Leapmotor International to spółka grupy Stellantis, która zajmuje się sprzedażą samochodów elektrycznych chińskiej marki Leapmotor na całym świecie. Jest obecna zarówno w Europie jak i w Azji i dalej, chociażby w Australii czy Nowej Zelandii. CEO spółki to Tianshu Xin, który opowiada ambitnych planach podboju świata motoryzacji.
Zobacz więcej aktualności o samochodach Leapmotor
Leapmotor intensywnie się rozwija – w Polsce będzie sprzedawany początkowo przez ośmiu dealerów, później sieć się powiększy. Plan na start sprzedaży – już! Tianshu Xin chciałby, aby docelowo na całym Starym Kontynencie pojawiło się około pół tysiąca dealerów.
Jak obecnie wygląda sytuacja Leapmotor w Europie?
Marka Leapmotor została oficjalnie wprowadzona do Europy we wrześniu 2024 roku. W ciągu ostatnich trzech miesięcy osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. Nasze działania opierają się na trzech kluczowych filarach: dostępność dla wszystkich, technologie ułatwiające życie oraz spokój ducha dzięki doskonałemu serwisowi. Udało nam się osiągnąć wszystkie cele, które sobie założyliśmy na początku. Stawiamy też na sieć Stellantis jako sieć sprzedaży i serwisu i dzięki temu zyskaliśmy od razu dużą przewagę.
Jakie są priorytety Leapmotor na najbliższy rok?
Najważniejsze są trzy kwestie: zwiększenie rozpoznawalności marki, lepsze zrozumienie potrzeb klientów oraz szybkie dostosowywanie produktów do wymagań europejskich konsumentów. To kluczowe wyzwania, które podjęliśmy i realizujemy.
W jakim kierunku marka będzie zmierzać w perspektywie 5 lat?
To bardzo dobre pytanie. W ciągu 5–10 lat chcemy stać się jednym z głównych graczy w branży motoryzacyjnej na świecie. Dziś jesteśmy trochę jak dziecko, bo tak naprawdę zaczęliśmy na początku 2023 roku. Naszym celem jest jednak zdobycie znaczącej pozycji na globalnym rynku motoryzacyjnym.
Jakie doświadczenie i tło pomogły Panu objąć tę funkcję?
Pochodzę z Chin, gdzie się urodziłem i spędziłem pierwsze lata życia. Mam 30-letnie doświadczenie międzynarodowe, pracowałem w różnych branżach i na różnych kontynentach. W sektorze motoryzacyjnym działałem na wielu poziomach – od konsultingu, przez dostawców Tier 1, po producentów OEM. Moje doświadczenie obejmuje strategie, rozwój biznesu, zarządzanie programami i produktami, zarządzanie wspólnymi przedsięwzięciami, negocjacje kontraktów handlowych oraz działania publiczne.
Co ważne, oprócz doświadczenia zawodowego mam głębokie zrozumienie zarówno chińskiej, jak i zachodniej kultury. Sukces w tej roli to nie tylko kwestia jednej funkcji czy doświadczenia, ale połączenie różnorodnych kompetencji zdobytych na przestrzeni lat.
Jak wygląda Pana typowy dzień pracy?
Mam dwa typy dni. Jeden to dni pełne spotkań, zaczynając od poranka z zespołem w Chinach (ze względu na różnicę czasu), a później z zespołami w Europie i na Bliskim Wschodzie. Drugi typ dnia to czas spędzany „w terenie”. Lubię być blisko operacji – spotykam się z inwestorami, rozmawiam z potencjalnymi klientami, a nawet osobiście sprawdzam dostawy i kontroluję jakość w portach. Jestem zaangażowany w każdy aspekt działalności.
I na koniec – czy odejście Carlosa Tavaresa zmienia strategię marki?
Kiedy Stellantis zainwestował 1,5 miliarda euro i stał się jednym z głównych udziałowców Leapmotor, strategia była jasna – dostarczyć europejskim konsumentom przystępne cenowo i doskonałe rozwiązania mobilnościowe. Odejście pana Tavaresa nie zmieniło tej strategii, ponieważ jest ona zakorzeniona w naszym długoterminowym celu.
Kraje, w których można kupić samochody Leapmotor:
- Australia
- Austria
- Belgia
- Niemcy
- Hiszpania
- Francja
- Grecja
- Izrael
- Włochy
- Luksemburg
- Malezja
- Malta
- Holandia
- Nowa Zelandia
- Polska (sieć startuje wkrótce)
- Portugalia
- Rumunia
- Szwajcaria
- Tajlandia
- Wielka Brytania
Najnowsze komentarze