Wczoraj pisaliśmy na temat najważniejszych faktów związanych z wynikami sprzedaży marki Peugeot na rodzimym rynku. Były tam kluczowe dane, ale bez szczegółów, co słusznie wytknęliście. Proszę jednak pamiętać – był 1. maja, we Francji to również wielkie święto, dzień wolny w wielu branżach. Dziś dział PR marki Peugeot podał dodatkowe informacje.
Jak wspominaliśmy, Peugeot w kwietniu był liderem francuskiego rynku w sprzedaży samochodów osobowych. Marka wykroiła dla siebie 18,13% rodzimego rynku. Złożyła się na to znakomita sprzedaż zarówno w kanale B2B (do firm), jak i w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych Peugeot w kwietniu udział marki w rodzimym rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego. Marka była też w kwietniu francuskim liderem sprzedaży aut typu SUV (modele 2008, 3008 i 5008) z przeszło 8-procentowym udziałem w rynku tego typu aut. A teraz jeszcze więcej szczegółów ;-)
Dwa samochody marki Peugeot znajdują się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych samochodów osobowych we Francji. To Peugeot 208 z 5-procentowym udziałem w rynku, który jest drugim najchętniej kupowanym autem nad Sekwaną, oraz Peugeot 3008, czwarty w rankingu, z niemal 3,5-procentowym udziałem we francuskim rynku aut osobowych.
Trzy modele marki są liderami w swoich segmentach. To Peugeot 3008 w segmencie C-SUV, który w kwietniu wykroił dla siebie 3,49% francuskiego rynku. To także Peugeot 308 w klasie kompaktów (2,7% francuskiego rynku). To wreszcie Peugeot 508, lider segmentu D, na którego przypadło 0,50% kwietniowych rejestracji aut osobowych we Francji.
Teraz trochę szczegółów na temat wyników narastających od początku roku. W minionych czterech miesiącach francuski rynek aut osobowych skurczył się o 0,4%. Do Peugeota należy 17,9% tegoż rynku. Z kolei rynek lekkich aut użytkowych wzrósł w tym czasie o 6,2%, ale wzrost marki Peugeot był większy – wyniósł 8%. W efekcie udział rynkowy marki sygnowanej kroczącym lwem w tym segmencie wzrósł o 0,3 punktu procentowego i osiągnął poziom 17,8%. Łącznie rynek samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych wzrósł w minionych czterech miesiącach o 0,8%, a udział marki Peugeot wynosi 17,9%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze