Wszystko o nowym silniku 1.6 PureTech – zmiany i niezawodność

54 1 914

W swoich listach do redakcji i komentarzach często pytacie o nowe benzynowe silniki PSA. Citroen, DS i Peugeot od pewnego czasu w swojej ofercie mają silnik 1.6 PureTech, który zastąpił jednostkę 1.6 THP. Nie ograniczono się jednak tylko do zmiany nazwy. Nowy motor jest znacząco zmodyfikowaną konstrukcją, która powstała na bazie doświadczeń zarówno z silnikami PureTech jak i THP. Zmiany w konstrukcji są istotne i miały na celu zwiększenie niezawodności oraz poprawę parametrów silnika.

Nowa rodzina silników Pure Tech

Nowe silniki 1.6 PureTech dostępne są w kilku odmianach, różniących się mocą:

  • 1.6 PureTech 180 KM
  • 1.6 PureTech 225 KM
  • 1.6 PureTech 270 KM

1.6 PureTech: co zmieniło się w konstrukcji

Silnik 1.6 PureTech to rozwinięcie konstrukcji THP, która powstała we współpracy między BMW a PSA. Nowy silnik PureTech to przede wszystkim modyfikacja kluczowych elementów, które mają wpływ na trwałość i komfort użytkowania jednostki napędowej. Główna zmiana z punktu widzenia posiadacza samochodu to zmiana napędu rozrządu. Zastosowano łańcuch nowej konstrukcji oraz nowy napinacz. Powinno to rozwiązać zdecydowaną większość problemów, na jakie skarżyli się użytkownicy silników 1.6 THP.

Głęboka modyfikacja i nowa nazwa

Według przedstawiciela PSA w Polsce, modyfikacja jest dość głęboka i stąd zupełnie nowa nazwa dla tych silników. Przy projektowaniu rozwiązań dla nowego 1.6 producent wykorzystał również doświadczenia związane z konstruowaniem jednostek 1.2 PureTech, a więc niezwykle udanej i wielokrotnie nagradzanej serii. Jak dotąd nie ma żadnych doniesień o problemach, jakie generowałyby te udane trzycylindrowe jednostki. Trudno bowiem opierać się na pojedynczych skargach zgłaszanych czasem na forach internetowych.

Hybrydy w 2019 roku

Już niedługo PSA zaprezentuje nowe modele hybrydowe, w których silnik 1.6 będzie współpracował z napędem elektrycznym. Jedna z najbardziej ekscytujących odmian powinna mieć 370 KM mocy (270 KM z silnika 1.6 oraz 100 KM z napędu elektrycznego). Napęd hybrydowy będzie też dostępny z mniejszymi jednostkami.

PSA zapowiada też dalszy rozwój silników serii 1.6, ponieważ klienci coraz chętniej wybierają jednostki benzynowe. Dla wielu osób zaś wciąż zakup silnika 1.2 jest nieakceptowalny, choć to trochę strach przed nieznanym. Ktoś, kto zdecyduje się na jazdę próbną z trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech z reguły jest bardzo zaskoczony osiągami i kultura pracy tych jednostek.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
16 Wątki komentarzy
38 Odpowiedzi na wątki
2 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
33 Autorzy komentarzy
ObiektywnyMarcinKenjiKrzysztofRrr Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bellamija
Gość
Bellamija

Ciekawe czy też poprawili mankament zużycia nadmiernego zużycia oleju. Miałem 1.6 VTI czyli wolnossącą wersję silnika THP i od 80 tys przebiegu zaczął palić olej, dochodząc do ilości 1 litr na 1000 km przy 140 tys przebiegu. To był powszechny problem w rodzinie Prince objawiający się we wszystkich markach które te silniki montowały. Napinacz i łańcuch to był pikuś przy tym problemie.

Ryszard
Gość
Ryszard

A na jakim oleju Pan jeździł?

Bellamija
Gość
Bellamija

Spełniającym wymaganą normę PSA. Generalnie Total INEO ECS i Mobil 1 ESP Formula. Na Mobilu było troszkę lepiej, na Totalu, kręcenie silnika jak malina ale ojeju jechało dużo więcej. Kompresja OK, Szczelność OK. Niestety ten typ silnika tak ma, wszystkie prędzej czy później biorą olej bo ten sinik ma wadę fabryczną. Tak jak TSI 1.8 od VW tu też są za słabe pierścienie olejowe (zgarniające), druga wada to bardzo krótka strefa odolejania na odmie, opary oleju są wypluwane do dolotu, najprawdopodobniej wadliwe gumki uszczelniaczy zaworowych. Przed zrobieniem silnika (4-8 tys PLN) auto sprzedałem i zamieniłem na nową 308 z silnikiem… Czytaj więcej »

Bellamija
Gość
Bellamija

Zapomniałem jeszcze dodać że konsekwencją nadmiernego zużycia oleju była 2 krotna wymiana katalizatora. Z tego co czytałem na forach i wiem o budowie tego silnika, to opisane powyżej problemy były powszechne do tego stopnia że BMW i Mini, które również ten silnik w wersji turbo montowały, już go skasowały. Dlatego ciekaw jestem czy udało się poprawić mankamenty tej konstrukcji. Szczerze, to miałem nadzieję że nowy silnik 1.6 PureTech będzie miał więcej wspólnego z 1.2 R3 PureTech, np. przez dodanie cylindra. Osobiście jesem zawiedziony decyzją PSA o dalszym wykorzystywaniu i rozwoju silnika rodziny Prince.

Piotrek
Gość
Piotrek

potwierdzam, silnik 1.6 VTI (prod 2009 rok) jeździł w miarę poprawnie (pomijam falowanie obrotów na zimnym silniku) do momentu ok. 100 tys. km, później tragedia, 1 litr oleju na 1000 km, straszne wycieki; próby reanimacji silnika nic nie dały i musiałem się pozbyć auta za bezcen. Szkoda, bo samochód prezentował się elegancko, ergonomia również na wysokim poziomie, tylko ten nieszczęsny silnik…. ; przykre doświadczenia z 1.6 vti (jak wielu z użytkowników benzyny miałem pecha) niestety zniechęciły mnie do ponownego zakupu francuza pomimo, że wszystkie modele prezentują się niesamowicie interesująco; może wkrótce coś małego np. C1 – zobaczę

Marcin
Gość
Marcin

Mam 170kkm, owszem bierze litr oleju, ale na 15kkm a jeżdżę na LPG.

arek
Gość
arek

mam 1.6 vti, bierze litr na 10kkm, ma 130 tys km, na razie eksploatacja bezproblemowa. łańcuch rozrządu oryginalny.

Pejotpe
Gość
Pejotpe

Miałem wyciek z uszczelniacza wału w Qashqaiu 1.6. Brał pół litra oleju na 16 tys. km. A mówię tu o usterce silnika, która była przeznaczona przez ASO, jako „do szybkiej naprawy”. Po naprawie bierze jakieś 200ml na 16 tys. km, więc VTi nie wygląda tu dobrze (miałem 1.6 VTi w C4 II, który chodził jak traktor, ale zaliczył zgon przy 40 tys. km i nie wyszły w nim problemu z nadmiernym zużyciem oleju – za to ginął w nim bardzo szybko płyn chłodniczy).

Andrzej
Gość
Andrzej

1.2 Puretech świetny silnik, jestem bardzo zadowolony. Tylko Peugeot 208 ale naprawdę super wozidlo ?

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Przed zamówieniem nowego auta rozważałem właśnie ten silnik – wybór jednak padł na sprawdzony „organoleptycznie” ;) silnik 1,2 PT. Obecnie używam wersji 110 KM ale to identyczna jednostka co 130 KM. Jeśli weźmiemy pod uwagę maksymalny moment obrotowy to różnica 10 NM pomiędzy 1,2 PT (230 NM) a 1,6 PT (240 NM) jest niewielka, że o spalaniu nie wspomnę. Ciekawe jak będzie sprawował się ten ex-THP po modernizacji… Mam nadzieję, że nabywcy będą zadowoleni.

cindar
Gość
cindar

Dzięki za szybką reakcję! Przydałaby się jeszcze lista zmian.
Zastanawiam się gdzie są ci wszyscy internetowi krzykacze, którzy pisali, że to ten sam silnik

marek
Gość
marek

Szkoda że nie ma wersji wolnossącej – takiej ok.120 KM, auta byłyby tańsze o jakieś 4 tyś.

Tommo66
Gość
Tommo66

Dzięki za przedstawienie informacji o nowym silniku, dopominałem się o to już parę miesięcy. Ale co się odwlecze… Jeśli motorek będzie pozbawiony wad Prince’a, a zyska zalety 1,2 – prawie na pewno uplasuje się w czołówce konstrukcji w tej klasie pojemnościowej, jak jego trzycylindrowy kuzyn, który już kolejny raz zyskał tytuł Engine of The Year za 2018 rok. Co do oporów natury psychologicznej przed zakupem 1,2 PT, sam je miałem. Ale próbna jazda samochodem z tym silnikiem załatwiła wszystko. I nie żałuję, choć to dopiero 5 tys. na liczniku. Śmiać mi się tylko chce na reakcję znajomych, którzy mają miny… Czytaj więcej »

Pejotpe
Gość
Pejotpe

Moja żona ma 1.2t/110KM w Pugu 208. Bardzo zacny silniczek: płynnie rozwija moc od 1300obr/min (nie muli a potem nie kopie jak 1.2t/120KM w Clio, no i pali zdecydowanie mniej). Do tego jest całkiem oszczędny (5,5l/100km przy 120km/h na ekspresówce).

Piotr001
Gość
Piotr001

Zapowiedź hybrydy brzmi naprawdę zachęcająco- 370 KM, skrzynka EAT8! Miodzio!

tomek
Gość
tomek

„Jak dotąd nie ma żadnych doniesień o problemach, jakie generowałyby te udane trzycylindrowe jednostki.” ojj tu się nie zgodzę. awarie rozrządu w skutek rozwarstwienia paska to problem powszechnie znany w ASO. Jeżeli macie jakiegoś znajomego w pugu/citroenie to zapytajcie.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Mam znajomych w ASO i twierdzę, że głupstwa piszesz…
BTW: jeśli w jednym na 1000 nowych silników coś się popsuje to mówimy o „awaryjnych silnikach” czy jednostkowym uszkodzeniu, którego przyczyn mogą być setki?…
To TYLKO urządzenia mechaniczne, których pewien promil/procent ma prawo ulec awarii – zwykła statystyka.

arek
Gość
arek

rozmawiałem z mechanikiem z jednego z serwisów peugeota i twierdzi że silniki pure tech 1.2 są wolne od wad.
może Pan ma jakieś inne źródło inf.

Kris
Gość
Kris

Tak się składa że rozmawiałem ostatnio z dwoma mechanikami z ASO Peugeot i oboje twierdzą że jest to bardzo udana jednostka, maja sporo egzemplarzy z przebiegami powyżej 150 tys i puki co sprawują się bardzo dobrze.

Alessandro
Gość
Alessandro

Jezu człowieku, „puki” to chyba były miedzy tymi mechanikami skoro „oboje”.

arek
Gość
arek

Czepiasz się a zabrakło Ci przecinka przed „skoro”. I po „Jezu”, a przed „człowieku”.

Tommo66
Gość
Tommo66

@Kris – pewnie w porównaniu z innymi 1.0 – 1.2 to świetny silnik, niemniej jednak mechanior w serwisie zasugerował lanie E98 do zbiornika. Lepiej ponoć dla bezpośredniego, niezwykle precyzyjnego wtrysku. Nie chciał powiedzieć czy miewał przypadki awarii związanych z niedostatecznym czyszczeniem systemu przez słabsze paliwo. Może to dmuchanie na zimne, ale nie chce mi się sprawdzać tak, czy nie. Przy tym spalaniu i tak mi się opłaca, nawet po tych cenach paliwa, porównując do poprzedniego autka z 2 litrowym silnikiem. Doradził mi też wymianę oleju po 3 tys., co mnie – kierowcę starej daty – przekonało. Jeśli zwiększyłem sobie, chociaż… Czytaj więcej »

Ernest
Gość
Ernest

A mój („308” 1.2 PureTech) jest przykładem takiego „rozwarstwienia”… choć ja mówię bardziej o tym „erozja jego powierzchni”. Widziałem ten pasek po wymianie… Tak, rozrząd „robiony” po 46 000 km przebiegu… A miał wytrzymać ile? 180 000?

cindar
Gość
cindar

Daj zdjęcia i vin

Ernest
Gość
Ernest

Zdjęcia czego? Paska? A VIN dla weryfikacji, czego? ASO Lion Motors Katowice… Nie pierwszy przypadek…

damianock
Gość
damianock

W Kielcach w ASO Citroen na bardzo dużą ilość sprzedanych aut do tej pory był jeden przypadek wymiany rozrządu- w 110konnym Cactusie po 80tys km. I to tyle.

Tommo66
Gość
Tommo66

W VW znajomy do 100 tys wymienił rozrząd 3 razy. Był najszczęśliwszym człowiekiem na świecie, jak się go pozbył. Takie są sprawy …

Piotr001
Gość
Piotr001

Na szczęście masz zdrowego kolegę, bo prawdziwy VAG’iniarz by powiedział: VW to jest marka! Co serwis nowy rozrząd! ?

Piotrlb
Gość
Piotrlb

To rozwarstwianie jest powodem że zrobili modernizacje. Problem jest znany i usuwany

Bronek
Gość
Bronek

Piotr. Może masz jakieś informacje o modernizacji? Proszę napisz jeśli coś wiesz

Mirosław
Gość
Mirosław

Mam Xsarę II 1.6 VTR 2003 i o takich problemach nie ma mowy 300 tys przebiegu i od wymiany do wymiany oleju ubywa około 0,5 l ale to stara konstrukcja silnik TU tylko 16V :D . Może dołożę jej hydro z BXa i będzie miała dożywocie u mnie :D

Roman
Gość
Roman

Silnik z serii TU o poj. 1,6 litra i oznaczeniem VTi o mocy 115 KM jest jeszcze montowany w Peugeotach 301 jak i Citroenach C-Elysee, zarówno w wersji z mechaniczną jak i automatyczną skrzynią biegów, a także z dwoma rodzajami paliwa: benzyną i LPG. Chyba jest to już ostatni z długowiecznych silników PSA, bezproblemowych i uzyskujących bardzo duże przebiegi przy normalnej (nie rajdowej) eksploatacji.

Roman
Gość
Roman

We wtorek 26 czerwca 2018 r. przez prawie 3 godziny miałem możliwość jazdy testowej nowiutkim DS7 Crossback z silnikiem benzynowym 1,6 litra 225 KM., który miał przebieg tylko 1500 km. Uruchomiony zimny silnik przy temperaturze powietrza tylko 11 stopni C pracował bardzo cicho, praktycznie niesłyszalnie. Całkowite przeciwieństwo do silnika 1,6 THP który mogłem poznać, gdy otrzymałem jako samochód zastępczy Peugeota 508 z przebiegiem 800 km, a w którym zimny silnik po uruchomieniu „klekotał” przynajmniej ze 20-30 sekund. Widać, że inżynierowie z PSA w końcu uporali się z problemem smarowania napinacza rozrządu zaraz po uruchomieniu zimnego silnika. Po prostu kultura pracy… Czytaj więcej »

Maciek
Gość
Maciek

Cześć

Rozmawiałem z kolegami z Peugeota którzy po szkoleniu potwierdzają że jest to „nowa” jednostka napędowa przygotowana przez PSA. Wady ze starszego THP o których tu wszyscy pisali przez miesiące mają pójść w zapomnienie.
Jak to będzie czas pokaże. Jeżeli ten nowy 1.6 będzie taki jak ten 1.2 to o’k.
I jeszcze żeby dali taki 180 kM do nowego Riftera.

Pozdrawiam

Pejotpe
Gość
Pejotpe

Pożyjemy zobaczymy – nauczony wtopą z C4 II z początków produkcji (który miał wad więcej niż wszystkie moje pojazdy razem wzięte) stwierdziłem, że z zakupem nowych rozwiązań czekam co najmniej do pierwszego FL.

Zbyszek
Gość
Zbyszek

Ile to cudo 1,6 będzie miało cylindrów?

Kacpero
Gość
Kacpero

1.2 puretech to najgorszy silnik jakim miałem okazje jeździć. Słaba kultura pracy, osiągi a spala tyle samo benzyny co 1.6 a do tego pije olej 1l na 2000 km ale PSA oczywiście nie widzi w tym problemu. Do tego rozwarstwił się pasek rozrządu. Nie polecam.

Roman
Gość
Roman

Akurat u mnie w rodzinie jest Peugeot 2008 w wersji sprzed liftowej z silnikiem 1.2 Pure Tech 110 KM. Oleju silnikowego nie trzeba dolewać ani grama między przeglądami i jego poziom jest zawsze bliski kresce max na bagneciku. Lecz olej silnikowy to tylko i wyłącznie odpowiadający specyfikacji 0W30 C2, żaden Total Ineo Ecs czy Mobil 1 esp formula jak to pisano wyżej. Może trzeba tu przypomnieć, że koncern PSA do swoich silników benzynowych 1.2 PureTech i 1.6 THP czy teraz 1.6 PureTech dopuszcza stosowanie tylko jednego rodzaju oleju silnikowego odpowiadającego specyfikacji 0W30 C2.

Jacek
Gość
Jacek

Rozwarstwienie się paska rozrządu to typowy efekt stosowania innego oleju niż zalecany przez producenta -pasek pracuje w kąpieli olejowej

cit
Gość
cit

Miałem 1.6THP, który spalał 1 litr oleju na 10 tys. km, zaś spalanie Pb98 to średnio 7,9.
Obecnie mam 1.2PT, który oleju nie spala, a spalanie Pb95 (producent nie dopuszcza Pb98) jest na poziomie 7,3. Wszystko przy tym samym stylu jazdy, tylko trzej pasażerownie coraz więksi.

Dawid
Gość
Dawid

Silnik 1.6 PureTech to rozwinięcie konstrukcji THP… modyfikacja jest dość głęboka i stąd zupełnie nowa nazwa dla tych silników – hahaha, nowa nazwa jest dlatego że za poprzednią 1.6 THP ciągnie się zła sława, żeby nie powiedzieć straszny smród :) a 1.2 PureTech nie do końca taki udany jakby się wydawało – pasek rozrządu w oparach oleju – fajnie się rozwarstwia. Teraz dają inne paski, które mają być bardziej wytrzymałe, zobaczymy.

damianock
Gość
damianock

Z 1.2 w przynajmniej Kielcach już dawno nie było problemu paska. Co do 1.6 PT a THP – inny wałek, inny napinacz i inny generalnie odlew (wzorem był 1.4 VTi).

Rrr
Gość
Rrr

Przy okazji przeglądu samochodu z silnikiem PT 1.2 82 zapytałem obsługę ASO o problemy z silnikiem 110 i 130 KM i niestety pan z serwisu potwierdził problemy z paskiem w tych silnikach, 82 nie mają ponoć tego problemu ale na wszelki wypadek dokupiłem wydłużenie gwarancji do 48msc.

Hubert
Gość
Hubert

Pytanie do autora. Co konkretnie zmieniono w tym silniku (poza nazwą)? Proszę o szczegóły i z góry dziękuję.

Kenji
Gość
Kenji

Nie jestem autorem…..
Dołączono na pewno filtr cząstek stałych GPF , który nie wymaga specyficznej procedury wypalania; ciśnienie doładowania w wersji THP 165KM zwiększyło się do 200bar względem wersji 156KM, a w nowym Pure-techu (sądząc po wyglądzie turbiny) może być nawet 250Bar.
Na razie trudno cokolwiek powiedzieć o podzespołach silnika. Zdjęcia na oficjalnej stronie mogą wskazywać na zastosowanie dotychczasowego bloku silnika i części osprzętu, choć z pewnością modyfikacje są…..Producent potwierdza tylko to, co można przeczytać w powyższym artykule. Czyli ogólniki.

Krzysztof
Gość
Krzysztof

250 bar to wynosi pewnie ciśnienie wtrysku paliwa, doładowanie w cywilnych samochodach nie przekracza 2 barów.

Kenji
Gość
Kenji

Oczywiście chodziło o ciśnienie wtrysku paliwa. Turbo ponoć wzbogacono o dodatkowy siłownik elektryczny sterujący geometrią.

Roman
Gość
Roman

Wyeliminowano w nowym 1,6 PureTech zasadniczą „przypadłość” starego THP czyli niedostateczne, a właściwie brak smarowania napinacza łańcucha rozrządu zaraz po uruchomieniu zimnego silnika, który „klekotał” przez 20-30 sekund nim olej silnikowy dotarł do napinacza. Takie zimne uruchomienia powodowały postępującą degradację i napinacza i łańcucha rozrządu (nadmierne zużycie, rozciąganie się). W tej chwili uruchomienie zimnego 1,6 PureTech jest ciche. Praktycznie nie słychać pracy silnika i jego rozrządu, nawet gdy zimny silnik uruchamiamy przy podniesionej pokrywie komory silnikowej. Inne zalety lub wady nowego (zmodernizowanego) silnika 1.6 PureTech będą widoczne ale dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu tys km przez większą liczbę użytkowników. Teraz można… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Od kiedy te silniki są w sprzedaży? W czym można je znaleźć? Czy 1.6THP zostały zupełnie zaprzestane w produkcji (kiedy?)?

