DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
barcelona renault 1 Wiadomości
Wiadomości

Renault, Mobilize i Ampere na Barcelona Motor Show 2025: co pokazano?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
f1 grand prix emilii romanii 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Wyniki finansowe Grupy Renault w I półroczu 2024 roku. Rekordowa zyskowność

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-07-27
w Wiadomości, Renault, Dacia, Alpine
Czas czytania 54 minut
592
A A
0
Dominik Kalamus

Dominik Kalamus

Grupa Renault ogłosiła wyniki finansowe za I połowę 2024 roku. Przychody koncernu wyniosły 27 mld euro. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku jest to wzrost o 0,4%. Trzy marki: Renault, Dacia i Alpine zanotowały wzrost przyczyniając się do końcowego rezultatu.

  • Przychody Grupy Renault: 27,0 miliarda euro, +0,4% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2023 r. i +3,7% przy uwzględnieniu referencyjnego kursu wymiany z 2023 roku1
  • Przychody sektora samochodowego: 24,4 miliarda euro, -1,9% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2023 r. i +1,2% przy uwzględnieniu referencyjnego kursu wymiany z 2023 roku1
  • Rekordowa zyskowność:

– Marża operacyjna Grupy: 8,1% przychodów (+0,5 punktu w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku) – wzrost o 0,1 miliarda euro w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku

– Marża operacyjna w sektorze samochodowym: 6,6% przychodów (+0,4 punktu w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku)

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
  • Wynik netto: 1,4 miliarda euro (po uwzględnieniu straty w wysokości 440 milionów z tytułu zbycia udziałów Nissana)
  • Bardzo dobry poziom free cash flow: 1,3 miliarda euro dzięki doskonałym wynikom na działalności operacyjnej. Kwota ta obejmuje 600 milionów euro dywidendy Mobilize Financial Services oraz uwzględnia spadek zapotrzebowania na kapitał obrotowy o 209 milionów euro
  • Rekordowa pozycja finansowa netto sektora samochodowego: 4,9 miliarda euro na dzień 30 czerwca 2024 roku (wzrost o 1,1 miliarda euro w porównaniu z 31 grudnia 2023 roku)
  • Uzupełniające się marki samochodowe, które odnotowują wzrost:
  • Marka Renault – numer 3 w Europie, numer 1 we Francji i lider na rynku elektrycznych samochodów dostawczych2
  • Dacia plasuje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w Europie, a Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem we wszystkich kanałach dystrybucji
  • Alpine – wysoki, dwucyfrowy wzrost i to jeszcze przed wprowadzeniem nowych modeli
  • Imponujący portfel zamówień Grupy w Europie odpowiada 2,6-miesięcznej przewidywanej sprzedaży i odzwierciedla wysoki poziom zamówień
  • Bardzo wyważony poziom zapasów – łącznie 500 tysięcy samochodów na dzień 30 czerwca 2024 roku (o 69 tysięcy sztuk mniej rok do roku)
  • Grupa Renault podtrzymuje prognozy finansowe na 2024 rok:

• Marża operacyjna Grupy ≥ 7,5%
• Free cash flow ≥ 2,5 miliarda euro.

Rekordowe wyniki są owocem ogromnej pracy wykonanej przez pracowników Grupy Renault w ciągu ostatnich lat. Nasze wysiłki w celu redukcji kosztów i ukierunkowania polityki sprzedaży na generowanie wartości są widoczne w nowej gamie samochodów, najlepszej jaką mieliśmy na przestrzeni ostatnich 30 lat. Wykorzystaliśmy tradycyjne dźwignie poprawy efektywności, ale także reaktywowaliśmy pokłady innowacyjności, które kiedyś zapewniły naszej firmie złoty wiek.

Od kilku miesięcy przyspieszamy transformację przedsiębiorstwa – chcemy stać się najbardziej postępową europejską firmą samochodową. Pięć wyspecjalizowanych business unit, interdyscyplinarne podejście uwzględniające stworzenie całego ekosystemu, rozbudowa łańcucha zaopatrzenia, optymalizacja kluczowych procesów (program „speed of lightness”), wykorzystanie AI na wszystkich szczeblach i we wszystkich łańcuchach wartości to kluczowe składniki nowego sekretnego przepisu Grupy Renault na sukces. Elastyczność, zwinność i innowacje nadal będą siłą napędową, która pozwoli na poprawę wyników i efektywną alokację kapitału. A co najważniejsze, pracownicy Grupy Renault są w pełni zaangażowani w proces transformacji. To właśnie ich pasja i zaangażowanie są źródłem trwałej wartości dla wszystkich interesariuszy – powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.

Wyniki finansowe Grup Renault

Przychody Grupy Renault wyniosły 26,958 miliarda euro, czyli o 0,4% więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Bez uwzględnienia różnic kursowych3 wzrost wyniósł 3,7%.

Przychody sektora samochodowego wyniosły 24,372 miliarda euro (spadek o 1,9% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku). W tym uwzględnione są straty kursowe w wysokości 3,1 punktu (-779 milionów euro), związane głównie z dewaluacją argentyńskiego peso, a także w mniejszym stopniu tureckiej liry. Bez uwzględnienia różnic kursowych1 wzrost wyniósł 1,2%. Na powyższe zmiany złożyły się w głównej mierze następujące czynniki:

  • Efekt cenowy, wynoszący +1,8 punktu, który odzwierciedla kontynuację polityki handlowej ukierunkowanej na generowanie wartości oraz wzrost cen w celu skompensowania niekorzystnych kursów walut w Argentynie i w Turcji. Zgodnie z zapowiedzią Grupa Renault weszła w fazę stabilizacji cen połączonej ze zmianą pozycjonowania cenowego produktów dzięki wcześniejszej redukcji kosztów.
  • Dodatni efekt miksu produktów (+1,0 punktu) odzwierciedla stopniową poprawę, która zbiegła się w czasie z ostatnimi premierami modeli Grupy (Scenic, Rafale i Espace). Pozwolił również z nadwyżką skompensować niekorzystny wpływ ostatniej fazy cyklu życia modelu Zoe i niesłabnący sukces Sandero. Ta korzystna tendencja będzie coraz bardziej wyraźna w nadchodzących kwartałach.
  • Dodatni miks geograficzny wynoszący +1,1 punktu dzięki działalności Grupy w Europie.
  • Ujemny efekt wolumenu wynoszący -4,7 punktu. Wzrost liczby zarejestrowanych egzemplarzy o 1,9% został zniwelowany wyprzedażą samochodów pozostających na stanie w sieci niezależnych dealerów w pierwszym kwartale 2024 roku. Dla porównania w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku stan zapasów znacznie wzrósł.

Na dzień 30 czerwca 2024 roku łączny poziom zapasów reprezentował bardzo dobry poziom i wyniósł 500 tysięcy samochodów (spadek o 69 tysięcy sztuk rok do roku), w tym 369 tysięcy w sieci niezależnych dealerów i 131 tysięcy sztuk w jednostkach należących do Grupy.

  • Stabilny wpływ sprzedaży dla partnerów wynoszący +0,2 punktu. Zgodnie z oczekiwaniem nastąpił spadek sprzedaży samochodów nowych dla partnerów w przejściowym roku przed planowanymi debiutami rynkowymi nowych modeli. Został jednak skompensowany refakturowaniem kosztów prac badawczo-rozwojowych w związku z rozwojem współpracy z partnerami Grupy.
  • Dodatni wpływ pozycji „Inne” (+1,8 punktu) dzięki doskonałym wynikom w obsłudze posprzedażnej i sprzedaży samochodów używanych.

Marża operacyjna Grupy osiągnęła rekordową wysokość 8,1% przychodów, podczas gdy w pierwszym półroczu 2023 roku było to 7,6% (+0,5 punktu).

Marża operacyjna sektora samochodowego wyniosła 1,6 miliarda euro. W pierwszym półroczu 2023 roku było to 1,541 miliarda euro. Oznacza to poprawę o 0,4 punktu do 6,6% przychodów sektora samochodowego w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Na powyższe zmiany złożyły się w głównej mierze następujące czynniki:

  • Zyski kursowe w wysokości 93 milionów euro to głównie efekt spadku wartości liry tureckiej, co miało wpływ na koszty produkcji w Turcji.
  • Ujemny wpływ wolumenu w wysokości 329 milionów euro wynikł głównie ze wspomnianej powyżej wyprzedaży zapasów.
  • W pierwszym półroczu 2024 roku połączony efekt miksu, ceny i wzbogacenia wyposażenia modeli był dodatni (+51 milionów euro). Koszty spadły o 262 miliony euro dzięki wysokiej efektywności zakupów, a także, w mniejszym stopniu, dzięki spadkowi cen surowców. Łącznie oba te czynniki przełożyły się na wygenerowanie 313 milionów euro.

Grupa Renault kontynuuje proces redukcji kosztów, na czym również korzystają klienci. Dzięki temu może zwiększać swoją konkurencyjność i oferować samochody atrakcyjne zarówno cenowo, jak i pod względem wyposażenia, a jednocześnie kompensuje koszt zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami, zwłaszcza w przypadku nowych modeli i restylingu. Strategia Grupy Renault zakłada wykorzystanie obu tych czynników w jednym celu, jakim jest poprawa marży.

  • Dodatni wpływ R&D wyniósł 153 miliony euro: wzrost nakładów brutto na prace badawczo-rozwojowe i spadek stopy kapitalizacji (-6,2 punktu w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku) zostały z nadwyżką skompensowane refakturowaniem kosztów R&D dzięki rozwojowi współpracy Grupy z innymi partnerami z branży, a także niższymi odpisami amortyzacyjnymi od kapitalizowanych wydatków.
  • Wzrost kosztów ogólnozakładowych o 109 milionów euro to głównie efekt zwiększonych nakładów na ofensywę marketingową marek Grupy, a także na zapewnienie obecnych wyników w sportach samochodowych.
  • Przed wyłączeniem jednostki Horse z konsolidacji aktywa przeznaczone do sprzedaży zostały ujęte zgodnie z MSSF 5, a ich amortyzacja została zakończona. Po wyłączeniu Horse z konsolidacji w dn. 31 maja 2024 roku Horse wystawia Grupie Renault faktury, które obejmują koszty amortyzacji oraz marżę Horse. Połączony efekt tych dwóch czynników przełożył się na kwotę 55 milionów euro w czerwcu.

Udział Mobilize Financial Services (finansowanie sprzedaży) w marży operacyjnej Grupy osiągnął 593 miliony euro – o 75 milionów euro więcej niż w pierwszym półroczu 2023 roku. Jest to głównie efekt dalszego silnego rozwoju finansowania dla klientów jak również jednorazowej straty w wysokości 37 milionów euro na wycenie swapów w pierwszym półroczu 2023 roku.

Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej wynoszą -277 milionów euro (w porównaniu z +56 milionami euro w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku). Obejmują w szczególności nadwyżkę w wysokości 286 milionów euro z tytułu wyłączenia jednostki Horse z konsolidacji, stratę na zbyciu udziałów Nissana w marcu 2024 roku na kwotę 440 milionów euro oraz koszty restrukturyzacji w wysokości 123 milionów euro.

Ile kosztuje nowe Renault Rafale? Wersje, wyposażenie, cena

Po uwzględnieniu pozostałych przychodów i kosztów wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 1,898 miliarda euro, w porównaniu do 2,096 miliarda euro w pierwszym półroczu 2023 roku.

Wynik finansowy zamknął się stratą 385 milionów euro w porównaniu z 260 milionami euro straty w pierwszym półroczu 2023 roku. Jest to głównie skutek hiperinflacji w Argentynie.

Udział spółek stowarzyszonych w wyniku zamknął się zyskiem 195 milionów euro, wobec 566 milionów euro w pierwszym półroczu 2023 roku.

Podatki bieżące i odroczone stanowią koszt w wysokości 328 milionów euro (278 milionów euro w pierwszym półroczu 2023 roku). Efektywna stawka opodatkowania na koniec czerwca 2024 roku wyniosła 17%, tj. o 2 punkty więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku. Jest to efekt pierwszego roku implementacji dyrektywy w sprawie zapewnienia globalnego minimalnego poziomu opodatkowania międzynarodowych grup przedsiębiorstw oraz dużych grup krajowych w Unii (tzw. Filar 2), a także wpływu podatków odroczonych.

Wynik netto wyniósł 1,380 miliarda euro, już po uwzględnieniu straty na zbyciu udziałów Nissana. Wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault) wyniósł 1,293 miliarda euro (4,74 euro/akcję).

Zdolność do samofinansowania sektora samochodowego w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosła 2,972 miliarda euro. Wymieniona kwota obejmuje 600 milionów euro dywidendy z Mobilize Financial Services.

Bez uwzględnienia zbycia aktywów wskaźnik CAPEX i R&D netto Grupy wyniósł 2,143 miliarda euro, tj. 7,9% przychodów. W pierwszym półroczu 2023 roku było to 6,9%. Wartość zbytych aktywów zamknęła się kwotą 28 milionów euro (197 milionów euro w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku. Po uwzględnieniu zbycia aktywów wartość wskaźnika wynosi 7,8%.

Free cash flow4 osiągnął poziom 1,257 miliarda euro. Odnotowano spadek zapotrzebowania na kapitał obrotowy o 209 milionów euro.

Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata

Na dzień 30 czerwca 2024 roku pozycja finansowa netto sektora samochodowego osiągnęła rekordowy poziom 4,860 miliarda euro w porównaniu z 3,724 miliarda euro na dzień 31 grudnia 2023 roku, co oznacza wzrost o 1,136 miliarda euro. Jest to efekt bardzo dobrego free cash flow, wyłączenia jednostki Horse z konsolidacji (420 milionów euro), środków pieniężnych otrzymanych po zbyciu udziałów Nissana (358 milionów euro), a także dywidendy wypłaconej przez Nissana (142 miliony euro). Wzrost pozycji finansowej netto został częściowo zniwelowany wypłatą 628 milionów euro dywidendy dla akcjonariuszy oraz inwestycjami finansowymi w kwocie 355 milionów euro (w tym 215 milionów euro na rzecz Flexis SAS).

Rezerwa płynności na koniec czerwca 2024 roku utrzymywała się na wysokim poziomie 17,6 miliarda euro.

Prognozy na rok 2024

Grupa Renault podtrzymuje prognozy finansowe na 2024 rok:

• uzyskanie marży operacyjnej Grupy ≥ 7,5%

• free cash flow ≥ 2,5 miliarda euro

Skonsolidowane wyniki Grupy Renault:

AAAAAASUVORK5CYII= Wiadomości

1 W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu obrachunkowego.

2 Bez pickupów.

3 W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotów z uwzględnieniem stałego referencyjnego kursu wymiany Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za bieżący okres obrachunkowy poprzez zastosowanie średniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu obrachunkowego.

4 Free cash flow operacyjny: wolne przepływy pieniężne po uwzględnieniu odsetek i podatków (bez dywidendy od spółek stowarzyszonych notowanych na giełdzie) pomniejszone o wartość inwestycji w środki trwałe, a także w wartości niematerialne i prawne bez przychodów ze zbycia składników majątku trwałego, powiększone lub pomniejszone o zapotrzebowanie na środki obrotowe.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Testy Rafale f Dominik Kalamus 0066 1 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultDaciaNissanSanderowyniki
Udostepnij209Tweet131Udostepnij37
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

DS 7 Crossback – pierwsze wrażenia właściciela 07 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback PureTech 1.6 225 KM 2019 – pierwsze wrażenia właściciela. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-01-18
peugeot 208 electric 2022 3 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 Allure – znacznie młodszy brat kultowego modelu 206. Opinie, jazda, zasięg, zużycie energii

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-13
Renault Megane
Testy

Test: Używany Renault Megane 1.4 TCe 130 KM 2011 Grandtour – idealne auto dla rodziny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-07-30
renault clio iv 105 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio IV 1.5 dCi 2013 – auto dla oszczędnej kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2013-09-19
IMG 0618 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 GTi 272 KM – hatchback z diabelskim charakterem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-27

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Używany Citroën C3 II. 10 najtańszych ofert z polskiego rynku wtórnego

Renault Clio teraz jeszcze bardziej ekologiczne

Grand Prix USA 2024 – podsumowanie piątkowego treningu i kwalifikacji do sprintu

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz