Wspominałem o tym już w relacji z Salonu Samochodowego we Frankfurcie, a dziś mogę potwierdzić – przewidywalne wartości rezydualne Nowego Peugeota 308 są bardzo dobre i przewyższają średnią w swojej klasie.
Z uwagi na wydłużone okresy międzyprzeglądowe oraz niewielkie zużycie części eksploatacyjnych Nowy Peugeot 308 może stanowić interesującą alternatywę dla klientów flotowych. Według szacunków brytyjskiego CAP po trzech latach i 60.000 mil Nowy Peugeot 308 Active 1.6 BlueHDi utrzyma wartość rezydualną na poziomie 34,4%. Średnia w tej klasie przy tego typu napędzie wynosi 32,7%.
CAP wyliczył także wartość rezydualną dla wersji 1.2 THP 130 – wyniosła ona 31,72% przy średniej dla tego typu samochodów na poziome 28,1%.
Z uwagi na niską emisję dwutlenku węgla, a więc także na niewielkie spalanie, Nowy Peugeot 308 może się cieszyć dużym zainteresowaniem w krajach, gdzie emisja CO2 ma wpływ na ograniczenia ruchu, bądź podatki. Szczególnie interesującą wersją będzie w tym kontekście Peugeot 308 napędzany jednostką e-BlueHDi 120, który charakteryzuje się średnią emisją dwutlenku węgla wynoszącą 82 g/km.
Nową 308-kę można już na Wyspach zamawiać, a pierwsze auta trafią do klientów na początku przyszłego roku.
KG
Najnowsze komentarze