sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Wysoki wzrost obrotów o 15% i rekordowa sprzedaż Grupy Renault w pierwszym kwartale 2011

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2011-04-28
w Wiadomości
Czas czytania 9 minut
6 0
0
5
UDOSTĘPNIEŃ
18
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

* Rekordowa sprzedaż Grupy w pierwszym kwartale – 692.607 sprzedanych samochodów – więcej o 5,8% w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. Te doskonałe wyniki są efektem wzrostu na rynkach pozaeuropejskich, w szczególności Brazylii, Turcji i Rosji.
* Sprzedaż Grupy na rynkach pozaeuropejskich (wzrost o 26,6%) osiągnęła rekordowy poziom 259.308 sztuk. Zwiększenie udziałów w rynku w regionie Eurazji oraz Ameryki Środkowej i Południowej.
* Obroty sektora samochodowego wzrosły o 15,3%, dzięki dużej dynamice sprzedaży i poprawie mixu produktów.
* Wcześniejsza spłata w lutym i kwietniu, zgodnie z zapowiedzią, ostatniej raty pożyczki udzielonej w kwietniu 2009 r. przez rząd francuski.
* Potwierdzenie celu operacyjnego free cash flow1 dla sektora samochodowego na poziomie powyżej 500 milionów euro w roku 2011.

W pierwszym kwartale osiągnęliśmy dobre wyniki. Z jednej strony było to możliwe dzięki lepszej sytuacji na rynkach, a z drugiej dzięki naszym dobrym wynikom handlowym na rynkach pozaeuropejskich. W tej sytuacji Grupa może stawić czoła przewidywanemu ryzyku związanemu z zaopatrzeniem, a jednocześnie podtrzymać cele w zakresie operacyjnego free cash flow na rok 2011 – oświadczył Carlos Ghosn, prezes Renault.

1 Free cash flow operacyjny: wolne przepływy pieniężne (bez dywidendy od spółek stowarzyszonych notowanych na giełdzie) pomniejszone o wartość inwestycji w środki trwałe, a także w wartości niematerialne i prawne bez przychodów ze zbycia składników majątku trwałego, powiększone lub pomniejszone o zapotrzebowanie na środki obrotowe.

Wyniki handlowe: istotne fakty w pierwszym kwartale 2011 r.

Dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży na rynkach zagranicznych Grupa Renault sprzedała w pierwszym kwartale 692.607 samochodów, zwiększając o 5,8% swój udział w światowym rynku, który odnotował zwyżkę w wysokości 7,2%. Grupa zwiększyła swój udział w rynkach pozaeuropejskich w dwóch kluczowych regionach: Ameryce Środkowej i Południowej oraz Eurazji.

W Europie, na lekko zniżkującym rynku samochodów osobowych i dostawczych (-1,0%), sprzedaż Grupy spadła o 3,7%. Spadek ten wynika głównie z trudności zaopatrzeniowych w pierwszym kwartale. Zjawisko to jest wyraźniej odczuwalne we Francji w związku z dostawą ostatnich samochodów w ramach ulgi za złomowanie starych pojazdów, co spowodowało spadek sprzedaży o 0,5% pomimo silnego wzrostu na rynku o 8,8%.
Marka Renault jest drugą marką w Europie z udziałem 8,9% w rynku samochodów osobowych i dostawczych (-0,3 punktu w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.), przesuwając się o jedno miejsce w górę w porównaniu do ubiegłego roku.
Samochody dostawcze – sprzedaż marki Renault silnie wzrosła (+12,0%) przy wyraźnym ożywieniu na rynku (+8,6%). Dzięki udziałowi w rynku w wysokości 15,4% marka Renault umocniła zajmowaną pozycję leadera wyprzedzając kolejnego producenta o 3,2 punktu (w pierwszym kwartale 2010 r. różnica ta wynosiła 0,9 punktu).

Na rynkach pozaeuropejskich sprzedaż Grupy napędzana ich dynamicznym rozwojem wzrosła w pierwszym kwartale o 26,6% i obecnie stanowi 37% łącznych obrotów Grupy (+6 punktów w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.). Osiągnęła rekordowy poziom 259 308 sprzedanych samochodów.
W regionie Eurazji sprzedaż wzrosła o 88,2% na rynku zwyżkującym o 66,4%, pod wpływem doskonałych wyników osiąganych przez nowe produkty, zwłaszcza Sandero. W Rosji Grupa zwiększyła swój udział w rynku o 0,5 punktu w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r. (do poziomu 6%).
W regionie Euromedu sprzedaż zwiększyła się o 33%, w sytuacji wzrostu na rynku o 37%, przy dużym zróżnicowaniu w poszczególnych krajach tej strefy. Grupa osiągnęła dobre wyniki w Turcji. Sprzedaż Renault na tamtejszym rynku wzrosła o 120%, co pozwoliło zwiększyć udział o 3,3 punktu, w szczególności dzięki sukcesowi modeli Mégane i Fluence. W Rumunii sprzedaż spadła o 27,1% na rynku zniżkującym o 15%.
W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż osiągnęła rekordowy poziom zarówno pod względem ilości sprzedanych samochodów jak i udziału w rynku. Wzrost sprzedaży wyniósł 35,3% przy zwyżce na rynku o 12,6%, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 6% (o 1 punkt więcej w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.). W pierwszym kwartale 2011 r. Brazylia jest 3. co do wielkości rynkiem Grupy.
W regionie Azji i Afryki wzrost sprzedaży wyniósł 2,3% przy wzroście na rynku o 3,5%. Renault Samsung Motors w Korei ucierpiało na skutek mocnej ofensywy konkurencji w porównaniu do bardzo dobrych wyników w poprzednim okresie.

Obroty kwartalne dla poszczególnych sektorów działalności

W pierwszym kwartale 2011 r. obroty Grupy wzrosły o 15% do 10.431 mln euro.
Obroty sektora samochodowego odnotowały wzrost o 15,3% (+14% jeśli nie uwzględnimy dodatnich różnic kursowych). W porównaniu z pierwszym kwartałem 2010 r. wyniki te są związane głównie z:
– zwiększeniem sprzedaży samochodów nowych o 4,3 punktu (już po uwzględnieniu niekorzystnego wpływu mixu w wysokości -1 punktu),
– poprawą mixu produktów (+5,9 punktu), zdecydowanie kompensującą erozję cen (-0,7 punktu),
– wzrostem o 1,9 punktu sprzedaży całych samochodów oraz komponentów i podzespołów mechanicznych innym producentom.

Obroty sektora finansowania sprzedaży wzrosły w pierwszym kwartale 2011 r. o 8,4%. Liczba nowych umów finansowania (253.109 nowych umów) wzrosła o 11,3% w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r., a średnia wartość portfela wyniosła 22 mld euro, co oznacza wzrost o 7,3% w stosunku do pierwszego kwartału 2010 r.

Ogólny opis sytuacji finansowej Grupy

W pierwszym kwartale były kontynuowane działania w celu dofinansowania Grupy poprzez pozyskanie przez RCI Banque 2 mld euro z rynku dzięki dwóm emisjom obligacji (1,5 mld euro) i sekurytyzacji niemieckiego portfela umów leasingowych (0,5 mld euro). W kwietniu RCI Banque przeprowadził również pierwszą emisję obligacji w Stanach Zjednoczonych na podstawie tzw. Rule 144A/Regulation S na łączną kwotę 1,25 mld dolarów.

Zgodnie z zapowiedzią Grupa Renault spłaciła przedterminowo (w lutym i kwietniu) ostatnią ratę 2-miliardowej pożyczki przyznanej przez rząd francuski w kwietniu 2009 r.

Na dzień 31 marca 2011 r.:
– sektor samochodowy dysponuje niewykorzystanymi liniami kredytowymi w czołowych instytucjach bankowych na kwotę 4 mld euro.
– dostępne zabezpieczenia RCI Banque (potwierdzone, niewykorzystane linie kredytowe, należności możliwe do zrealizowania w Europejskim Banku Centralnym oraz środki pieniężne) opiewają na kwotę 6,5 mld euro zapewniając ponad dwukrotne pokrycie wartości krótkoterminowych papierów dłużnych oraz świadectw depozytowych.

Perspektywy

Wyniki Grupy w pierwszym kwartale 2011 r. są zdecydowanie lepsze od przewidywań podanych na początku roku. Wobec dość napiętej sytuacji z zaopatrzeniem w niektóre części w pierwszym kwartale 2011 r., tsunami w Japonii stanowi dodatkowe utrudnienie logistyczne dla całego przemysłu motoryzacyjnego, co powinno doprowadzić do spowolnienia produkcji w najbliższych miesiącach.
Na obecnym etapie skutki oczekiwanego spowolnienia nie powinny uniemożliwić realizacji celów Grupy za cały rok 20112. W 2011 r. Grupa Renault będzie musiała osiągnąć wyższą sprzedaż i obroty niż w roku ubiegłym pomimo, że sytuacja na światowym rynku nie jest tak dobra jak oczekiwano. Grupa wyznaczyła sobie cel operacyjnego free cash flow dla sektora samochodowego na poziomie ponad 500 mln euro, przy utrzymaniu kosztów badawczo-rozwojowych i inwestycji na poziomie 9% obrotów.

Skonsolidowane obroty Grupy Renault
 

w milionach euro 2010 2011 różnica 2011/2010
I kwartał      
sektor samochodowy 8.642 9.965 +15,3%
finansowanie sprzedaży 430 466 +8,4%
razem 9.072 10.431 +15%

 

 

2 Tytułem przypomnienia – Renault posiada 43,4% akcji Nissana i udział w spółkach objętych konsolidacją został uwzględniony w powyższych wyliczeniach. Ewentualne skutki klęski żywiołowej w Japonii dla operacji Grupy zostaną podane przez Nissana.

Źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308RenaultSandero
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

Dobre wyniki PSA

Następny

Nowy konfigurator 3D

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy konfigurator 3D

Nowy rekord Peugeota EX1

Zespół Szkół w Kołbaczu zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu plastycznego Renault „Bezpieczeństwo dla wszystkich”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.