# Sprzedaż* w 2007 r. + 4%
# Europa (18 krajów) + 2,6%
# Europa Środkowa i Wschodnia + 14,5%
# Mercosur + 46,3%
# Europa Zachodnia
– 18 krajów 6,4% 6,6%
– Francja 13,6% 13,8%
– Włochy 5,1% 5,3%
# Europa Środkowa i Wschodnia
– Słowacja 5,8% 7%
– Czechy 4,9% 5%
# Ameryka Łacińska
– Brazylia 1,9% 2,1%
– Argentyna 3,5% 4%
# Przekroczenie celów wyznaczonych gamie C4 Picasso: Citroën liderem na europejskim rynku minivanów
# Wyniki modelu C-Crosser: ilość zamówień przekroczyła przewidywania
# Sukces trójbryłowego C4 w krajach Mercosuru
# 1/4 samochodów sprzedawanych przez Citroëna emituje nie więcej niż 120 g CO2/km
# Połowa samochodów emituje maks. 140 g CO2/km
Dzięki sprzedaży 1 461.000** samochodów w 2007 r. na całym świecie (samochody zmontowane + zestawy części), Citroën odnotował wzrost 3,9% w stosunku do 2006 r. – największy od 4 lat. Dobre wyniki należy przypisać intensywnej działalności marki w Europie, zwłaszcza we Francji i Włoszech oraz dynamicznemu rozwojowi sprzedaży w krajach Mercosur. Są one również efektem atrakcyjnej, spójnej i szerokiej gamy produktów. W tym roku szczególny sukces odniosły modele z rodziny C4 Picasso, SUV C-Crosser, C4 Pallas i Sedan, odpowiednio w Brazylii i Argentynie.
* samochody zmontowane
** samochody zmontowane + zestawy części
Europa Zachodnia: wzrost sprzedaży i udziałów Citroëna w rynku
Na stosunkowo stabilnym rynku (+0,7%), na którym pojawiła się odnowiona oferta konkurencji, Citroën sprzedał 1.107.000 samochodów, co daje wzrost o 2,6%. Udział marki w rynku osiągnął 6,6% w porównaniu do 6,4% w 2006 r.
Citroën jest liderem na rynku minivanów – jeden na pięć sprzedanych minivanów w Europie to Citroën. C1, C3 i Berlingo w dalszym ciągu uzyskują dobre wyniki.
Francja – Citroën odnotował największy wzrost sprzedaży na rynku samochodów osobowych.
Na rynku samochodów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych, na którym nastąpił wzrost o 3,5%, sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 5%. Udział marki w rynku wyniósł 13,8%, w porównaniu do 13,6% w 2006 r.
Citroën odnotował największy wzrost sprzedaży na rynku samochodów osobowych – sprzedał o 20.000 samochodów więcej (+7,5%) niż w roku poprzednim. Pozwoliło to na zwiększenie udziału w rynku o 0,5 punktu do 13,4%. Dobre wyniki osiągnięte w sprzedaży dla klientów indywidualnych i dla firm zostały osiągnięte w szczególności dzięki sukcesowi C4 Picasso – w 2007 r. sprzedano niemal 73.000 samochodów tej gamy.
Udział w rynku lekkich samochodów dostawczych w 2007 r. wyniósł 15,6% w porównaniu do 17% w 2006 r. Dzięki zwiększeniu ilości zamówień w ostatnim trymestrze udział marki osiągnął w grudniu 16,5%.
Hiszpania – Citroën już drugi rok z rzędu jest liderem na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych.
Pomimo niewielkiego spadku na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych (-1%), Citroën utrzymał pozycję lidera dzięki sprzedaży 203.000 samochodów, osiągając 10,7% udziału w rynku.
Marka umocniła się na pierwszej pozycji na rynku samochodów osobowych, sprzedając niemal 155.000 samochodów, w szczególności dzięki połączonemu sukcesowi C4 Picasso i Xsary Picasso, które uplasowały się w rynkowej czołówce minivanów z udziałem 28% w rynku.
Pomimo spadku sprzedaży Citroën utrzymał pozycję lidera na rynku lekkich samochodów dostawczych (47.000 sprzedanych pojazdów) z udziałem 17,1%.
Włochy – Citroën pierwszą marką francuską na rynku samochodów osobowych.
Na włoskim rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych odnotowano wzrost o 5,7% dzięki zachętom podatkowym, które objęły samochody przyjazne dla środowiska. Citroën zwiększył swoją sprzedaż o 9,8%, do 143.000 samochodów. Udział marki w rynku osiągnął 5,3% w stosunku do 5,1% w 2006 r.
Citroën zdobył pozycję pierwszej marki francuskiej na rynku samochodów osobowych – sprzedał ponad 131.000 samochodów (+7,1%), co zapewniło 5,3% udziału w rynku. Sprzedaż C1 i C3 wzrosła o niemal 25%. Citroën jest również liderem na rynku minivanów dzięki sukcesowi gamy C4 Picasso i Xsary Picasso.
Dzięki sukcesowi modeli Jumpy i Jumper marka zwiększyła także o 57% sprzedaż na rynku lekkich samochodów dostawczych, który odnotował ogólny spadek o o 1,2%.
Wielka Brytania – wzrost sprzedaży Citroëna na rynku lekkich samochodów dostawczych
Na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, który odnotował wzrost o 2,8%, sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 2,9%, a udział utrzymał się na stabilnym poziomie 4,5%.
Gama C4 Picasso odniosła prawdziwy sukces i to już w pierwszym roku sprzedaży – sprzedano niemal 20.000 samochodów.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych, większym o 4,2%, sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 5,2%, zapewniając marce 7,4% udziału w rynku. Sprzedaż modelu Jumpy wzrosła o 25%, a Berlingo osiągnęło najlepszy wynik od momentu wprowadzenia na rynek (sprzedaż ponad 15.000 sztuk).
Niemcy – udział Citroëna w rynku lekkich samochodów dostawczych po raz pierwszy przekroczył 5%.
W sytuacji ogólnego spadku na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych (- 7,9%), udział Citroëna w rynku wyniósł 2,5%.
Na rynku samochodów osobowych, na którym zaznaczył się silny spadek (-9,1%), w związku ze zmianą podatku VAT na początku roku, Citroën utrzymał swój udział na poziomie 2,3%, zwiększając jednocześnie udział w rynku sprzedaży dla klientów indywidualnych: 3,8% w porównaniu do 3,3% w 2006 r. Sprzedaż C1 zwiększyła się o 8%, a łączna sprzedaż Xsary Picasso i gamy C4 Picasso o 34%.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych, na którym odnotowano wyraźny wzrost (+12,6%), sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 37,3%, w szczególności dzięki sukcesowi modeli Jumpy (+67%) i Jumper (+49%). Marka osiągnęła rekordowy udział w rynku w swojej historii: 5,13%.
Inne kraje Europy Zachodniej – wzrost sprzedaży w Skandynawii, Portugalii i Holandii
Holandia: dzięki wzrostowi sprzedaży o 10,9% na rynku, który odnotował wzrost o 6,8%, Citroën zwiększył swój udział w rynku do 4,7%.
Portugalia: sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 7,2%, na rynku większym o 3,7%. Udział marki wzrósł o 0,3 punktu, do poziomu 8,3%.
Dania: sprzedaż Citroëna wzrosła o 9,6%, pomimo spadku na rynku o 1,3%.
Udział Marki w rynku wyniósł 8% w porównaniu do 7,2% w 2006 r.
Szwecja: Citroën odnotował zwiększenie sprzedaży o 20,8%, pomimo zwiększenia rynku o 8,7%. Udział marki w rynku zwiększył się z 3,7% w 2006 r. do 4,1% w 2007 r..
Norwegia: Marka zwiększyła sprzedaż o 19,2 % na rynku, który wzrósł o 14,9%. Udział Citroëna w rynku wyniósł 3,1%.
Europa Środkowa i Wschodnia: wzrost sprzedaży na Słowacji i w Czechach
W Europie Środkowej i Wschodniej, gdziej na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych odnotowano wzrost o 10,2%, sprzedaż Citroëna zwiększyła się o 10,9%. Udział marki w rynku w 2007 r. osiągnął 5,4%.
Słowacja: Przy wzroście na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 6,2%, sprzedaż Citroëna zwiększyła się o ponad 28%. Udział marki w rynku osiągnął 7% w porównaniu do 5,8% w 2006 r.
Czechy: Citroën sprzedał niemal 10.000 samochodów (+14,7%), przy wzroście rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych o 12,3%. Marka przekroczyła próg 5% udziału w rynku, głównie dzięki wysokiej sprzedaży Berlingo w wersji osobowej i dostawczej, sukcesowi gamy C4 Picasso oraz modeli Jumpy i Jumper.
Silny wzrost sprzedaży w krajach Mercosuru
Argentyna – Citroën po raz pierwszy osiągnął poziom 4% udziału w rynku
Argentyna jest nadal trzecim pod względem wielkości rynkiem Ameryki Łacińskiej – w 2007 r. sprzedaż wyniosła 532.000 samochodów, tj. o 26% więcej niż w 2006 r. Sprzedaż Citroëna wzrosła o 46,4%, zapewniając udział w rynku w wysokości 4% w stosunku do 3,5% w 2006 r.
Na te dobre wyniki złożyła się przede wszystkim sprzedaż wersji osobowej i dostawczej Berlingo, która wzrosła o 58% w stosunku do 2006 r. oraz sukces C4 Sedana, który w dwóch ostatnich miesiącach roku zdobył pozycję lidera w swoim segmencie (4.000 sprzedanych samochodów od lipca).
Brazylia – wzrost sprzedaży samochodów osobowych Citroëna o 40%
W sytuacji bardzo dynamicznego wzrostu na rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych (27,6%), Citroën sprzedał niemal 50.000 samochodów, co zapewniło wzrost o 43,2% i udział w rynku na poziomie 2,1%.
C3 flex fuel i Xsara Picasso uzyskały bardzo dobre wyniki: pierwszy model stanowi 57% sprzedaży samochodów osobowych marki, a drugi utrzymał pozycję lidera w swoim segmencie.
C4 Pallas sprzedało się w ilości 6.700 samochodów od momentu wprowadzenia do sprzedaży we wrześniu.
Rok zmian w Chinach
Pomimo wzrostu na rynku o ponad 25% (5.300.000 sprzedanych samochodów), sprzedaż Citroëna nie zwiększyła się (-1,6%). Jest to skutkiem roku zmian dla marki: zarówno pod względem produktu, gdyż spadek sprzedaży tradycyjnej gamy (na bazie ZX) nie został w pełni skompensowany dobrymi wynikami nowych modeli, zwłaszcza nowej Xsary Picasso i C-Triomphe (dwukrotne zwiększenie sprzedaży) oraz struktury handlowej i dystrybucyjnej, która w ciągu tego roku przeszła dogłębną restrukturyzację.
Citroën – bogatsza, spójna i bardziej niż kiedykolwiek atrakcyjna gama
Sukcesy najnowszych modeli
Doskonałe wyniki wcześniej wprowadzonych modeli
Wyniki Citroëna w dziedzinie ochrony środowiska
Citroën dysponuje przystępną cenowo gamą samochodów o doskonałych parametrach:
Połowa samochodów sprzedawanych przez Citroëna w Europie emituje maks. 140g CO2 / km, a jedna czwarta – maks. 120 g CO2 / km. Wyniki te zapewniają marce pozycję lidera pod względem ochrony środowiska
W 2007 r. Citroën umocnił swoją pozycję lidera oraz pogłębił zaangażowanie w ochronę środowiska
– AIRDREAM®: ekologiczne logo wyróżniające samochody z gamy o doskonałych parametrach pod względem emisji CO2, produkcji i zastosowanych materiałów.
– C4 Bioflex: wprowadzone we wrześniu 2007 we Francji i Szwecji wpisuje się w dążenie marki do stworzenia rozbudowanej oferty ekologicznych samochodów zasilanych biopaliwami.
– C-Cactus: concept car ucieleśniający koncepcję „samochodu, który ma wszystko co potrzebne” Citroëna. C-Cactus to ekologiczne auto o atrakcyjnej i sympatycznej stylizacji, wyposażone w napęd hybrydowy HDi i wyprodukowane w cenie podstawowej wersji C4.
Najważniejsze wydarzenia 2007 roku
C42 – nowa międzynarodowa wizytówka Citroëna
Salon C42, otwarty w Paryżu pod koniec września pod numerem 42 na Polach Elizejskich, w ciągu trzech miesięcy odwiedziło 600.000 osób. Pierwsza ekspozycja poświęcona innowacjom technicznym, ustąpiła w grudniu miejsca wystawie, której tematem była przygoda i sport.
Sport samochodowy – sukces S. Loeba i D. Eleny w C4 WRC
Sébastien Loeb i Daniel Elena po raz czwarty z rzędu zdobyli tytuł rajdowych mistrzów świata (8 zwycięstw w C4 WRC w 2007 r.). Citroën uzyskał drugą lokatę w mistrzostwach w klasyfikacji konstruktorów. Sébastien Loeb i Daniel Elena zostali również wybrani «Mistrzami wśród francuskich mistrzów świata w roku 2007» przez redakcję sportowego dziennika L’EQUIPE.
Perspektywy 2008: utrzymanie tendencji wzrostowej
Rok 2008 pozwoli w pełni wykorzystać potencjał samochodów wprowadzonych z sukcesem na rynek w 2007 r.: C4 Picasso, C-Crossera oraz model C4 Sedan w Argentynie i C4 Pallas w Brazylii.
> Ofensywa w segmencie samochodów klasy średniej wyższej: Nowe C5 – prestiżowy sedan i dynamiczne kombi
C5, zaprezentowany prasie w październiku 2007, pełen zaawansowanych technologii i innowacji, wyróżnia się rasowym stylem i prestiżowym wyglądem oraz widoczną wysoką jakością wykończenia, przestronnym wnętrzem i doskonałymi osiągami. Model ten umożliwi utrzymanie aktualnych klientów marki oraz zdobycie nowych – zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i firm oraz flot. Zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie wiosną 2008.
> Ofensywa w segmencie lekkich samochodów dostawczych: NEMO, Nowe BERLINGO i BERLINGO FIRST
Jedną piątą wszystkich sprzedanych samochodów Citroëna stanowią lekkie samochody dostawcze i niemal jedna dziesiąta sprzedanych w Europie (w 27 krajach) lekkich samochodów dostawczych to modele z gamy Citroëna. Sprzedaż lekkich samochodów dostawczych ma więc dla marki zasadnicze znaczenie.
W 2008 r. gama lekkich samochodów dostawczych Citroëna będzie bogatsza i pełniejsza niż kiedykolwiek. Oprócz nowych modeli JUMPER i JUMPY, wprowadzonych odpowiednio w 2006 i 2007 r., w tym roku pojawią się dwa kolejne nowe modele.
> Ofensywa w segmencie kombivanów: BERLINGO i NEMO
Berlingo stworzył segment kombivanów i jest niezaprzeczalnym liderem na tym rynku w Europie od 2003 roku.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze