środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Wyniki PSA za pierwsze półrocze 2014

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2014-08-11
w Wiadomości
Czas czytania 7 minut
33 2
1
30
UDOSTĘPNIEŃ
100
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku

Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

„Back in the Race” – pierwsze efekty planu strategicznego PSA Peugeot Citroën. Duże wyzwania w drugim półroczu.

logo PSA Citroen DS PeugeotObroty Grupy wyniosły 27,6 miliardów euro, a obroty sektora samochodowego 18,6 miliardów euro, utrzymując się na stabilnym poziomie w stosunku do pierwszego półrocza 2013.

Wzrost na działalności operacyjnej – o 477 milionów euro dla całej Grupy i o 7 milionów euro dla sektora samochodowego.

Free cash-flow wyniósł 1,514 miliarda euro. Po odliczeniu zysków i strat nadzwyczajnych (130 milionów euro z tytułu sprzedaży nieruchomości) i kosztów restrukturyzacji (283 milionów euro), free cash flow operacyjny zamknął się kwotą 1,667 miliarda euro.

Wyniki te odzwierciedlają pierwsze efekty planu strategicznego „Back in the Race” w zakresie pricing power i poprawy konkurencyjności, a zwłaszcza obniżenia tzw. martwego punktu Grupy. Na rynkach pozaeuropejskich Grupa kontynuuje z sukcesem wzrost w Chinach i zmniejsza swoje straty w Ameryce Łacińskiej i Rosji.

Drugie półrocze jednak przyniesie z sobą wyzwania i ryzyko, zwłaszcza na wschodzących rynkach ze względu na niekorzystny kurs walut, wolne tempo poprawy sytuacji na rynku francuskim oraz przejście na normę Euro 6.2, które negatywnie odbije się na rentowności oraz zwiększone ryzyko związane z zaopatrzeniem zakładów Grupy.

„Zaangażowanie wszystkich pracowników Grupy w realizację strategicznego planu „Back in the Race” pozwoliło PSA Peugeot Citroën na zebranie pierwszych owoców wprowadzanych zmian. Musimy jednak skupić się na rygorystycznej realizacji naszego planu aż do zakończenia procesu naprawy” – oświadczył Carlos Tavares, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën.

W pierwszym półroczu 2014 obroty Grupy wyniosły 27,616 miliardów euro, utrzymując się na stabilnym poziomie w stosunku do pierwszego semestru 2013 roku. Obroty sektora samochodowego wyniosły 18,61 miliardów euro, również utrzymując się na stabilnym poziomie w stosunku do pierwszego semestru 2013 roku. Mix produktów i korzystny efekt cenowy nie były w stanie skompensować wysokich strat kursowych.

Wynik na działalności operacyjnej Grupy wyniósł 477 milionów euro, w porównaniu do -100 milionów euro1 w pierwszym półroczu 2013 roku. Wynik działalności operacyjnej sektora samochodowego wyniósł 7 milionów euro, wobec -538 milionów euro2w analogicznym okresie roku 2013, pod wpływem korzystnego efektu mixu i efektu cenowego, odzwierciedlających sukces nowych, niedawno wprowadzonych modeli trzech marek Grupy: Peugeot, Citroën i DS oraz polityki pricing power. Jest to również efekt dalszej realizacji polityki redukcji kosztów stałych.

Pozwoliło to na skompensowanie strat kursowych w wysokości 251 milionów euro. Po uwzględnieniu udziału w szacowanym zysku swoich spółek joint ventures DPCA i CAPSA za pierwsze półrocze, wynik na działalności operacyjnej sektora samochodowego zamknie się kwotą 128 milionów euro.

Przychody i (koszty) operacyjne jednorazowe wykazały wartość ujemną 100 milionów euro, głównie ze względu na koszty restrukturyzacji.

Wynik finansowy wyniósł -344 miliony euro i jest o 99 milionów euro niższy niż na koniec czerwca 2013. Różnica ta wynika głównie z przychodów nadzwyczajnych ze sprzedaży akcji BNP Paribas w 2013 roku, ponieważ koszty finansowe utrzymały się na podobnym poziomie co w pierwszym półroczu 2013.

Wynik netto wyniósł -42 miliony euro i jest zdecydowanie lepszy w porównaniu do -433 milionów euro w pierwszym półroczu 2013.

Wynik na działalności operacyjnej banku Banque PSA Finance wyniósł 172 miliony euro, o 26 milionów euro mniej niż na dzień 30 czerwca 2013, co jest odbiciem zmian na rynkach oraz w refinansowaniu banku. Koszt ryzyka wzrósł do poziomu 0,50%. W lipcu zostało podpisane porozumienie o strategicznej współpracy w Europie z bankiem Santander, co pozwoli na ograniczenie korzystania z gwarancji udzielanych przez francuski Skarb Państwa.

Wynik operacyjny spółki Faurecia wyniósł 311 milionów euro, o 55 milionów euro więcej niż na dzień 30 czerwca 2013, dzięki wzrostowi sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich, a zwłaszcza w Chinach.

Free cash flow3wyniósł 1,514 miliarda euro, w wyniku poprawy marży samofinansowania brutto i zmniejszenia zapotrzebowania na kapitał obrotowy (+1,139 miliarda euro za cały okres), oraz dzięki przeprowadzonym planom działania w zakresie redukcji zapasów i optymalizacji tzw. supply chain. Jego wartość wykazuje dużą sezonowość w związku z wypłatą dywidendy w pierwszym półroczu oraz zwiększonym zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy w efekcie wzrostu działalności.

Poza kosztami restrukturyzacji (-283 miliony euro) i przychodami nadzwyczajnymi w wysokości 130 milionów euro (głównie ze zbycia nieruchomości), free cash-flow operacyjny Grupy wykazał wartość dodatnią 1,667 miliarda euro.

Na koniec czerwca 2014, łączny stan zapasów wyniósł 406 200 samochodów (w tym w sieci niezależnych partnerów) i był o 30 400 samochodów niższy niż w na koniec czerwca 2013.

Przepływy pieniężne netto z tytułu działalności produkcyjnej i handlowej na dzień 30 czerwca 2014 wyniosły +224 miliony euro w porównaniu do zadłużenia netto w wysokości 4,181 miliardów euro na dzień 31 grudnia 2013, z uwzględnieniem 2,916 miliardów euro z tytułu podwyższenia kapitału przeprowadzonego w kwietniu i maju 2014 r.

Stan środków pieniężnych Grupy wyniósł 15,024 miliardów euro, w tym 4,150 miliardów euro niewykorzystanych odnawialnych linii kredytowych, w porównaniu do odpowiednio 10,140 miliardów euro i 3,550 milionów euro na koniec grudnia 2013.

 

Perspektywy
Grupa PSA Peugeot Citroën oczekuje, że w 2014 roku rynek samochodowy wzrośnie o około 3% w Europie i około 10% w Chinach. W Ameryce Łacińskiej rynek powinien odnotować spadek o 7%, a na rynku rosyjskim zaznaczy się ok. 10-procentowy spadek4.
Celem Grupy jest uzyskanie dodatnich wolnych przepływów pieniężnych do roku 2016 oraz łącznego free cash-flow operacyjnego w wysokości 2 miliardów euro w okresie 2016-2018. Kolejnym celem jest osiągnięcie przez sektor samochodowy Grupy marży operacyjnej5w wysokości 2% w roku 2018, przy czym jej docelowa wartość w okresie średnioterminowym (2019-2023) ma wynieść 5%.

 

1 Po uwzględnieniu zmiany standardów rachunkowości MSSF 10, 11 i KIMSF 21, w porównaniu do 97 milionów euro wyniku bieżącego na działalności operacyjnej Grupy podanego przy publikacji wyników za rok 2013.

2 Po uwzględnieniu zmiany standardów rachunkowości MSSF 10, 11 i KIMSF 21, w porównaniu do -610 milionów euro wyniku bieżącego na działalności operacyjnej sektora samochodowego podanego przy publikacji wyników za rok 2013.

3 Free cash flow jednostek produkcyjnych i handlowych

4 W porównaniu do -5% przewidywanych pod koniec marca 2014

5 Wynik bieżący na działalności operacyjnej do przychodów

 

Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy PSA Peugeot Citroën na dzień 30 czerwca 2014 r. zostało przyjęte w dniu 22 lutego 2014 r. przez Zarząd, a następnie zatwierdzone dniu 29 lipca 2014 r. przez Radę Nadzorczą. Biegli rewidenci Grupy ukończyli badanie sprawozdań finansowych i obecnie przygotowują raport z badania półrocznych sprawozdań Grupy.

 

PSA Peugeot Citroën
Grupa, posiadająca trzy marki o światowej renomie – Peugeot, Citroën i DS, sprzedała w 2013 roku na świecie 2,8 miliona samochodów, w tym 42% poza Europą.
Jest drugim co do wielkości europejskim producentem samochodów, a jej obroty w 2013 roku wyniosły 54 miliardy euro. Jest także europejskim liderem pod względem pod względem niskiej emisji CO2, wynoszącej w 2013 roku średnio 115,9 g CO2/km. Grupa PSA Peugeot Citroën działa w 160 krajach.
Jej działalność obejmuje również finansowanie (Banque PSA Finance) oraz produkcję wyposażenia samochodowego (Faurecia). Więcej informacji znajdziesz na: www.psa-peugeot-citroen.com

 

Wyniki PSA Peugeot Citroën za pierwsze półrocze 2014

źródło: Peugeot Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDSPeugeotPSA
Udostepnij12Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Wyprawa Anity Parys na dziewicze sześciotysięczniki Karakorum

Następny

Facebook i SuperMemo dostępne w R-Link

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Facebook i SuperMemo dostępne w R-Link

Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel po 23. Rajdzie Rzeszowskim

Nowy Peugeot 308 w najnowszym filmie Luca Bessona LUCY!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Inny Anonimowy - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.