czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Wyniki finansowe za I półrocze 2017 – Grupa Renault utrzymuje tendencję wzrostową i osiąga rekordowy poziom marży operacyjnej za pierwsze półrocze

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-08-01
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
10 1
2
10
UDOSTĘPNIEŃ
32
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Wzrost sprzedaży o 10,4% do poziomu 1,88 miliona samochodów.

Wzrost przychodów Grupy o 17,3% do 29,537 miliardów euro (bez uwzględnienia konsolidacji AwtoWAZ (1) obroty wzrosły o 12,2%).

Marża operacyjna Grupy zamknęła się kwotą 1,82 miliarda euro, co stanowi 6,2% przychodów. Bez uwzględnienia konsolidacji AwtoWAZ marża operacyjna wzrosła o 17,9% do poziomu 1,817 miliarda euro (6,4% przychodów), podczas gdy w pierwszym półroczu 2016 r. stanowiła 6,1% obrotów.

Wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 1,789 miliarda euro (+21,2%) w porównaniu do 1,476 miliarda euro w analogicznym okresie 2016 r.

Wynik netto wyniósł 2,416 miliarda euro (+54,2%) w porównaniu do 1,567 miliarda euro.

Wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym w wysokości 358 milionów euro.

Grupa utrzymuje swoje cele na rok bieżący.

Wyniki Grupy Renault za pierwsze półrocze 2017 r. osiągnęły kolejny rekordowy poziom. Jest to efekt naszego planu odnowienia gamy, ekspansji na światowych rynkach oraz zaangażowania wszystkich pracowników. Doskonałe wyniki stanowią również solidne podstawy pod wdrożenie naszego następnego planu strategicznego i pozwalają nam utrzymać cele wyznaczone na ten rok – oświadczył Carlos Ghosn, prezes Renault.

W pierwszym kwartale 2017 r. przychody Grupy osiągnęły 29,537 miliarda euro (+17,3%). Bez uwzględnienia konsolidacji AwtoWAZ obroty wzrosły o 12,2% do 28,246 miliarda euro (+11,3% bez uwzględnienia różnic kursowych).

[1] Konsolidacja AwtoWAZ w rachunku wyników metodą pełną od 1 stycznia 2017 r.

Obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ wyniosły 26,995 miliarda euro (+12,1%), głównie dzięki zwiększeniu sprzedaży (+4,4 punktu). Wzrost sprzedaży dla partnerów przyczynił się do tego wzrostu w wysokości 2,5 punktu. Wynik ten odzwierciedla dynamiczny rozwój montażu CKD w Iranie i Chinach oraz sprzedaży samochodów montowanych w Europie (zwłaszcza uruchomienie produkcji Nissana Micra). Efekt cenowy (+2,3 punktu) wynika głównie ze wzrostu cen związanego z odnowieniem gamy. Wpływ różnic kursowych był dodatni i wyniósł 0,8 punktu.

Marża operacyjna Grupy zamknęła się kwotą 1,820 miliarda euro, co stanowi 6,2% przychodów.

Marża operacyjna sektora samochodowego bez AwtoWAZ wzrosła o 171 milionów euro do poziomu 1,292 miliarda euro (+15,3%). Stanowi to 4,8% obrotów, podczas gdy w pierwszym półroczu 2016 r. było to 4,7%. Te doskonałe wyniki można przede wszystkim wyjaśnić dynamicznym rozwojem działalności (+346 milionów euro) i spadkiem kosztów produkcji (o 204 miliony euro). Efekt miksu, ceny i wzbogacenia wyposażenia samochodów osiągnął ujemny poziom 180 milionów euro. Wzrost cen na rynkach wschodzących nie pozwolił na skompensowanie dewaluacji lokalnych walut tak jak w 2016 r. Koszt surowców wpłynął ujemnie na marżę operacyjną w wysokości 132 milionów euro. Lekko niekorzystny wpływ różnic kursowych (-99 milionów euro) wynika głównie z utraty wartości funta brytyjskiego.

Marża operacyjna AwtoWAZ zamknęła się kwotą 3 milionów euro, co stanowi 0,2% jej przychodów. Dla przypomnienia, w 2016 r. konsolidacja nie objęła rachunku wyników.

Udział sektora finansowania sprzedaży w marży operacyjnej Grupy osiągnął poziom 525 milionów euro, podczas gdy w pierwszym półroczu 2016 r. było to 420 milionów euro. Wzrost ten wynika ze zdecydowanego zwiększenia marży finansowej brutto, co ma związek z większą wartością zawartych umów finansowania. Koszt ryzyka ustabilizował się na bardzo dobrym, rekordowym poziomie 0,29% średniej wartości portfela, w porównaniu do 0,30% w pierwszym półroczu 2016 r.

Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej wykazują w tym półroczu poprawę (-31 milionów euro w porównaniu do -65 milionów euro w pierwszym półroczu 2016 r.), głównie ze względu na nadwyżki związane ze zbyciem nieruchomości.

Wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 1,789 miliarda euro – w porównaniu do 1,476 miliarda euro w pierwszym półroczu 2016 r. (+21,2%). Ta poprawa wynika ze wzrostu marży operacyjnej oraz obniżenia pozostałych kosztów działalności operacyjnej.

Wynik finansowy zamknął się stratą w wysokości 211 milionów euro – w porównaniu do straty 67 milionów euro w pierwszym półroczu 2016 r. Pogorszenie wyniku to efekt objęcia po raz pierwszy konsolidacją spółki AwtoWAZ, której wynik finansowy wyniósł -64 miliony euro, a także z niekorzystnego oddziaływania innych czynników finansowych (aktualizacja wartości udziałów i straty kursowe).

Udział spółek stowarzyszonych w wyniku – głównie Nissana – wyniósł w pierwszym półroczu 2016 r. 1,317 miliarda euro, wobec 678 milionów euro w pierwszym półroczu 2016 r. Na wysokość udziału Nissana miał wpływ zysk nadzwyczajny w pierwszym kwartale ze sprzedaży udziałów w spółce Calsonic Kansei, która produkuje wyposażenie do samochodów.

Podatki bieżące i odroczone stanowią koszt w wysokości 479 milionów euro, o 41 milionów euro mniej w porównaniu do 2016 r.

Wynik netto wyniósł 2,416 miliarda euro (+54,2%), a wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault) – 2,379 miliarda euro (8,77 euro/akcję w porównaniu do 5,51 euro/akcję w pierwszym półroczu 2016 r.).

Free cash flow operacyjny sektora samochodowego (łącznie z AwtoWAZ) wykazał wartość dodatnią 358 milionów euro, po uwzględnieniu wpływu spadku zapotrzebowania na kapitał obrotowy o 191 milionów euro.

Łączny zapas samochodów na dzień 30 czerwca 2017 r. (łącznie z zapasami w sieci niezależnych dystrybutorów) odpowiada 63 dniom sprzedaży w porównaniu do 60 dni na koniec czerwca 2016 r.

PERSPEKTYWY 2017

W roku 2017 na światowym rynku powinien nastąpić wzrost na poziomie 1,5% – 2,5%. Na rynku europejskim spodziewany jest dalszy wzrost o 2%. Rynek francuski powinien odnotować również 2-procentowy wzrost.

Poza Europą rynek rosyjski może osiągnąć wzrost powyżej 5%, podczas gdy wcześniejsze przewidywania zakładały co najwyżej 5-procentowy wzrost. Rynek brazylijski może wykazać wzrost na poziomie 5%, mimo że wcześniej zakładano utrzymanie się sprzedaży na stabilnym poziomie.

Chiny (+5%) i Indie (+8%) powinny kontynuować dynamiczny wzrost.

W tej sytuacji Grupa Renault podtrzymuje swoje cele na rok 2017, już po uwzględnieniu konsolidacji AwtoWAZ:
– dalsze zwiększenie obrotów Grupy, niezależnie od wpływu AwtoWAZ (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany)*,
– zwiększenie wartości marży operacyjnej Grupy w euro*,
­- wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.

* W porównaniu z wynikami za 2016 r. opublikowanymi przez Grupę Renault.

 

INFORMACJE DODATKOWE

Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy na dzień 30 czerwca 2017 r. zostało przyjęte przez Radę Administrującą w dniu 27 lipca 2017 r.

Biegli rewidenci Grupy ukończyli badanie sprawozdań finansowych i obecnie przygotowują raport z badania półrocznych sprawozdań Grupy Renault.

Sprawozdanie z działalności Grupy wraz z pełną analizą wyników finansowych za pierwsze półrocze 2017 r. jest dostępne na stronie www.group.renault.com w rubryce „Finance”.

 

Grupa Renault

Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2016 roku blisko 3,2 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada  36 zakładów i ponad 12 tys. punktów sprzedaży na całym świecie. Aby stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i ŁADA), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem. Grupa jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzenie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AwtoWAZGrupa RenaultNissanRenaultRenault Nissansprzedażwyniki
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Renault – duży spadek cen akcji

Następny

Peugeot 205 GTI sprzedany za rekordową sumę

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot 205 GTI sprzedany za rekordową sumę

Nowy Peugeot 308 – prezentacja polskiej gamy oraz cennika

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 31/2017

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.