Wyniki marki Peugeot we Francji – więcej szczegółów

7 11

Wczoraj pisaliśmy na temat najważniejszych faktów związanych z wynikami sprzedaży marki Peugeot na rodzimym rynku. Były tam kluczowe dane, ale bez szczegółów, co słusznie wytknęliście. Proszę jednak pamiętać – był 1. maja, we Francji to również wielkie święto, dzień wolny w wielu branżach. Dziś dział PR marki Peugeot podał dodatkowe informacje.

Jak wspominaliśmy, Peugeot w kwietniu był liderem francuskiego rynku w sprzedaży samochodów osobowych. Marka wykroiła dla siebie 18,13% rodzimego rynku. Złożyła się na to znakomita sprzedaż zarówno w kanale B2B (do firm), jak i w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych. Z kolei w segmencie lekkich samochodów użytkowych Peugeot w kwietniu udział marki w rodzimym rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego. Marka była też w kwietniu francuskim liderem sprzedaży aut typu SUV (modele 2008, 3008 i 5008) z przeszło 8-procentowym udziałem w rynku tego typu aut. A teraz jeszcze więcej szczegółów ;-)

Dwa samochody marki Peugeot znajdują się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych samochodów osobowych we Francji. To Peugeot 208 z 5-procentowym udziałem w rynku, który jest drugim najchętniej kupowanym autem nad Sekwaną, oraz Peugeot 3008, czwarty w rankingu, z niemal 3,5-procentowym udziałem we francuskim rynku aut osobowych.

Trzy modele marki są liderami w swoich segmentach. To Peugeot 3008 w segmencie C-SUV, który w kwietniu wykroił dla siebie 3,49% francuskiego rynku. To także Peugeot 308 w klasie kompaktów (2,7% francuskiego rynku). To wreszcie Peugeot 508, lider segmentu D, na którego przypadło 0,50% kwietniowych rejestracji aut osobowych we Francji.

Teraz trochę szczegółów na temat wyników narastających od początku roku. W minionych czterech miesiącach francuski rynek aut osobowych skurczył się o 0,4%. Do Peugeota należy 17,9% tegoż rynku. Z kolei rynek lekkich aut użytkowych wzrósł w tym czasie o 6,2%, ale wzrost marki Peugeot był większy – wyniósł 8%. W efekcie udział rynkowy marki sygnowanej kroczącym lwem w tym segmencie wzrósł o 0,3 punktu procentowego i osiągnął poziom 17,8%. Łącznie rynek samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych wzrósł w minionych czterech miesiącach o 0,8%, a udział marki Peugeot wynosi 17,9%.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
KubaAczkolwiekKrzysztofRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

No to może ja dodam nieco więcej szczegółów i to nie będących moimi fake newsami tylko „zaczerpniętymi” ze źródła wiedzy motoryzacyjnej nt rynku samochodowego w Europie czyli z ogólnie dostępnego sprawozdania ACEA w części dotyczącej marek francuskich w całej Europie (czyli UE i EFTA). Przedstawione dane dotyczą tylko nowych rejestracji (bo jak chyba wiadomo wyprodukowanie, sprzedanie i zarejestrowanie do jazdy to trzy odrębne zagadnienia). Koncern PSA odnotował w całej Europie lekki spadek nowozarejestrowanych samochodów o 1,2% licząc I kwartał 2019 r do I kwartału 2018 r. Z tym że w ramach poszczególnych marek w Peugeot odnotował spadek nowych rejestracji o… Czytaj więcej »