Wspominaliśmy już o nowych nominacjach w koncernie Stellantis, a teraz proponujemy, byśmy się wspólnie przyjrzeli jednej z nich. Kim jest Xavier Peugeot, który z dniem dzisiejszym objął stanowisko dyrektora generalnego marki DS Automobiles?
Pamiętam, jak przed laty w „Top Gear” śmiano się, że szefem Citroëna został któryś tam członek rodziny Peugeot. Dziś mogliby się śmiać z tego, że Xavier Peugeot został dyrektorem generalnym DS Automobiles, choć to już nie brzmi aż tak zabawnie.
Z dniem dzisiejszym Xavier Peugeot zastępuje Oliviera François, który stał na czele DS Automobiles od lipca 2023 r. Olivier François nie opuszcza Grupy – będzie kontynuował swoje strategiczne misje w Stellantis, przejmując odpowiedzialność za nowo utworzone Biuro Marketingu, zachowując jednocześnie odpowiedzialność za markę FIAT.
Xavier Peugeot ma 60 lat. Ukończył studia na Uniwersytecie Paris La Sorbonne i Uniwersytecie Paris Dauphine, a do Grupy PSA Peugeot Citroën dołączył w 1994 roku. Zajmował różne stanowiska w sprzedaży i marketingu, w tym dyrektora spółki zależnej Peugeot Netherlands w latach 2005–2007 oraz dyrektora ds. marketingu i komunikacji marki Peugeot w latach 2009–2011.
W 2012 r. jako Peugeot Product Director wniósł znaczący wkład w budowę spójnej, globalnej oferty marki. W 2014 roku objął stanowisko szefa Produktu w marce Citroën, napędzając odnowę atrakcyjnej oferty zaprojektowanej tak, aby mobilność była dostępna dla wszystkich. W 2019 roku został dyrektorem Commercial Vehicles Business Unit w PSA, a następnie w Stellantis.
Od 3. lutego 2025 r. Xavier Peugeot zostaje mianowany CEO marki DS Automobiles, zastępując Oliviera François, który kontynuuje inne strategiczne misje w Stellantis, przejmując odpowiedzialność za nowo utworzone Biuro Marketingu, zachowując jednocześnie odpowiedzialność za markę FIAT
Xavier Peugeot podlega Jean-Philippe Imparato, dyrektorowi operacyjnemu Enlarged Europe w firmie.
„Chciałbym pogratulować pracy Olivierowi, który w ciągu prawie dwóch lat kierowania DS Automobiles wykorzystał francuską kulturę, konsolidując tożsamość marki i wyjątkowość jej pozycjonowania na rynku. Kolejnym ważnym celem jest dogłębna praca nad poprawą zadowolenia klienta, która już zaczyna przynosić owoce i którą należy teraz kontynuować w celu osiągnięcia doskonałości. Chciałbym podziękować Olivierowi i powitać Xaviera w jego nowej roli, ponieważ marka rozpoczyna nowy rozdział” – powiedział Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Enlarged Europe.
Ponieważ DS Automobiles właśnie obchodziło swoje 10-lecie, a rok 2025 rozpoczyna się 70. rocznicą kultowego DS z 1955 roku, po której nastąpi globalna premiera nowego, w 100% elektrycznego flagowego modelu DS N°8, Xavier Peugeot powiedział: „DS Automobiles to młoda marka o solidnych fundamentach i wyjątkowym dziedzictwie opartym na kultowym modelu DS, który w tym roku obchodzi 70-lecie. Chciałbym oddać hołd zaangażowaniu moich poprzedników, w szczególności Oliviera, który wykonał świetną robotę, aby zapewnić jego rozwój. Jestem dumny, że dołączam do zespołów, które wykazały się motywacją i umiejętnością tworzenia wyjątkowego wszechświata w świecie przemysłu motoryzacyjnego. Będziemy kontynuować pisanie tej historii, aby zwiększyć wpływ, wizerunek doskonałości i know-how DS Automobiles na całym świecie”.
Od 3. lutego 2025 r. Xavier Peugeot zostaje również mianowany szefem ds. dziedzictwa Stellantis.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: DS Automobiles
Najnowsze komentarze