2 487 453 sprzedanych samochodów. Udział Grupy w światowym rynku wyniósł 3,6%.
o 16,5% do ilości 863 187 samochodów, co stanowi niemal 35% łącznej sprzedaży Grupy Renault.
Wyniki handlowe 2007 są zgodne z naszymi przewidywaniami – oświadczył Patrick Blain, Dyrektor Handlowy Renault – Po spadku w pierwszym półroczu, nastąpił powrót tendencji wzrostowej w drugiej połowie roku, dzięki nowym produktom, takim jak Nowe Twingo i Nowa Laguna.
Regiony Francji & Europy: dynamiczne odzyskiwanie udziałów w rynku
W sytuacji silnej konkurencji i lekkiego wzrostu na rynku, sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych grupy Renault spadła o 4,1% do 1 624 266 samochodów. Drugie półrocze przyniosło już wzrost sprzedaży, który w czwartym kwartale osiągnął 4,8%.
Sprzedaż marki Renault spadła o 6,1%, podczas gdy marka Dacia zwiększyła sprzedaż o 67,7%
do 79 672 samochodów.
We Francji Grupa Renault utrzymała pierwsze miejsce dzięki 594 069 sprzedanym samochodom, co zapewniło jej 23,5% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Natomiast sprzedaż Dacii zwiększyła się o 74,1%, co dało 1,3% udziału w rynku oraz 13. miejsce w rankingu samochodów osobowych.
W Europie koncern zdobył 8,4% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych łącznie. Posiada 7,6% udziału w rynku samochodów osobowych i 14,2% w rynku pojazdów dostawczych, na którym zajmuje pozycję lidera.
Sprzedaż Dacii nadal rośnie – osiągnęła poziom 79 621 samochodów, co daje wzrost o 67,8%. Modele Logan i Logan MCV, nie mające konkurencji w Europie, pozwoliły jej zdobyć nowych klientów.
Wprowadzenie Nowego Twingo w czerwcu i Nowej Laguny w październiku zapoczątkowało dynamiczne odzyskiwanie udziałów marki Renault w rynku europejskim.
Region Euromed – grupa Renault zajmuje pozycję lidera na 3 rynkach
W regionie Euromed, który odnotował tendencję wzrostową, sprzedaż Grupy (samochodów osobowych i dostawczych) wzrosła o 11,4% (424 085 samochodów) dzięki bardzo dobrym wynikom uzyskanym przez markę Renault.
W Rosji, w warunkach silnego wzrostu na rynku (+36,2%), Grupa zwiększyła swoją sprzedaż
o 39,6%. Po raz pierwszy sprzedaż przekroczyła próg 100 000 sztuk, dzięki sukcesowi całej gamy, a w szczególności Logana (67 844 sprzedane pojazdy), dostępnego pod marką Renault. Na Ukrainie odnotowano wzrost sprzedaży o 33,5% do ponad 14 400 samochodów.
W Rumunii Grupa zajmuje pozycję lidera dzięki gamie Logana i udziałowi w rynku w wysokości 38,3% (134 449 sprzedanych samochodów). Dacia umocniła zajmowaną pozycję lidera (29% udziałów w rynku), a marka Renault uplasowała się na drugim miejscu z udziałem 9,2%.
W Algierii i Maroku, które przeżywają okres wzrostu, sprzedaż Grupy zwiększyła się odpowiednio o 27,5% w Algierii i 12,8% w Maroku. W Maroku Grupa utrzymuje się na pozycji lidera z udziałem 30,1% w rynku.
Turcja odnotowała spadek na rynku samochodów osobowych (-4,8%). Koncern Renault umocnił zajmowaną pozycję lidera (16,7% udziałów w rynku), dzięki modelom Megane 2 i Thalia, sprzedając łącznie 59 458 samochodów.
Region Ameryki Łacińskiej i Południowej – intensywny wzrost
Na dynamicznie rozwijających się rynkach (+18,2%) sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault wzrosła o 33,4 % do poziomu 247 403 samochodów (głównie marki Renault). Grupa odnotowała spektakularny wzrost w Argentynie (39%), Brazylii (42,9%) i Wenezueli (133%), w których to krajach sprzedaż Renault rosła szybciej niż rynek.
W Argentynie odnotowano wzrost sprzedaży do 66 994 samochodów, co daje 12,5% udziałów w rynku. W Brazylii Grupa sprzedała 73 875 samochodów osiągając rekordowy poziom sprzedaży. W Kolumbii, gdzie Logan jest sprzedawany od 2005 roku, sprzedaż osiągnęła poziom 39 089 samochodów, co oznacza wzrost o 17,8%. Taki wynik pozwolił Renault umocnić się na drugiej pozycji na tym rynku. W Wenezueli sprzedaż wzrosła dwukrotnie – do ponad 29 000 sztuk.
Logan – produkowany od kwietnia w zakładach w Kuritibie w Brazylii – jest sprzedawany w Argentynie i Brazylii pod marką Renault. W ciągu 6 miesięcy odniósł duży sukces sprzedając się w ilości ponad 16 500 sztuk. Gama Renault wzbogaciła się także o model Sandero, 5-drzwiowy hatchback o atrakcyjnej stylistyce. Ten nowy model opracowany na płycie podłogowej Logana jest również produkowany w Kuritibie. Został wprowadzony do sprzedaży w Brazylii w grudniu 2007 roku, a w lutym 2008 roku trafi na rynek argentyński.
Region Azji i Afryki – nowe rynki, nowe szanse
W regionie tym sprzedaż Grupy wzrosła o 9,8%, podczas gdy na rynku odnotowano wzrost o 4,2 %. Marka Renault zwiększyła sprzedaż o 35,5%, do 71 145 samochodów osobowych i dostawczych.
W Korei Południowej sprzedaż Renault Samsung Motors (RSM) lekko spadła do poziomu 117 376 sztuk (-1,4%). QM5, pierwszy cross-over Grupy, został wprowadzony w połowie grudnia. Model ten, zaprojektowany przez Renault, opracowany przez Nissana i produkowany przez RSM, trafi
do sprzedaży na światowych rynkach pod nazwą Koleos na wiosnę 2008 roku. Docelowo planuje się eksport ok. 50% produkcji.
W Indiach, gdzie w kwietniu rozpoczęła się sprzedaż Logana, produkowanego w zakładach Mahindra w Nashik, trwa rozbudowa sieci. Wydano już niemal 18 000 Loganów. Logan plasuje się
na pierwszym miejscu w segmencie w badaniach JD Power IQS i APEAL 2007 dla tego regionu.
W Iranie został z sukcesem wprowadzony na rynek model Tondar 90 (Logan). W ciągu tygodnia zamówiono 85 000 samochodów i wydano juz ponad 10 000 sztuk. Wzrost tempa produkcji jest wolniejszy od zakładanego ze względu na trudną sytuację ekonomiczną. Podjęte zostały działania naprawcze i cele handlowe dla tego modelu na najbliższe lata nie uległy zmianie.
Nowe Twingo – dynamiczne, praktyczne i na topie
Sprzedawane od połowy czerwca we Francji, Włoszech i Słowenii, a w drugim półroczu również
w około dziesięciu innych krajach europejskich, Nowe Twingo sprzedało się w ilości ponad 56 000 sztuk. We Francji jest liderem w swoim segmencie dzięki sprzedaży 32 408 samochodów.
Nowa Laguna, przyjemność jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa
Nowa Laguna jest symbolem zobowiązania poprawy jakości podjętego przez Renault w ramach Kontraktu Renault 2009. Model ten został wprowadzony w odstępie kilku dni w październiku w 15 krajach europejskich i spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem. W ciągu 2,5 miesiąca sprzedał się w ilości ponad 22 700 sztuk, w tym ponad 12 000 we Francji. Od momentu wprowadzenia Nowa Laguna utrzymuje się w czołówce sprzedaży w swoim segmencie we Francji. Sukcesem jest też bardzo wysoki udział w sprzedaży lepiej wyposażonych wersji. Wersja wyposażona w silniki dCi 110 emituje zaledwie 130 g CO2/km, co stanowi absolutny rekord w tym segmencie i doskonale odzwierciedla działania podejmowane przez Renault na rzecz ochrony środowiska w ramach programu Renault Eco2. W sieci sprzedaży w Europie pojawiła się również Nowa Laguna Grandtour, która pozwoli spełnić oczekiwania klientów w tych krajach Europy, które charakteryzują się wysokim udziałem kombi (Włochy 61%, Niemcy 58%…).
Samochody dostawcze – Renault od 10 lat zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera
Dysponująca 14,2% udziałów w rynku, marka Renault już 10 rok z rzędu zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie, dzięki sukcesowi modeli Kangoo Express, Trafic i Master. Kangoo Express do końca roku utrzymało się na drugim miejscu w segmencie furgonetek w Europie, uzyskując 18% udziału w rynku na 4 tygodnie przed wprowadzeniem nowego modelu.
Gama modeli Logan – światowy sukces
Od wprowadzenia na rynek we wrześniu 2004 roku na całym świecie sprzedano ponad 783 000 Loganów. Rok 2007 był ważnym etapem dla tego programu ze względu na rozpoczęcie produkcji
w Iranie, Indiach i Brazylii. Obecnie Logan jest produkowany w 7 krajach i sprzedawany
w 55 państwach pod marką Renault i Dacia.
W 2007 roku łączna sprzedaż Logana wyniosła 367 745 sztuk, co daje wzrost o 48% w porównaniu do 2006 roku. W okresie od stycznia do czerwca 2007 roku stopniowo wprowadzono model Logan MCV w całej Europie, Turcji, Algierii i niektórych rynkach Azji i Bliskiego Wschodu. W lutym został wprowadzony w Rumunii i Bułgarii Logan Van. Najnowszy samochód zaprojektowany na płycie podłogowej Logana – Sandero – pojawił się w krajach Mercosur pod koniec 2007 roku.
W 2008 roku wejdzie do produkcji w Rumunii (w zakładach w Pitesti) pod marką Dacia, z przeznaczeniem na rynki europejskie i Maghrebu. Gama wzbogaci się również o wersję pick-up, zaprezentowaną we wrześniu 2007 roku we Frankfurcie.
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2008 roku w sprzedaży pojawią się 4 nowe modele: Nowe Kangoo w wersji osobowej i dostawczej, Clio Grandtour i Grand Modus. Na rynek zostanie również wprowadzona faza 2 Modusa. W ciągu tego roku pojawi się jeszcze pięć kolejnych modeli.
Uzupełnieniem produktowej ofensywy będzie pojawienie się Koleosa i wersji Sandero pod marką Dacia w Europie, zapewniając Grupie bardziej intensywny wzrost sprzedaży w tym regionie. Efekt wprowadzenia ostatniej nowości w roku 2007 – Nowej Laguny Grandtour – będzie w pełni odczuwalny dopiero w 2008 roku.
W maju grupa Renault rozpoczęła program Renault Eco2, potwierdzając tym samym cel wyznaczony na rok 2008 – sprzedaży w Europie 1 mln samochodów emitujących poniżej 140g CO2/km .
Poza Europą Grupa utrzyma intensywne tempo wzrostu sprzedaży, w szczególności w Regionie Azji i Afryki oraz Ameryki Łacińskiej i Południowej dzięki zwiększeniu produkcji w Indiach, Iranie i Brazylii.
W 2008 roku ofensywa produktowa nasili się wraz z wprowadzeniem 9 nowych modeli. Do mocnego wzrostu sprzedaży przyczynią się wszystkie trzy marki Grupy. Przewidujemy zwiększenie sprzedaży we wszystkich regionach, co zapewni łączny wzrost sprzedaży o ponad 10% – powiedział Patrick Blain, Dyrektor Handlowy Renault.
Łącznie na koniec grudnia | |||
2007 | 2006 | % różnicy | |
RENAULT | |||
Samochody osobowe | 1 746 066 | 1 736 608 | +0,5% |
Samochody dostawcze | 390 908 | 378 964 | +3,2% |
Osobowe + dostawcze | 2 136 974 | 2 115 572 | +1,0% |
RENAULT – SAMSUNG-MOTORS | |||
Samochody osobowe | 120 006 | 121 660 | -1,4% |
DACIA | |||
Samochody osobowe | 217 130 | 184 528 | +17,7% |
Samochody dostawcze | 13 343 | 11 850 | +12,6% |
Osobowe + dostawcze | 230 473 | 196 378 | +17,4% |
GRUPA RENAULT | |||
Samochody osobowe | 2 083 202 | 2 042 796 | +2,0% |
Samochody dostawcze | 404 251 | 390 814 | +3,4% |
Osobowe + dostawcze | 2 487 453 | 2 433 610 | +2,2% |
Łączna sprzedaż Grupy Renault w poszczególnych regionach
Sprzedaż łącznie na koniec grudnia | |||
2007 | 2006 | % różnicy | |
Francja | 656 747 | 668 679 | -1,8% |
Europa (bez Francji) | 967 519 | 1 024 224 | -5,5% |
Razem Francja + Europa | 1 624 266 | 1 692 903 | -4,1% |
Euromed | 424 085 | 380 657 | +11,4% |
Ameryka Środkowa i Południowa | 247 403 | 185 438 | +33,4% |
Azja – Afryka | 191 699 | 174 612 | +9,8% |
Razem bez Francji i Europy | 863 187 | 740 707 | +16,5% |
Razem | 2 487 453 | 2 433 610 | +2,2% |
10 największych rynków zbytu Renault na koniec grudnia
2007Państwo | Sprzedaż sam. osob. +dost. | Udział w rynku |
Francja | 626 706 | 24,8% |
Hiszpania+ Wyspy Kanaryjskie | 198 830 | 10,5% |
Niemcy | 158 217 | 4,7% |
Zjednoczone Królestwo | 149 041 | 5,4% |
Włochy | 143 748 | 5,3% |
Rumunia* | 134 449 | 38,3% |
Korea Południowa** | 117 376 | 9,3% |
Rosja | 101 166 | 3,9% |
Turcja | 91 090 | 15,4% |
Brazylia | 73 875 | 3,1% |
* Dacia
** Samsung Motors
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze