Dobre wiadomości dotarły do nas wprost z ogłoszenia wyników konkursu International Engine of The Year 2015 (Międzynarodowy Silnik Roku 2015). W klasie 1 do 1.4 litra zwyciężyła jednostka napędowa PSA PureTech o pojemności 1.2 litra z turbosprężarką. Otrzymała najwięcej, bo aż 243 punkty, deklasując konkurencję. Silnik, który zajął drugie miejsce otrzymał zaledwie 174 punkty.
Silnik 1.2 PureTech Turbo o mocy 110 lub 130 KM montowany jest aktualnie do takich samochodów jak itroen C3, DS3, C3 Picasso, C4 Cactus (110ps), C4 (110ps, 130ps), oraz DS4 (110ps, 130ps). W Peugeot znajdziemy go w modelach 208 oraz 308.
Jury doceniło kulturę pracy, niskie zużycie paliwa, znakomite osiągi oraz dobry stosunek ceny do możliwości 1.2 PureTech. A my możemy tylko potwierdzić – mimo małej pojemności, jazda z tym silnikiem to prawdziwa przyjemność, połączenie najlepszych cech diesla (wysoki moment obrotowy, który jest dostępny już od najniższych obrotów) oraz benzyny.
Prestiżowa nagroda International Engine of The Year przyznawana jest przez zespół dziennikarzy oraz inżynierów, którzy prowadzą rygorystyczne testy wszystkich zgłoszonych silników, włączając w to jazdy próbne. W jury znaleźli się również polscy sędziowie, Robert Bielecki oraz Szczepan Mroczek.
Wśród pokonanych znalazły się takie jednostki jak Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (174 pkt), Volkswagen 1.4-litre TSI hybrid (165 pkt), Volkswagen 1.4-litre TSI (149 pkt), Volkswagen 1.4-litre TSI ACT (132 pkt).
źródło: International Engine of The Year.
Najnowsze komentarze