Obroty Grupy Renault w pierwszym kwartale 2019 r. wyniosĆy 12,5 miliarda euro.
Liczba nowo zarejestrowanych samochodĂłw Grupy spadĆa o 5,6% do poziomu 908.348 samochodĂłw, przy ogĂłlnym spadku o 7,2% na rynku Ćwiatowym.
Grupa Renault za pierwszy kwartaĆ osiÄ gnÄĆa obroty na poziomie 12,527 miliarda euro, czyli o 4,8% mniej niĆŒ w tym samym okresie ubiegĆego roku. Bez uwzglÄdnienia rĂłĆŒnic kursowych i zmian zakresu konsolidacji[1] spadek wyniĂłsĆ 2,7%.
Grupa utrzymuje cele na ten rok.
WYNIKI HANDLOWE â NAJWAĆ»NIEJSZE FAKTY W PIERWSZYM KWARTALE 2019
Ćwiatowa sprzedaĆŒ samochodĂłw osobowych i dostawczych Grupy Renault spadĆa o 5,6% przy jednoczesnym ogĂłlnym spadku na rynku o 7,2%. Grupa utrzymaĆa udziaĆ w rynku 4,1%, co oznacza wzrost o 0,1 punktu.
W Europie sprzedaĆŒ Grupy wzrosĆa o 2% pomimo ogĂłlnego spadku o 2,4%. To gĆĂłwnie dziÄki doskonaĆym wynikom Clio i sukcesowi Nowego Dustera.
W Brazylii Grupa Renault odnotowaĆa wzrost sprzedaĆŒy o 29,4%, osiÄ gajÄ c tym samym rekordowy udziaĆ w rynku 8,9%. Kwid nadal cieszy siÄ duĆŒÄ popularnoĆciÄ .
W Rosji zarĂłwno rynek, jak i sprzedaĆŒ Grupy, utrzymujÄ siÄ od 2018 r. na niemal takim samym poziomie, a udziaĆ Grupy w rynku wynosi 28,5%.
W Argentynie i w Turcji Grupa nadal zwiÄksza udziaĆ w rynku, pomimo spadku sprzedaĆŒy o odpowiednio 47% i 42% przy spadku rynkowym o 49% i 44%.
W Iranie Grupa Renault wstrzymaĆa sprzedaĆŒ w sierpniu 2018 r. w zwiÄ zku z ogĆoszeniem amerykaĆskich sankcji.
Zgodnie z planem w przygotowaniu sÄ nowe debiuty rynkowe. W Europie wkrĂłtce pojawi siÄ Nowe Clio, w Rosji model Arkana, w Indiach â Triber, a w Chinach â City K-ZE.
Â
OBROTY ZA PIERWSZY KWARTAĆ 2019 R. DLA POSZCZEGĂLNYCH SEKTORĂW DZIAĆALNOĆCI
W pierwszym kwartale 2019 r. obroty Grupy osiÄ gnÄĆy 12,527 miliarda euro (-4,8%). Bez uwzglÄdnienia rĂłĆŒnic kursowych i zmian zakresu konsolidacji1 spadek wyniĂłsĆby 2,7%.
Obroty sektora samochodowego bez AwtoWAZ wyniosĆy 10,916 miliarda euro (spadek o 6,3%). Spadek byĆ spowodowany gĆĂłwnie zmniejszeniem sprzedaĆŒy detalicznej (-4,7 punktu) i sprzedaĆŒy dla partnerĂłw (-3,1 punktu). RĂłĆŒnice kursowe przeĆoĆŒyĆy siÄ na stratÄ o 1,5 punktu, gĆĂłwnie w zwiÄ zku z dewaluacjÄ argentyĆskiego peso, brazylijskiego reala, rosyjskiego rubla i tureckiej liry. Korzystny okazaĆ siÄ efekt cenowy (+0,3 punktu), a efekt miksu przeĆoĆŒyĆ siÄ na wzrost o 1 punkt.
Obroty sektora finansowania sprzedaĆŒy (RCI Banque) wyniosĆy 844 miliony euro. To oznacza wzrost o 6,4% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. Liczba nowych umĂłw finansowania zmniejszyĆa siÄ o 2,7% gĆĂłwnie ze wzglÄdu na spadek dziaĆalnoĆci w Turcji i Argentynie. Ćrednia wartoĆÄ portfela wzrosĆa o 8,2% do 46,5 miliarda euro.
UdziaĆ AwtoWAZ w obrotach Grupy w pierwszym kwartale 2019 r. wyniĂłsĆ 767 milionĂłw euro, co oznacza wzrost o 7,1% dziÄki zwiÄkszeniu sprzedaĆŒy Ćady i pomimo straty kursowej w wysokoĆci 67 milionĂłw euro.
PERSPEKTYWY 2019
W 2019 r. Ćwiatowy rynek samochodowy powinien odnotowaÄ spadek o 1,6% w porĂłwnaniu do 2018 r.
Rynek europejski utrzyma siÄ na stabilnym poziomie, o ile nie nastÄ pi âtwardy Brexitâ.
JeĆli chodzi o rynki pozaeuropejskie, w Rosji spodziewany jest wzrost rzÄdu 3% (mimo ĆŒe poprzednio zakĆadano powyĆŒej 3%). Natomiast rynek brazylijski powinien odnotowaÄ wzrost o 10%.
W tej sytuacji Grupa Renault utrzymuje zakĆadane cele:
– dalsze zwiÄkszenie obrotĂłw Grupy z uwzglÄdnieniem staĆego, referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji1,
– uzyskanie marĆŒy operacyjnej Grupy 6%,
Â- wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.
Skonsolidowane wyniki Grupy Renault
(w milionach euro) |
2019 |
2018 |
RĂłĆŒnica 2019/2018 |
1. kwartaĆ |
 |
||
Sektor samochodowy bez AwtoWAZ |
10.916 |
11.646 |
-6,3% |
AwtoWAZ |
767 |
716 |
+7,1% |
Finansowanie sprzedaĆŒy |
844 |
 793 |
+6,4% |
Razem |
12.527 |
13.155 |
-4,8% |
Â
ĆÄ czna sprzedaĆŒ Grupy Renault w poszczegĂłlnych regionach (samochody osobowe i dostawcze)
ĆÄ cznie na koniec marca | |||
2019 | 2018 | RĂłĆŒnica (w %) | |
Francja | 178.057 | 177.722 | +0,2% |
Europa (1) (bez Francji) | 324.920 | 315.230 | +3,1% |
Razem Francja + Europa | 502.977 | 492.952 | +2,0% |
Afryka, Bliski WschĂłd, Indie | 83.811 | 120.536 | -30,5% |
Eurazja | 158.487 | 165.720 | -4,4% |
Ameryka Ćrodkowa i PoĆudniowa | 97.917 | 103.402 | -5,3% |
Azja i Pacyfik | 65.156 | 79.515 | -18,1% |
Razem bez Francji i Europy | 405.371 | 469.173 | -13,6% |
Na caĆym Ćwiecie | 908.348 | 962.125 | -5,6% |
(1) Europa = Unia Europejska, Islandia, Norwegia i Szwajcaria
Â
ĆÄ czna sprzedaĆŒ Grupy Renault w podziale na poszczegĂłlne marki
ĆÄ cznie na koniec marca |
|||
2019 | 2018 | RĂłĆŒnica (w %) | |
RENAULT | |||
Samochody osobowe | 471.378 | 544.033 | -13,4% |
Samochody dostawcze | 105.504 | 104.764 | +0,7% |
Samochody osobowe i dostawcze | 576.882 | 648.797 | -11,1% |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
Samochody osobowe | 15.690 | 19.105 | -17,9% |
DACIA | |||
Samochody osobowe | 171.458 | 160.869 | +6,6% |
Samochody dostawcze | 12.584 | 10.776 | +16,8% |
Samochody osobowe i dostawcze | 184.042 | 171.645 | +7,2% |
LADA | Â | Â | Â |
Samochody osobowe | 91.005 | 82.415 | +10,4% |
Samochody dostawcze | 2.581 | 3.687 | -30,0% |
Samochody osobowe i dostawcze | 93.586 | 86.102 | +8,7% |
ALPINE | Â | Â | Â |
Samochody osobowe | 1.406 | 39 | +++ |
JINBEI & HUASONG | Â | Â | Â |
Samochody osobowe | 1.908 | 4.196 | -54,5% |
Samochody dostawcze | 34.834 | 32.241 | +8,0% |
Samochody osobowe i dostawcze | 36.742 | 36.437 | +0,8% |
GRUPA RENAULT | |||
Samochody osobowe | 752.845 | 810.657 | -7,1% |
Samochody dostawcze | 155.503 | 151.468 | +2,7% |
Samochody osobowe i dostawcze | 908.348 | 962.125 | -5,6% |
Â
15 najwiÄkszych rynkĂłw zbytu Grupy Renault na koniec marca 2019 r.
 |
 ĆÄ cznie na koniec marca 2019 r. |
SprzedaĆŒ (1) |
UdziaĆ w rynku |
1 |
Francja |
178.057 |
26,38 |
2 |
Rosja |
111.712 |
28,52 |
3 |
Niemcy |
59.714 |
6,26 |
4 |
WĆochy |
58.688 |
10,10 |
5 |
Brazylia |
51.266 |
8,86 |
6 |
Hiszpania i Wyspy Kanaryjskie |
47.219 |
12,71 |
7 |
Chiny |
42.687 |
0,72 |
8 |
Zjednoczone KrĂłlestwo |
36.007 |
4,47 |
9 |
Belgia + Luksemburg |
23.980 |
12,31 |
10 |
Argentyna |
20.637 |
15,33 |
11 |
Indie |
19.193 |
1,90 |
12 |
Algieria |
18.528 |
48,25 |
13 |
Polska |
17.866 |
11,41 |
14 |
Maroko |
17.647 |
43,42 |
15 |
Turcja |
16.891 |
19,09 |
Â
(1) SprzedaĆŒ bez Twizy
Grupa Renault
MiÄdzynarodowy koncern Renault, produkujÄ cy samochody od 1898 r., sprzedaĆ w 2018 r. blisko 3,9 mln pojazdĂłw w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracownikĂłw i posiada 36 zakĆadĂłw i 12.700 punktĂłw sprzedaĆŒy na caĆym Ćwiecie.
ChcÄ c stawiÄ czoĆa wielkim wyzwaniom technologicznym przyszĆoĆci i kontynuowaÄ strategiÄ rentownego wzrostu, Grupa opiera siÄ na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopeĆniajÄ cych siÄ piÄciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Ćada), produkcji samochodĂłw elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest rĂłwnieĆŒ silnie zaangaĆŒowana w FormuĆÄ 1 wraz ze stajniÄ , ktĂłra bierze udziaĆ w mistrzostwach od 2016 r. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszajÄ cym wprowadzanie innowacji, a takĆŒe budujÄ cym wizerunek i popularnoĆÄ marki.
Â
ĆșrĂłdĆo: Renault Polska
[1] W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotĂłw z uwzglÄdnieniem staĆego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji, Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za dany okres obrachunkowy poprzez zastosowanie Ćredniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu obrachunkowego oraz uwzglÄdniajÄ c wyĆÄ czenia konsolidacyjne.
1 W celu analizy zmian skonsolidowanych obrotĂłw z uwzglÄdnieniem staĆego referencyjnego kursu wymiany i zakresu konsolidacji, Grupa Renault dokonuje odpowiednich korekt danych za dany okres obrachunkowy poprzez zastosowanie Ćredniego rocznego kursu walut z poprzedniego okresu obrachunkowego oraz uwzglÄdniajÄ c wyĆÄ czenia konsolidacyjne.
Najnowsze komentarze