Roman
Gość
Roman

Siliniki 1.6 PureTech są o mocach 180 KM (typ silnika EP6FADTXD) oraz 225 KM (typ silnika EP6FADTX). Silniki te są stosowane obecnie w Citroen C5 Aircross (180 KM), DS7 Crossback 180 KM i 225 KM, Peugeot 308 i 508, oraz 3008 i 5008 (180 KM bądź 225 KM) zależnie od wersji. W Peugeocie 308 GTi jest silnik 1.6 PureTech ale o mocy 263 (wcześniej 270) KM (silnik ten w porównaniu do pozostałych PureTech został poważnie przekonstruowany, wzmocniono szereg elementów silnika) i ma oznaczenie EP6FDTR. Praktycznie od 2017 r. zaczęto stosować silniki 1.6 PureTech ale najważniejsze jest oznaczenie typu silnika na… Czytaj więcej »

Obiektywny
Gość
Obiektywny

Nie THP zmieniły chyba tylko nazwę na puretech, ewentualnie zmiany nie eliminują największych wad tego silnika. Byłem ostatnio w serwisie Peugeota. Szef serwisu nie potrafił mi powiedzieć co zmieniono poza nazwą. Na pewno nie Modyfikowano wg. niego rozrządu bo oznaczenia części te same. Dalej instrukcja przewiduje pobieranie oleju, o co wprost zapytałem. Nie chciał powiedzieć natomiast ile. Podobno różnie w zależności od wieku. Czyli kolejny problem nie został rozwiązany. Zastanawiałem się nad 3008 z tym silnikiem i po tej rozmowie zrezygnowałem. Wynika bowiem, że to ten sam silnik, w którym zmieniono nazwę, a główne jego bolączki pozostały. 3 cylindrowy silnik… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

Czyżby ten „Szef serwisu” nie zauważył, że teraz po uruchomieniu zimnego silnika 1.6 PureTech nie słychać w ogóle „klekotu” rozrządu. W modelach silników THP było to powszechne i wynikało z niedostatecznego albo wręcz braku smarowania napinacza łańcucha rozrządu, który przez pierwsze 20-30 sekund pracował „na sucho”. Powodowało to degradację łańcucha rozrządu i samego napinacza. Było to największą wadą silników THP, która teraz została wyeliminowana. Trzeba tylko posłuchać jak pracuje zimny silnik zaraz po uruchomieniu w wersji PureTech i THP. Co do „brania oleju” i osadzania się nagaru będzie to można sprawdzić dopiero po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Należy też zaznaczyć,… Czytaj więcej »

Obiektywny
Gość
Obiektywny

Wolałem nie ryzykować i nie testować tego silnika na sobie, bo kupuję auto jako osoba fizyczna na 7-9 lat. Tym bardziej, że serwisie nie potrafiono mi powiedzieć co konkretnie zostało zmienione poza nazwą. Nie ma też żadnych fachowych artykułów i informacji na ten temat. Peugeot powinien szkolić swoje serwisy w tym zakresie.

Obiektywny
Gość
Obiektywny

Szczerze mówiąc nie bardzo wierzę, że w tym silniku wyeliminowano dotychczasowe usterki. Skoro przez 13 lat nie zdołano tego zrobić mimo wielu prób i modernizacji, a BMW w ogóle zaprzestało stosować te silniki pewnie nie bez powodu to nagle teraz miałoby się to udać? Poszedłem do tego bardzo sceptycznie. Choć 3008 bardzo mi się podoba zrezygnowałem z zakupu tego samochodu. Nie chciałem ryzykować bo samochód ten sporo kosztuje. Ponadto na forum dużo użytkowników narzeka na krótką gwarancję i postępowanie serwisów, które po upływie krótkiej gwarancji koszty naprawy tych wadliwych silników przerzucają podobno na klientów. Choć mi akurat w serwisie mówiono,… Czytaj więcej »