Pokrywa silnika tworzy ciągła
linie z szyba przednia, nawiązująca do krągłych form błotników. Przód Jumpera
stanowi bardzo jednorodna całość, która podkreśla solidny i dynamiczny charakter
samochodu.
Mocny, ochronny pas przedni okala całkowicie przednia cześć nadwozia,
potwierdzając przynależność Jumpera do kategorii samochodów dostawczych.
Nowa osłona chłodnicy w formie „plecionych krzyżowo oczek” jest idealnie
wbudowana w pas przedni, podobnie jak chromowane logo marki.
Profil dostosowany do intensywnej eksploatacji samochodu
Nowoczesna koncepcja bryły pojazdu nadaje jego sylwetce wygląd będący
symbolem energii i siły. Linie pojazdu są wyraziste i przejrzyste. Powierzchnie
boczne nadwozia są wyposażone seryjnie w szerokie osłony boczne, obejmujące
nawet nadkola w wersjach o największym tonażu. Osłony są dodatkowo
wzmocnione żebrowaniem w wersji furgon z blaszana karoseria, które także
przyczynia się do wrażenia solidności. Dzięki temu nowy Jumper jest skutecznie
zabezpieczony w przypadku małych kolizji, które często zdarzają się w ruchu
miejskim.
Przesuwane drzwi boczne z prowadnica są idealnie wbudowane w nadwozie.
Uchwyty drzwi zostały wykonane według nowego projektu. Dzięki pionowemu
umieszczeniu umożliwiają prosty i łatwy chwyt i usprawniają manewr otwierania
drzwi, zarówno prawa, jak i lewa ręka.
Duże lusterka wsteczne akcentują solidny wygląd nadwozia. Światła
kierunkowskazów, w pełni zabezpieczone obudowa, zostały optymalnie
umieszczone dzięki czemu są doskonale widoczne dla innych użytkowników drogi.
Stanowią również ważny element nowej stylizacji pojazdu.
Tył nowego Jumpera charakteryzuje się szerokim zderzakiem, którego niska pozycja
wskazuje na łatwość załadunku i rozładunku. Dla bezpieczeństwa użytkowników
została zastosowana antypoślizgowa wykładzina. Jej montaż wraz z bocznymi
zaczepami zabezpieczającymi stanowi doskonały przykład staranności wykończenia
samochodu.
Tylne, skrzydłowe drzwi posiadają w dolnej części listwy chroniące przed
uderzeniami.
Umieszczone w górnej, pionowej pozycji światła tylne łączą nowoczesny styl ze
skutecznymi funkcjami, zarówno pod względem zabezpieczenia, jak i widoczności.
Szeroki wybór kolorów
Nowy Jumper proponuje szeroka gamę kolorystyczna nadwozi, obejmująca sześć
odcieni matowych (biały Banquise, kość słoniowa Paganini, czerwony Tiziano,
niebieski Line, niebieski Imperial, żółty Carioca) oraz sześć odcieni w wersji metalik
(szary Aluminium, szary Fer, złoty White, niebieski Lago, czerwony Profond,
pomarańczowy Batik).
Wnętrze Jumpera jest godne kabiny samochodu osobowego ze szczególnym
naciskiem na ergonomiczne rozwiązania niezbędne przy eksploatacji pojazdów dla
celów zawodowych. Dzięki temu samochód staje się drugim biurem.
Koncepcja deski rozdzielczej zapewnia kierowcy nowego Jumpera przyjemność
jazdy na najwyższym poziomie. Stanowisko kierowcy jest komfortowe,
funkcjonalne, ergonomiczne i nowoczesne.
Jakość wystroju jest widoczna już na pierwszy rzut oka dzięki obudowie
wewnętrznej drzwi z tapicerka, maskująca elementy blaszane. Fotele i kanapy,
pokryte zupełnie nowa tapicerka, zostały zmodernizowane z myślą o większym
komforcie i wygodzie.
Kabina nowego Jumpera została zaprojektowana tak, aby optymalnie zwiększyć
komfort podróżujących. Wszystkie przełączniki i wskaźniki znajdują się pod ręka i w
zasięgu wzroku, przyczyniając się do lepszej koncentracji, niezbędnej dla bezpiecznej
jazdy.
Stanowisko kierowcy nowego Jumpera tworzy wygodna przestrzeń, która można w
pełni wykorzystać w zależności od potrzeb. Duże szyby zapewniają szerokie pole
widzenia ze wszystkich miejsc oraz doskonałe doświetlenie wnętrza, wywołując
wrażenie spójności i przejrzystości. Wnętrze przyczynia się do dobrego samopoczucia, wygody i funkcjonalności oraz korzystnie wpływa na poczucie
bezpieczeństwa.
Komfort siedzeń i oparć został starannie dopracowany, zapewniając optymalne
warunki pracy. Siedzenia Jumpera są wyposażone w zdejmowane zagłówki o
regulowanej wysokości, oparcia z regulacja kata nachylenia, podłokietniki oraz
regulacja w osi wzdłużnej.
W zależności od wybranej opcji, siedzenia Jumpera są modułowe i mogą być
wyposażone w dodatkowe funkcje regulacji. Pod siedzeniami znajdują się
praktyczne schowki.
– dodatkowe funkcje zapewniające komfort podróżującym
Nowy Jumper został zaprojektowany w taki sposób, aby uzyskać maksymalny
komfort akustyczny oraz ograniczyć drgania wewnątrz kabiny. W tym celu wszelkie
źródła emisji hałasu zostały w znacznym stopniu wyeliminowane.
Budowa deski rozdzielczej nowego Jumpera jest zwarta i bardzo praktyczna pod
względem ergonomicznych rozwiązań i schowków.
Dzwignia zmiany biegów znajduje się w desce rozdzielczej. Spełnia tym samym
wymagania ergonomiczne i zagospodarowuje przestrzeń.
Nowy Jumper jest wyposażony seryjnie w podstawkę do pisania z regulowanym
katem nachylenia na desce rozdzielczej oraz uchwytem na dokumenty, dzięki której
kierowca ma zawsze pod ręką niezbędne formularze i dokumenty.
Jumper oferuje seryjnie gniazdo 12V umieszczone w środkowej części deski
rozdzielczej, które służy do podłączenia telefonu lub przenośnego komputera.
W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się też zapalniczka i wyjmowana
popielniczka, dostępne dla wszystkich podróżujących.
Nowy Jumper posiada do dziesięciu schowków, spełniając w ten sposób
oczekiwania klientów, którzy cenią sobie dobra organizacje. Schowki są praktycznie
rozmieszczone, w postaci otwartych schowków podręcznych, głównego schowka
zamykanego na klucz, w którym można przewozić przenośny komputer oraz
schowków pod środkowa konsola (otwartych, zamkniętych lub chłodzonych w
zależności od wybranej opcji).
W części dolnej obudowy drzwi znajduje się obszerny pojemnik. Pod siedzeniami w
kabinie wygospodarowano dodatkowa wolna przestrzeń.
Elektroniczny zestaw wskaźników wyświetla pełne i czytelne informacje. Dzięki
nowoczesnym zegarom zestaw przekazuje przykładowo dane z tachometru,
obrotomierza, jak również poziom paliwa. W zależności od poziomu wyposażenia
zestaw występuje w dwóch wersjach : podstawowej lub komfortowej.
W celu optymalnego pokonywania trasy, ekran wielofunkcyjny wskazuje godzinę
oraz alarm przekroczenia prędkości.
Liczne świetlne wskaźniki alarmowe umieszczone na wyświetlaczu zapewniają
użytkownikom kontrole w czasie jazdy. Informują np. o wyłączeniu poduszki
powietrznej od strony pasażera, nie zapiętych pasach bezpieczeństwa oraz zbyt słabo
naładowanym akumulatorze.
Dzięki temu bogatemu wachlarzowi funkcji Jumper jest niezawodnym partnerem
dla osób, które prowadza aktywna działalność zawodowa.
Nowa gama Jumpera oferuje duża różnorodność dostępnych sylwetek. Dzięki temu
zapewnia większa elastyczność klientom wykorzystującym samochód do celów
zawodowych, co oznacza wyraźny postęp w stosunku do poprzednich generacji
samochodów dostawczych.
Rozwój jest znaczący i wyraża się :
parametry os tylna nowego Jumpera została specjalnie opracowana pod katem
zwiększenia ładowności. Większy ciężar całkowity nowego Jumpera spełnia
oczekiwania nowych klientów, którzy mogą wybrać konfiguracje idealnie
dostosowana do swoich potrzeb.
Wysokość progu załadunkowego nowego Jumpera wynosi w zależności od wersji od
53 do 56 cm.
Dodatkowo istnieje możliwość obniżenia progu o 7 cm dzięki nowemu
tylnemu zawieszeniu pneumatycznemu (opcjonalnie we wszystkich modelach). Ta
unikalna funkcja w tym segmencie zapewnia Jumperowi wiodąca pozycje na rynku.
Pneumatyczne zawieszenie gwarantuje stały prześwit pojazdu niezależnie od
ładunku oraz poprawia komfort w wersjach przeznaczonych do przewozu osób.
Ten parametr zostanie z pewnością doceniony przez wszystkich użytkowników
wykorzystujących samochód do przewożenia ciężkiego ładunku.
Dostępność przestrzeni ładunkowej, która była szczególnie ceniona w poprzednich
wersjach, została w pełni zachowana. Nowy Jumper zwiększa jeszcze jej
praktyczność poprzez :
8
jeden centralny
Dwuskrzydłowe tylne drzwi otwierają się pod katem 96 stopni, zapewniając
optymalny dostęp do przestrzeni ładunkowej. Praktyczny system składanego ściągu
umożliwia otwieranie drzwi do 180 stopni. W przypadku specjalnych zastosowań
jest oferowane opcjonalnie otwarcie do 270 stopni.
Skuteczny system oświetlenia umożliwia przemieszczanie się wewnątrz przestrzeni
ładunkowej dzięki licznym sufitowym punktom świetlnym. W wyposażeniu
opcjonalnym jest oferowane gniazdo 12 V na tylnym, prawnym słupku jak również
przenośną lampa z ładowarka.
Wszystkie silniki zostały opracowane pod katem wytrzymałości na najbardziej
skrajne warunki eksploatacji, zapewniając jednocześnie niezbędną moc niezależnie
od warunków jazdy i ładunku. Nowatorskie technologie zastosowane w silnikach
zapewniają optymalna przyjemność jazdy, bardzo dobre osiągi i oszczędność
zużycia paliwa oraz zabiegów konserwacyjnych.
Gama obejmuje trzy silniki wysokoprężne :
paliwa z komfortem eksploatacji. Silnik jest w szczególności przeznaczony do
użytkowania w warunkach ruchu miejskiego. Współpracuje z mechaniczna,
piecioprzełożeniową skrzynia biegów.
zapewniający doskonały kompromis pomiędzy osiągami i zużyciem paliwa w cyklu
mieszanym. Silnik współpracuje z sześcioprzełożeniową mechaniczna skrzynia
biegów.
pierwszym miejscu moc, moment obrotowy i optymalne przyspieszenie przy
przełożeniach. Silnik współpracuje z sześcioprzełożeniową, mechaniczna skrzynia
biegów.
We wszystkich oferowanych modelach marka Citroën szuka rozwiązań przyjaznych
dla środowiska i przyczyniających się do poprawy jakości życia w mieście. Jumper
posiada silniki z układem bezpośredniego wtrysku Common Rail najnowszej
generacji, który spełnia wymogi dyrektywy Euro IV.
W ramach normy Euro IV silniki HDi w modelu Jumper są wyposażone w system
EOBD (European On Board Diagnosis). Ten system zastosowany w pojeździe
kontroluje poziom emisji generowanych przez pojazd. System wykrywa potencjalne
zakłócenia działania powodujące przekroczenie dopuszczalnych progów emisji
(tlenku węgla, węglowodorów…). System EOBD nadzoruje miedzy innymi
skuteczność działania katalizatora oraz występowanie nieprawidłowości w czasie
rozruchu silnika.
W ten sposób kierujący otrzymuje szybko informacje ostrzegawcza o ewentualnych
problemach urządzeń zapobiegających zanieczyszczeniu środowiska za pomocą
lampki kontrolnej wyświetlanej na zestawie wskaźników.
Nowy Jumper oferuje kompleksowy system bezpieczeństwa na najwyższym
poziomie, począwszy od dobrego samopoczucia we wnętrzu pojazdu, które
gwarantuje lepsza koncentracje uwagi, aż do optymalnej wytrzymałości na
ewentualne uderzenia.
Zupełnie nowa konstrukcja pojazdu stawia go na czołowej pozycji w swojej kategorii
zarówno pod względem parametrów jazdy, jak i ochrony podróżujących oraz
ładunku.
Układ zawieszenia Jumpera został starannie opracowany w celu zapewnienia
optymalnego komfortu, stabilności i dopuszczalnej ładowności.
Z przodu zostało zastosowane zawieszenie typu pseudo-McPherson z trójkątnym
wahaczem i z poprzecznym stabilizatorem. Zastosowanie przedniego mostu z
niezależnymi kołami znacznie poprawia parametry jazdy i komfort eksploatacji.
Z tyłu Jumper posiada zawieszenie z jednym lub opcjonalnie z dwoma resorami
piórowymi. Niezależnie od ograniczenia masy to rozwiązanie optymalnie poprawia
komfort akustyczny. Jumper proponuje opcjonalnie we wszystkich modelach
pneumatyczne zawieszenie tylne. Na komfort eksploatacji wpływa też, stosowany seryjnie, wspomagany układ
kierowniczy ze zmienna regulacja, z wyjątkiem silnika o mocy 100 KM, w którym
układ kierowniczy posiada stałe wspomaganie. W pozostałych silnikach poziom
wspomagania zależy od prędkości i jest największy przy małej prędkości obrotowej
dla ułatwienia manewrów oraz ograniczony przy dużych prędkościach w celu
zapewnienia lepszej precyzji i przyjemności jazdy.
Nowy Jumper jest wyposażony w koła z 15” obręczami w przypadku modeli od 3 do
3,5 t oraz 16” obręczami kół w przypadku pojazdów od 3,5 do 4 ton.
System hamowania nowego Jumpera został zmodernizowany dla zapewnienia
optymalnej skuteczności, trwałości i niezawodności. Wszystkie modele są
wyposażone seryjnie w cztery hamulce tarczowe. Układ hamowania postojowego
składa się z małych dodatkowych bębnów wbudowanych do tylnych hamulców.
Jumper jest też wyposażony seryjnie w ABS, AFU (wspomaganie hamowania
awaryjnego) oraz opcjonalnie ASR (system zabezpieczający przed poślizgiem kół) i
ESP.
Opcjonalny układ ESP oferuje kierującemu wspomaganie ruszania na wzniesieniu,
które obok komfortu jazdy stanowi ważny element bezpieczeństwa przy
wykonywaniu trudniejszych manewrów.
Ogranicznik prędkości (oferowany seryjnie) umożliwia kierującemu ustawienie
maksymalnej prędkości. W przypadku jej przekroczenia kierujący otrzymuje
ostrzeżenie za pomocą sygnału dźwiękowego, wskaźnika świetlnego oraz
komunikatu na zestawie wskaźników.
Dzięki tym urządzeniom spokojna i bezpieczna jazda jest możliwa na każdej trasie.
– ochrona we wszystkich okolicznościach
Pod względem ochrony podróżujących i wytrzymałości na kolizje nowy Jumper
posiada wszystkie wymagane zabezpieczenia. Przestrzeń pasażerska samochodu
została zaprojektowana z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie podróżujących.
Solidność konstrukcji i wymiary wnętrza umożliwiają lepszy rozkład energii
generowanej w czasie zderzenia.
Wysoki poziom ochrony został uzyskany dzięki:
obrażeń kierowcy,
środkowego)
Przednie pasy bezpieczeństwa z regulowana wysokością sąwyposażone w
napinacze pirotechniczne i ograniczniki napięcia, które ograniczają fizyczne
naprężenia w czasie zderzenia. System zapięcia pasów posiada funkcje
ostrzegawcza. Alarm świetlny umieszczony w zestawie wskaźników jest połączony z
sygnałem dźwiękowym. W ten sposób kierujący otrzymuje ostrzeżenie w
przypadku, gdy zapomni o zapięciu pasów.
Pasażerowie również korzystają z nowych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa
biernego. Samochód jest wyposażony w sześć poduszek powietrznych. Poduszka
kierowcy jest oferowana seryjnie, poduszka przednia dla pasażerów, poduszki
boczne oraz poduszki kurtynowe stanowią wyposażenie opcjonalne.
Nowy Jumper proponuje też bogaty zestaw urządzeń bezpieczeństwa w trosce o
poprawę warunków jazdy w trudnych warunkach oraz z myślą o skutecznej
ochronie ładunku. W celu utrudnienia włamania do pojazdu zostały zlikwidowane
podłogowe uchwyty cięgnowe. W kabinie, w centralnej części deski rozdzielczej
jeden przycisk umożliwia blokadę wszystkich drzwi pojazdu, a drugi przycisk służy
do ich odblokowania.
Na podłokietniku od strony drzwi kierującego specjalny przełącznik umożliwia
blokadę i odblokowanie przestrzeni ładunkowej, niezależnie od zamknięcia kabiny.
Samochód jest też wyposażony seryjnie w zamek centralny, widoczny z
zewnątrz wskaźnik stanu zamknięcia pojazdu w postaci czerwonej diody oraz w
immobilizer.
System alarmu obwodowego i zabezpieczającego przed podniesieniem pojazdu jest
proponowany opcjonalnie. Dla ułatwienia identyfikacji i odnalezienia skradzionego
pojazdu numer nadwozia jest naniesiony w dolnej części szyby przedniej.
Kierujący może korzystać opcjonalnie z automatycznego włączania świateł i
wycieraczek.
Dzieki zabiegom modernizacyjnym konstrukcji samochodu oraz elementom
wyposażenia związanym z ochrona podróżujących i przewożonych ładunków,
Jumper zapewnia użytkownikom w pełni bezpieczne i skuteczne wykonywanie
żądań zawodowych.
W zależności od wersji nowy Jumper proponuje niektóre elementy wyposażenia
niespotykane w tej kategorii pojazdów. Obok rozwiązań typowych dla samochodu
dostawczego Jumper posiada również elementy wyposażenia charakterystyczne dla
samochodów osobowych. Ogólnie funkcje te znacznie ułatwiają kierującemu
sprawna obsługę pojazdu i zapewniają przyjemność kierowania.
Kierujący może korzystać opcjonalnie z ogranicznika prędkości oraz elektronicznego
wspomagania parkowania za pomocą czujników cofania i tylnej kolorowej kamery, z
której obraz jest przenoszony do środkowego lusterka wstecznego. W celu
wykonywania w pełni bezpiecznych manewrów kamera zostaje uruchomiona w
momencie włączenia tylnego biegu przy małej prędkości.
Nowy Jumper został starannie zaprojektowany pod względem komfortu
termicznego, szczególnie w trudnych warunkach jazdy. Układ wentylacji i
ogrzewania obejmuje liczne, regulowane nawiewy umieszczone w części środkowej
oraz po bokach. Regulacja wszystkich funkcji jest możliwa za pomocą dwóch
przełączników na desce rozdzielczej. Ulepszenia w stosunku do poprzednich wersji
polegają na bardziej optymalnym obiegu i rozprowadzaniu powietrza, bardziej
precyzyjnej regulacji temperatury i większym wyciszeniu.
Klimatyzacja występuje w dwóch wersjach : ręcznej i automatycznej, która zapewnia
komfort i łatwość obsługi. Przedmiotem szczególnych starań był też komfort
klimatyzacji pasażerów podróżujących z tyłu w wersji kombi. Specjalna nawiewowa
listwa rozdzielcza oraz indywidualne otwory rozprowadzające powietrze
przyczyniają się do dobrego samopoczucia pasażerów.
Jumper może być wyposażony w szeroka gamę profili audio i telepatycznych, które
stawiają go w rzędzie samochodów dostawczych zdolnych do sprawnej komunikacji.
Oferta obejmuje radioodbiornik z odtwarzaczem CD w centralnej części konsoli, z
MP3 lub bez, oraz możliwość montażu systemu Bluetooth, telefonu z nawigacja i
obsługi floty Bluetooth.
Ta bogata gama elementów wyposażenia jest rozszerzona o odpowiednio dobrane,
nowoczesne akcesoria, takie jak :
.
Najnowsze komentarze