• Najnowsze

Wzrost obrotów o 13% w trzecim kwartale

2016-10-26
Nissan X-Trail

Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku

2021-04-19

Test: Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów

2021-04-19
Citroen Traction Avant

Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu

2021-04-19
Dacia Sandero Stepway

Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!

2021-04-19
Renault Zoe

Jakie płyny eksploatacyjne mają samochody elektryczne?

2021-04-19
Peugeot 4008 i 5008

Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach motoryzacyjnych w Szanghaju

2021-04-19
Renault Arkana

Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.

2021-04-19

Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce

2021-04-19

Renault Twingo II dobrze ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2021

2021-04-19

Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.

2021-04-19
wtorek, 20 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Wzrost obrotów o 13% w trzecim kwartale

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2016-10-26
w Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania10 mins read
5 1
3
5
UDOSTĘPNIEŃ
16
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku

Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu

Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!

Obroty Grupy Renault osiągnęły poziom 10,546 miliarda euro. Ten 13-procentowy wzrost jest głównie efektem dobrej sytuacji na rynku europejskim oraz sukcesu naszej gamy samochodów.

W trzecim kwartale 2106 roku sprzedaż Grupy Renault na świecie wzrosła o 16% do 721.741 samochodów przy wzroście na rynku wynoszącym 5%.

W Europie sprzedaż Grupy wzrosła o 11,3%. Dla porównania średni wzrost na rynku wyniósł 5,3%. Sukces nowych modeli oraz niesłabnąca popularność Clio 4, Captura i modeli Dacii pozwoliła Grupie zwiększyć udział w rynku o 0,5 punktu.

Sprzedaż Grupy na rynkach pozaeuropejskich wzrosła o 21,5%. Dużą dynamikę sprzedaży wykazuje zwłaszcza strefa Afryki i Bliskiego Wschodu oraz Indii (+85%). We wszystkich regionach odnotowano zwiększenie udziału w rynku.

Grupa utrzymuje swoje cele na rok bieżący.

 

We wszystkich regionach udział Grupy w rynku rośnie w trzecim kwartale

W sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 5%, sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 16% do poziomu 721.741 pojazdów. Udział Grupy w rynku wyniósł 3,3%, co daje wzrost o 0,3 punktu.

Nadal widać korzystny wpływ odnowienia gamy samochodów na ożywionym rynku europejskim (+5,3%). Sprzedaż Grupy wzrosła o 11,3%, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 9,5%.

Dzięki sukcesowi nowych modeli: Mégane, Kadjara, Espace i Talismana marka Renault odnotowała wysoki wzrost o 8,1%. Clio 4 nadal pozostaje drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii. Udział Renault w segmencie samochodów elektrycznych w Europie osiągnął w trzecim kwartale 20,8%. Sprzedaż ZOE wzrosła o 22,4%.

Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o 22,1%, głównie dzięki świetnym wynikom Sandero Stepway i Dustera.

We Francji sprzedaż Grupy osiągnęła doskonały wynik – wzrosła w ciągu ostatniego kwartału o 3,9%, do poziomu 123 tys. samochodów. Grupa uplasowała aż 5 swoich modeli w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów osobowych na rynku pod względem łącznej sprzedaży do końca września, z czego Clio 4 znalazło się w ścisłej czołówce. Captur jest liderem w swoim segmencie, a Sandero okazało się najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych, zarówno w trzecim kwartale, jak i łącznie od początku roku.

Na rynkach pozaeuropejskich, pomimo niestabilnej sytuacji na rynkach brazylijskim, rosyjskim i algierskim, sprzedaż Grupy wzrosła w trzecim kwartale o 21,5%. Udział Grupy w rynku wzrósł we wszystkich regionach świata.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii sprzedaż Grupy wzrosła o 85%, co dało 6,4% udziału (+2,7 p).

W Iranie utrzymał się trend z pierwszego półrocza br. Pod wpływem sukcesu Logana i Sandero wielkość sprzedaży wzrosła o 135,5%. Udział Grupy w rynku wzrósł o 2,9 punktu do poziomu 9,6%.

W Indiach, które odnotowały 17% wzrostu na rynku, sprzedaż Renault wzrosła niemal siedmiokrotnie dzięki sukcesowi modelu Kwid. Od początku roku sprzedano 82.771 sztuk tego modelu, w tym 34.350 sztuk w ostatnim kwartale.

W Maghrebie, pomimo 15-procentowego spadku na rynku, sprzedaż Grupy wzrasta o 13,6%, a udział w rynku o 10,6 punktu do rekordowego poziomu 42,2%. W Algierii rynek ograniczają obowiązujące obecnie przepisy z restrykcyjnymi kwotami importu. Pomimo tej sytuacji marka Renault umocniła zajmowaną pozycję lidera. Jej udział w rynku wyniósł 63,1%, co daje wzrost o 29,2 punktu. W pierwszej trójce najlepiej sprzedających się samochodów w tym kraju uplasowały się same modele Renault: Symbol i Sandero, produkowane w zakładzie w Oranie, a także Logan.

Udział Grupy w rynku Ameryki Środkowej i Południowej wyniósł 6,9%, co daje wzrost o 0,2 punktu.

Marka Renault doskonale wykorzystała ożywienie na rynku argentyńskim. Jej sprzedaż wzrosła o 21,7%, przy średnim wzroście rynkowym 12,7%. W Brazylii, pomimo silnego spadku na rynku (-17%), Grupa utrzymuje dobrą pozycję – odnotowała wzrost udziału w rynku o 0,4 punktu do poziomu 7,8%. Wprowadzenie pod koniec 2015 roku modelu Oroch oraz pojawienie się już wkrótce pick-upa Alaskan pozwolą Grupie na rozbudowanie oferty i zaistnienie w tym segmencie.

W Eurazji udział Grupy w rynku wyniósł 12,4%, co daje wzrost o 0,7 punktu. W Rosji, gdzie wszystkie marki odnotowały spadek o 15,1%, Grupa Renault stawiła czoła kryzysowi, a sprzedaż marki spadła jedynie o 4,7%. Udział Renault w rynku wzrósł o 0,9 punktu do poziomu 8,3% dzięki sukcesowi modelu Kaptur, na który od momentu wprowadzenia w czerwcu 2016 roku do dziś zebrano ponad 7.500 zamówień. W Turcji Grupa odczuła skutki załamania sprzedaży, która spadła o 23,1%.

W Azji-Pacyfiku sprzedaż Grupy wzrosła o 25,6% przy średnim wzroście rynkowym 11,5%. W Korei Południowej, która jest największym rynkiem zbytu marki w tym regionie, Renault Samsung Motors odnotowało wzrost o 24,5% dzięki sukcesowi nowego modelu SM6 i crossovera QM6. Udziały w rynku wzrosły o 1,9 punktu i wynoszą obecnie 6,3%. W Chinach, w oczekiwaniu na pojawienie się w sprzedaży Koleosa, wprowadzony w marcu br. Kadjar odnotował sprzedaż 10.686 sztuk, w tym 6.686 w ciągu ostatniego kwartału. Sieć sprzedaży, która obecnie obejmuje 125 salonów, powinna do końca roku rozbudować się do 150 punktów.

 

OBROTY ZA TRZECI KWARTAŁ 2016 ROKU DLA POSZCZEGÓLNYCH SEKTORÓW DZIAŁALNOŚCI

W trzecim kwartale 2016 roku obroty Grupy wyniosły 10,546 miliarda euro, co stanowi wzrost o 13,0% w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku (+16,7% bez uwzględnienia różnic kursowych).

Obroty sektora samochodowego wyniosły 9,989 miliarda euro (+13,5%) dzięki zwiększeniu sprzedaży (+10,7 pkt) i efektowi cenowemu (+4,6 pkt). Efekt cenowy był związany z podwyżkami cen na rynkach wschodzących w celu skompensowania spadku wartości walut, ale również z pojawieniem się nowych modeli. Wzrost sprzedaży do partnerów (+1,8 pkt) odzwierciedla dynamiczny rozwój montażu CKD w Iranie i Chinach oraz wzrost naszej produkcji dla partnerów w Europie. Wzrost wartości euro w porównaniu do innych walut (peso argentyńskie, funt szterling itd.) wywołał negatywny efekt (3,8 pkt). Negatywny miks produktów w tym kwartale (-2,5 punktu) jest głównie skutkiem wpływu Kwida na sprzedaż Grupy.

Obroty sektora finansowania sprzedaży (RCI Banque) wzrosły w trzecim kwartale do 557 milionów euro, co stanowi wzrost o 4,3% w stosunku do analogicznego okresu roku 2015. Wzrosła również liczba nowych umów finansowania (+10,0%). Średnia wartość portfela wyniosła 33,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 17,5%.

 

PERSPEKTYWY 2016

W 2016 roku światowy rynek powinien osiągnąć ok. 1,7% wzrostu w stosunku do 2015 roku. Na rynku europejskim, w tym również francuskim, spodziewany jest w tym okresie wzrost o min. 5%.

Jeśli chodzi o rynki pozaeuropejskie, powinien wystąpić spadek na rynku brazylijskim i rosyjskim: -15% do -20% w przypadku Brazylii i -12% w przypadku Rosji. Natomiast Chiny (+4% do +5%) i Indie (+7% do +9%) powinny kontynuować dynamiczny wzrost.

W tej sytuacji Renault podtrzymuje swoje cele na rok 2016 (przy przyjęciu tych samych zasad rachunkowych):
– zwiększenie obrotów Grupy (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany),
– zwiększenie wartości marży operacyjnej Grupy,
– wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.

 

Skonsolidowane obroty Grupy Renault

 (w milionach euro)

2016

2015

 Różnica 2016/2015

I kwartał 
Sektor samochodowy

9 942

8 829

+12,6%

Finansowanie sprzedaży

 547

 559

-2,1%

    
Razem

 10 489

 9 388

+11,7%

II kwartał
Sektor samochodowy

14 136

12 236

+15,5%

Finansowanie sprzedaży

 560

 573

-2,3%

    
Razem

 14 696

 12 809

+14,7%

III kwartał
Sektor samochodowy

9 989

8 802

+13,5%

Finansowanie sprzedaży

 557

 534

+4,3%

    
Razem

 10 546

 9 336

+13,0%

9 miesięcy
Sektor samochodowy

34 067

29 867

+14,1%

Finansowanie sprzedaży

 1 664

 1 666

-0,1%

    
Razem

 35 731

 31 533

+13,3%

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Newsletter

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioDaciaEspaceGrupa RenaultKadjarLoganRenaultRenault SamsungSanderozoe
Udostepnij2Tweet1Udostepnij
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 43/2016

Następny

Nowy Citroën C3 Picasso 2017 na zdjęciach

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Citroën C3 Picasso 2017 na zdjęciach

Citroën C4 Picasso po liftingu - pierwsza jazda

Scénic, Grand Scénic i Mégane Grandcoupé w kolorach złotej polskiej jesieni

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Anonimowo o Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • jan o Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Nissan X-Trail. Debiut w Europie latem 2022 roku
    • Test: Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów
    • Citroën Traction Avant: pierwsza jazda po prawie 60 latach w garażu
    • Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Jakie płyny eksploatacyjne mają samochody elektryczne?
    • Nowy Peugeot 4008 i 5008 na targach motoryzacyjnych w Szanghaju
    • Ile kosztuje nowe Renault Arkana? Polski cennik, silniki, wersje, wyposażenie.
    • Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce
    • Renault Twingo II dobrze ocenione. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 16/2021
    • Wielkie plany Renault: nowe modele, wodór i lider elektromobilności. To wszystko już się dzieje.


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    3
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.