W Drawsku Pomorskim wystartowały Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych i Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych w ramach, którego rozgrywany jest Dacia Duster Elf Cup 2018. Na starcie stanęło 28 samochodów w RPPST z czego 9 w DDEC. Po uroczystej ceremonii startowej uczestnicy wyruszyli na 20-kilometrowy odcinek Super Specjalny. Najlepszym wynikiem w DDEC 2018 popisali się Jan Kozioł i Piotr Greguła, którzy również zajęli 2. miejsce w grupie S2. Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba pochwalili się drugim miejscem w DDEC i trzecim czasem w grupie S2.Trzecia lokata przypadła Konradowi Sznajderowi i Tomaszowi Mroczkowi. Podczas Columna Medica Baja Drawsko swój debiut w Dacii Duster mieli Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak. Pierwszy odcinek ukończyli na 4. miejscu.
“To był trudny, ale bardzo ciekawy początek” – skomentował swój pierwszy start Dacią Duster Mariusz Pietrzycki. – “Najpierw przejechałem skręt i musiałem cofać, a kawałek dalej źle zredukowałem bieg i zgasiłem samochód. Później było już dużo lepiej. Trasa bardzo szybka, pełna zdradliwych miejsc, ze sporą ilością hop, trudno zliczyć ile razy Duster był w powietrzu. Jestem ciekawy jak będzie jutro”.
W RMPST najlepszy czas osiągnęli Mirosław Zapletal i Bartek Momot (12:23). W RPPST pierwsze miejsce na SS1 należało do Tomasza i Filipa Gołków. W sobotę rozegrane zostaną dwa odcinki specjalne, każdy o długości 140 kilometrów.
Wyniki SS1 DDEC:
1. Jan Kozioł/ Piotr Greguła (15:51)
2. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba (15:54)
3. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek (15:57)
4. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak (16:36)
5. Wojciech Furman/ Michał Augustyniak (17:03)
6. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel (17:03)
7. Dawid Urban/ Daniel Siatkowski (17:28)
8. Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow (18:12)
9. Patrycja Brochocka/ Roman Kiciński (18:18)
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajadrawsko.pl
źródło: Renault Polskaä
Najnowsze komentarze