Usługi carsharingowe, samochody zasilane wodorem, systemy stacjonarnego magazynowania energii – z takimi innowacyjnymi projektami Renault mieli okazję zapoznać się laureaci konkursu Eco-Miasto podczas wizyty w centrum technologicznym marki w Paryżu.
Grupa Renault zaprosiła przedstawicieli zwycięzców konkursu Eco-Miasto w kategorii zrównoważona mobilność, którymi w 2020 roku zostały Gdańsk i Polkowice, a w 2021 r. – Lublin i Konin, do odwiedzenia Technocentre w Guyancourt w pobliżu Paryża i zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami Grupy w zakresie zrównoważonej mobilności. Technocentre jest wiodącym motoryzacyjnym centrum badawczo-rozwojowym w Europie.
W wizycie wzięli udział przedstawiciele Polkowic, Lublina i Konina. W ramach konkursu Eco-Miasto polskie samorządy są nagradzane za działania na rzecz zrównoważonego rozwoju w pięciu kategoriach: gospodarka wodna, efektywność energetyczna, zieleń miejska, gospodarka odpadami oraz zrównoważona mobilność.
Zobacz także: Renault AIR4; pierwszy latający samochód marki. To jeszcze auto czy może dron?
Wprowadzeniem do wizyty w Technocentre była możliwość zapoznania się z działalnością samego ośrodka, w którym pracuje ponad 11.000 osób. Znajdują się tam centra projektowania przyszłych modeli grupy Renault i między innymi odbywa się produkcja prototypów opracowywanych modeli.
Mobilize – usługi car-sharingu
Przedstawiciel marki Mobilize wchodzącej w skład Renault Group zaprezentował usługi, które ta marka oferuje już dzisiaj i które będą oferowane w przyszłości. Są one związane z zapewnieniem współdzielonej mobilności, zarządzania energią i danymi. Jednym z prezentowanych projektów był Mobilize Share – rozwiązanie carsharingowe dla wszystkich, umożliwiające łatwe wypożyczenie samochodu Renault za pomocą aplikacji.
Kolejnym ciekawym projektem, z którym mogli się zapoznać zaproszeni goście, jest HYVIA – pierwsza firma, która będzie oferowała gotowe rozwiązania w zakresie mobilności wodorowej. HYVIA jest spółką Grupy Renault i Plug Power, światowego lidera w dziedzinie rozwiązań wodorowych. W skład tego kompletnego i unikatowego ekosystemu wchodzi: produkcja ekologicznego wodoru pochodzącego z elektrolizy wody, jego magazynowanie i dystrybucja, łącznie z siecią terminali do ładowania wodoru. Uzupełnieniem jest oferta modeli lekkich pojazdów dostawczych elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi: Master Van – duży furgon do przewozu towarów, o pojemności użytecznej 12 m3 i zasięgu do 500 km, Master podwozie z kabiną – duży furgon do przewozu największych gabarytowo towarów, o pojemności użytecznej 19 m3 i zasięgu około 250 km oraz Master Citybus H2-TECH – miejski minibus do przewozu 15 osób, o zasięgu około 300 km.
Zobacz także: Nowe Renault Trafic jest już dostępne na zamówienie w Polsce
Prototypy Renault
Zaproszeni goście mieli też możliwość zapoznania się z prototypami, nad którymi pracują inżynierowie i designerzy Renault. Będzie to gama modeli przeznaczonych do świadczeniu różnych usług przewozowych: typu „ride-hailing” (taxi) czy dostaw ostatniej mili do centów miast, w których wprowadzono strefy czystego transportu z możliwością wjazdu tylko pojazdom zeroemisyjnym.
Na koniec zaprezentowane zostały rozwiązania dotyczące zarządzania energią elektryczną: stacjonarne magazyny energii pozwalające na regulowanie i stabilizację sieci energetycznej poprzez ładowanie akumulatorów pochodzących z samochodów elektrycznych w okresach spadku zapotrzebowania, a następnie oddawanie zmagazynowanej energii do sieci, gdy zapotrzebowanie rośnie. Konkretnym przykładem takiej instalacji jest znajdujący się na terenie Technocentre, dostępny dla pracowników Renault terminal ładowania samochodów elektrycznych zasilany z paneli słonecznych. W formie wiaty mieści 2 akumulatory trakcyjne z Kangoo elektrycznego służące do magazynowania energii, system zarzadzania energią, 2 ładowarki AC o mocy 22 kW, dzięki której możliwe jest jednoczesne ładowanie 2 samochodów elektrycznych. Tego typu instalacje pozwalają obniżyć koszty i wykorzystywać odnawialne źródła energii.
Informacja prasowa: Renault Polska
https://www.youtube.com/watch?v=4jJ-ZwFzm-w&t=41s
Najnowsze komentarze