DS Automobiles to marka premium koncernu Stellantis, oferująca wyróżniające się, luksusowe samochody, takie jak SUV DS 7 Crossback, kompaktowy DS 4 czy limuzynę DS 9. Marka odniosła duży sukces w Europie a jej najpopularniejszym modelem jest DS 7 Crossback. Obecnie pracuje nad rozwojem gamy modelowej.
Szefowa marki, Beatrice Foucher, udzieliła wywiadu francuskiemu serwisowi 20minutes.fr. Mówi w nim o umiejscowieniu marki w grupie Stellantis oraz wartościach, które determinują sukces i pozwalają rozwijać gamę.
Jak umiejscawia Pani markę DS w całym uniwersum Stellantis?
Wyróżniamy się w projektowaniu, doborze materiałów i rzemiośle. DS to znacznie więcej niż samochód. Jest to sztuka podróżowania. To francuskie know-how w przemyśle samochodowym jest unikalne.
Zobacz: DS 7 Crossback – redakcyjny test luksusowego SUVa
Czy uważa Pani, że francuski luksus jest pojęciem, które przemawia do klientów?
Tak, ponieważ luksus nigdy nie był tak dobry jak dziś. Myślę, że wszystkie pokolenia są wrażliwe na doświadczenia, które mogą zaoferować marki luksusowe. Musimy oferować jak najciekawsze wrażenia i jak na razie to się udaje.
Zobacz: Salony DS Store w Polsce
Co Pani sądzi o sprzedaży samochodów w sieci?
Najpierw klienci muszą poznać markę DS Automobiles, wiedzieć co oferuje, zbudować sobie jej obraz. Dlatego potrzebne są nasze unikalne salony DS Store, gdzie można zobaczyć, dotknąć i wypróbować nasze luksusowe samochody. Salony DS są w centrum naszej strategii. Na razie nie przewidujemy więc sprzedaży on-line.
Jak wygląda kwestia elektryfikacji marki DS Automobiles?
Europa nakłada na każdego producenta limit emisji CO2. Aby się do niej dostosować i uniknąć kar za emisję, produkujemy pojazdy elektryczne. Producenci wspierają inicjatywy zmierzające do rozbudowy sieci ładowania, bo to jest z korzyścią dla klientów.
Zobacz: Nowy DS 4 oczami dziennikarzy – najlepszy samochód jaki powstał
Béatrice Foucher jest dyrektorem generalnym marki DS Automobiles i została powołana do ścisłego zespołu zarządzającego koncernu Stellantis w styczniu 2021 roku. Dzięki 30-letniej pracy w dwóch dużych grupach, w działach Jakości, Planowania Produktu, Programowania, Rozwoju Talentów HR oraz Ogólnego Rozwoju Marki, zdobyła rozległe doświadczenia w branży motoryzacyjnej.
Jej kariera rozpoczęła się w 1990 roku w grupie Renault, jako Audit Quality Manager. Później pracowała w dziale Badań Klientów. Następnie przeszła do działu Planowania Produktu, gdzie kolejno zajmowała stanowiska Szefa Produktu, Dyrektora Gamy Górnej i w końcu Dyrektora Planowania Produktu w latach 2007-2012. Zarządzała rozwojem 5 marek. W ciągu tych 5 lat, Béatrice Foucher kierowała procesem umiędzynarodowienia oferty produktowej Grupy. W 2012 r. została Wiceprezesem Programu Pojazdów Elektrycznych, pilotując rozwój 4 produktów, dokonując wyborów technologicznych oraz kierując planowaniem i rentownością. W latach 2015-2019, objęła odpowiedzialność wiceprezesa ds. zarządzania talentami w grupie Renault.
W 2019 r. dołączyła do grupy PSA jako SVP of Talent Management, a już dwa lata później została mianowana dyrektorem generalnym DS Automobiles i członkiem Globalnego Komitetu Wykonawczego grupy PSA.
źródło: 20minutes.fr