednak Alpine A424 nr 35 spadł o nieco pozycji, gdy Paul-Loup Chatin zablokował koło przy wjeździe do „esek” Senny. Po obróceniu Francuz ponownie dołączył do wyścigu wśród aut LMGT3, zanim dogonił Hypercary.

Warto przeczytać!

f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

2025-05-19
ds automobiles 3 Wiadomości

Tokyo E-Prix 2025: DS Automobiles, mistrzowie elektrycznych emocji i walka do końca

2025-05-18

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

2025-05-18

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

2025-05-18

Obaj kierowcy stopniowo dostosowywali swoje tempo, aby nadrobić zaległości. Dziesiąty po pierwszej godzinie Mick Schumacher walczył z Ferrari z numerem 83. Tymczasem Ferdinand Habsburg zajął miejsce w samochodzie z numerem 35. Mick Schumacher podczas drugiego przejazdu musiał stawić czoła zwiększonej degradacji opon, ale utrzymał się w pierwszej dziesiątce, pokonując kilka wyzwań na torze, w tym zderzenie tuż przed nim Ferrari z numerem 83 z Porsche z numerem 99. Następnie Niemiec oddał kierownicę w ręce Matthieu Vaxiviere, a Ferdinand Habsburg na krótko objął prowadzenie, po czym ustąpił miejsca Charlesowi Milesi.

Francuzi kontynuowali pracę swoich kolegów z drużyny i przekroczyli półmetek na 8. i 12. miejscu. Niedługo potem Matthieu Vaxiviere został zastąpiony przez Nicolasa Lapierre’a. Pomimo gorącej rywalizacji i zmian pozycji z Ferrari z numerem 83, Nicolas Lapierre wziął odwet bezpośrednio przed wyruszeniem na kolejny przejazd. Charles Milesi również odcisnął swoje piętno na losach wyścigu, zwłaszcza wyprzedzając BMW nr 20, dopóki po ponad dwóch godzinach wyścigowej akcji nie zastąpił go Paul-Loup Chatin.

Jogo bonito i wspaniale bitwy Alpine Endurance Team w Sao Paulo 3 Wiadomości

Utrzymując się na 11. i 13. pozycji godzinę przed końcem zespół powierzył ostatni sprint Mickowi Schumacherowi w samochodzie z numerem #36, a Paul-Loup Chatin wykonał ostatni skok na głęboką wodę na 24 minuty przed końcem wskakując do samochodu z numerem #35. Obaj kierowcy walczyli o 10. miejsce, a przewagę uzyskał Niemiec. Mick Schumacher kontynuował swoją bezbłędną jazdę, aby ukończyć wyścig na 10. miejscu pod flagą w szachownicę i przypieczętować pierwszy punkt w sezonie dla załogi Alpine A424 nr 36, dojeżdżając dwa miejsca przed siostrzanym samochodem.

Alpine Endurance Team wkracza teraz w letnią przerwę, po tym jak zespół wiele się nauczył z weekendu, który przyciągnął 73.205 widzów. Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA WEC powrócą na tor Circuit of the Americas w Austin (USA) podczas Lone Star Le Mans, sześciogodzinnego wyścigu rozgrywanego od 30 sierpnia do 1 września.

WYPOWIEDZI
#35
Charles Milesi

„Popełniliśmy kilka drobnych błędów, ale myślę, że 10. miejsce było najlepszym wynikiem, na jaki mogliśmy liczyć, i cieszę się, że udało się to załodze z numerem 36. Nie mogłem zrobić tego, co chciałem w kwalifikacjach, ponieważ byłem zablokowany na okrążeniach rozgrzewkowych i popełniłem mały błąd w ostatnim zakręcie mojego najlepszego okrążenia. Mamy sześć tygodni na przygotowanie się do Austin, gdzie prawdopodobnie będzie znacznie cieplej i postaramy się utrzymać tempo. od początku weekendu„.

Ferdinand Habsburg

„Miło było ścigać się w Brazylii w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA WEC, chociaż wynik był rozczarowujący. Mieliśmy potencjał, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce i powinniśmy zdobyć punkty. Jednakże cieszę się, że zakończyliśmy wyścig bez żadnych problemów i że ukończyłem swój pierwszy pełny wyścig od czasu powrotu do zdrowia. Wszystko to daje nam doskonałą pewność siebie przed wznowieniem sezonu w Teksasie”.

Paul-Loup Chatin

„Możemy wyciągnąć wiele pozytywów z tego wyścigu. Nadal brakuje nam trochę wydajności, ale pokazaliśmy kilka dobrych rzeczy, reagując na strategię. Straciliśmy miejsce w pierwszej dziesiątce z powodu mojego błędu na początku wyścigu. Jestem jednak dumny z szybkości reakcji zespołu, ponieważ podjęliśmy ryzyko i dostosowaliśmy się do warunków na torze, aby kontynuować fazę nauki, chociaż jako zawodnicy zawsze chcemy więcej”.

