Grupa Renault opublikowała wyniki za pierwszą połowę roku. Sprzedaż spadła o 34,9% w stosunku do 2019. Widać wyraźnie wpływ COVID-19 a jednocześnie duże ożywienie na rynku samochodów elektrycznych. Francuska firma, posiadająca takie marki jak Renault, Alpine, Dacia i Lada, między styczniem a czerwcem sprzedała 1.256.658 sztuka pojazdów
W tym 623. 854 pojazdów w Europie, co oznacza spadek o 48,1% rok do roku. Grupa odnotowała również gwałtowny spadek sprzedaży w Chinach (-20,8%), Brazylii (-39,0%) oraz Indiach (-49,4%).
Jednak dla Renault pojawiły się też znaki ożywienia. Sprzedaż mocno wzrosła w czerwcu, gdy ponownie otworzono przedstawicielstwa w Europie. Firma osiągnęła rekordową sprzedaż elektrycznego Renault Zoe, przy czym 37.540 sztuk sprzedanych w Europie stanowi wzrost o prawie 50%.
„Świat przeszedł przez bezprecedensowy kryzys, który wywarł poważny wpływ na naszą działalność. Gdy tylko rozpoczęło się ożywienie, nasze fabryki i sieć sprzedaży szybko zmobilizowały się, aby zaspokoić potrzeby klientów, a popyt rósł w czerwcu m.in. dzięki środkom pomocy rządowej w Europie.” – powiedział Denis le Vote, szef sprzedaży Grupy Renault.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze