Od elektromobilności nie ma ucieczki. Z takiego założenia wychodzi kolejna marka, ale tego akurat należało się spodziewać. Podczas e-Prix Paryża przedstawiciele marki DS Automobiles podzielili się szczegółami swojej strategii elektryfikacji gamy modelowej. Napęd elektryczny – w różnych postaciach – pojawi się we wszystkich modelach marki DS Automobiles.
Prezes Yves Bonnefont zapowiedział wprost – wszystkie modele DS opuszczające fabryki od roku 2025 będą miały napęd elektryczny. Albo wyłącznie elektryczny, albo hybrydowy. Ta strategia już jest wdrażana, a pierwszym jej przejawem będzie DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, dysponujący mocą maksymalną okrągłych 300 KM i napędem na cztery koła. Na samym prądzie auto będzie mogło przejechać 50 km, co jest przyzwoitym wynikiem, jak na hybrydę. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4 zostanie zaprezentowany w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Ale to nie koniec dobrych wieści. Już na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu DS Automobiles pokaże swój pierwszy w 100% elektryczny model.
„Nasze ambicje są bardzo jasne: DS ma się znaleźć wśród światowych liderów samochodów elektrycznych. Nasza strategia jest realizowana wraz z pojawieniem się modelu DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4, wyposażonego w hybrydowy układ napędowy z silnikiem benzynowym o mocy 300 KM, który zaprezentujemy w ciągu kilku tygodni. Niebawem pokażemy też nasz pierwszy w 100% elektryczny model DS. Do zobaczenia na Salonie Samochodowym w Paryżu!” – powiedział Yves Bonnefont.
Innowacyjna marka DS Automobiles jest praktycznie od początku swojego istnienia zaangażowana w wyścigi Formuły E. Z zadowoleniem przyjmuje fakt, iż do tej serii wyścigowej dołączają kolejni producenci, a wyścigi cieszą się rosnącym zainteresowaniem. Warto zauważyć, że DS E-TENSE FE 19, single-seater nowej generacji, opracowany przez zespół DS PERFORMANCE – oddział sportów motorowych, jest jedynym przedstawicielem francuskiej marki, który uzyskała homologację FIA na sezon 2018/2019.
Jako prawdziwy poligon doświadczalny dla DS Automobiles, Formuła E odgrywa kluczową rolę w strategii elektryfikacji drogowych modeli. Zdobyta tu wiedza na temat technologii elektrycznych jest i będzie wykorzystywana w samochodach seryjnych, teraz i w nadchodzących latach. A – jak widać – napęd elektryczny będzie z roku na rok odgrywał coraz większą rolę w motoryzacji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: DS Automobiles
Najnowsze komentarze