#36
Matthieu Vaxiviere

„Przejechaliśmy czysty wyścig, chociaż był to jeden z najtrudniejszych wyścigów w mojej karierze, ponieważ w niedzielę byłem chory. Moi koledzy z drużyny i zespół wykonali świetną robotę, umożliwiając nam zdobycie pierwszego punktu z numerem 36. Jednak nadal mamy przed sobą dużo pracy nad zrozumieniem, rozwojem i ulepszeniami samochodu, aby odblokować większe tempo w Austin i kontynuować nasz postęp”.

Mick Schumacher

„Bardzo podobał mi się dzisiejszy, czysty wyścig, dużo czasu na torze i kilka fajnych bitew. Mogliśmy walczyć wyżej podejmując nieco inne decyzje, ale i tak zdobyliśmy nasz pierwszy punkt w sezonie. Mamy potencjał i szybkość, aby zdobywać więcej punktów więc nadal mamy przed sobą długą drogę, możemy i musimy poprawić się w wielu obszarach przed Austin”.

Nicolas Lapierre

„Ogólnie rzecz biorąc, był to bezbłędny wyścig, chociaż chwilami brakowało nam tempa, a wybór opon okazał się nieco trudny ze względu na wyższe temperatury w niedzielę. Z perspektywy kierowcy jazda była satysfakcjonująca i przyjemna, biorąc pod uwagę kilka fantastycznych bitew na torze. Pierwszy punkt dla naszego zespołu jest pozytywny, ale musimy przeanalizować nasz wyścig, aby w czasie przerwy letniej nadal się poprawiać”.

Philippe Sinault, szef zespołu Alpine Endurance Team

„Musieliśmy wysłać sygnał i rozpocząć nową, pozytywną dynamikę po 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zrobiliśmy to z obydwoma samochodami na mecie, mimo że po sześciu godzinach intensywnej walki znaleźliśmy się dopiero na dziesiątym i dwunastym miejscu. Brakowało nam trochę zrozumienia opon w takich warunkach i przy bardzo zmiennych temperaturach, mimo to opuszczamy Interlagos z wieloma przydatnymi informacjami w tym obszarze, w którym musimy się najbardziej poprawić. Obie załogi zaprezentowały się poważnie i solidnie, a zespół wykonał kilka dobrych pit stopów i samochód z numerem 36 zdobył swój pierwszy punkt. Oba hypercary kierują się teraz do Austin, gdzie będziemy musieli zastosować to, czego nauczyliśmy się w tym tygodniu, aby nadal zmniejszać przewagę rywali nad nami”.

Jogo bonito i wspaniale bitwy Alpine Endurance Team w Sao Paulo 2 Wiadomości

KLASYFIKACJA
6 Hours of São Paulo

1. Toyota Gazoo Racing n°8
2. Porsche Penske Motorsport n°6
3. Porsche Penske Motorsport n°5
…
10. Alpine Elf Endurance Team n°36
…
12. Alpine Elf Endurance Team n°35

FIA WEC Hypercar – klasyfikacja generalna kierowców

1. Estre / Lotterer / Vanthoor – 117 punktów
2. Fuoco / Molina / Nielsen – 98 punktów
3. de Vries / Kobayashi – 95 punktów
…
15. Chatin / Milesi – 11 punktów
…
18. Habsburg – 9 punktów
…
25. Lapierre / Schumacher / Vaxiviere – 1 punkt
26. Gounon – 0 punktów

FIA WEC Hypercar – klasyfikacja generalna konstruktorów

1. Porsche – 126 punktów
2. Toyota – 122 punkty
3. Ferrari – 109 punktów
…
5. Alpine – 25 punktów

 

 

źródło: Apine Katowice Pietrzak

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Jogo bonito i wspaniale bitwy Alpine Endurance Team w Sao Paulo 1 WiadomościJogo bonito i wspaniale bitwy Alpine Endurance Team w Sao Paulo 2 WiadomościJogo bonito i wspaniale bitwy Alpine Endurance Team w Sao Paulo 3 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: A424SportAlpineAmeryka ŁacińskawyścigiWEC
Udostepnij18Tweet11Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1534 udostępnienia
    Udostepnij 614 Tweet 384
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    987 udostępnienia
    Udostepnij 395 Tweet 247
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1186 udostępnienia
    Udostepnij 474 Tweet 297
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    524 udostępnienia
    Udostepnij 210 Tweet 131

Testy samochodów

01. Citroen Grand C4 Picasso – rok z używanym „francuzem” z Niemiec Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Grand C4 Picasso 2.0 MCP Exclusive – wrażenia użytkownika po roku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-11-23
Dacia Jogger Eco-G 100
Wiadomości

Dacia Jogger Eco-G z przebiegiem ponad 60.000 km. Długodystansowy test cz. 2

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-09
c5 1 100 2 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën C5 2002 3.0 V6 207 KM – wygodny i komfortowy samochód klasy średniej z magicznym zawieszeniem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-03-13
2. Renault Twizy we flocie Bluecub w Bordeaux Wiadomości
Testy

Test: Renault Twizy: pierwsza jazda małym elektrykiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-17
peugeot 3008 2012 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 200 KM – hybryda z dieslem dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-08-11

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

WRC: Mikkelsen drugi w Rajdzie Niemiec

Mobilność zrównoważona w konkursie ECO-MIASTO

Renault, nowy główny partner Francuskiej Federacji Judo i pierwszy krajowy partner Judo Pro League

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz