• Najnowsze

Za drogie części zamienne? Komisja Europejska analizuje rynek i tajemnicze oprogramowanie

2019-03-05
Peugeot 308

Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308

2021-01-27

Citroen DS5 Hybrid4 200KM 2013 – czy to już statek kosmiczny czy tylko samochód?

2021-01-27
Peugeot e-Partner

Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km

2021-01-27

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

2021-01-27

Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii

2021-01-26

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

2021-01-26
Peugeot 508, Spoticar

Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?

2021-01-26

Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto

2021-01-26
Renault Kiger

Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera

2021-01-26
Peugeot 208

2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?

2021-01-26
środa, 27 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Artykuły

Za drogie części zamienne? Komisja Europejska analizuje rynek i tajemnicze oprogramowanie

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2019-03-05
w Artykuły
Czas czytania2min czytania
7 1
1
12
UDOSTĘPNIEŃ
22
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat

Jakie są motoryzacyjne oczekiwania naszych Czytelników?

Francuskie samochody miejskie – ile kosztują? Najtańszy samochód z klimatyzacją: Citroën C3, Peugeot 208 i Renault Clio

Urzędnicy Unii Europejskiej badają jak funkcjonuje rynek części zamiennych i napraw samochodów. Stało się tak na skutek doniesień klientów, niezadowolonych z wysokich cen i kosztów, jakie muszą ponosić na naprawy. Badaniu zostaną poddane firmy takie jak Peugeot, Renault, Jaguar, Land Rover oraz Accenture, które miało dostarczyć oprogramowanie do zarządzania cenami.

Oprogramowanie to ma działać poprzez wskazywanie, za które części zamienne z gamy producenta, klienci będą w stanie zapłacić więcej, ile można podnieść ceny oraz które ceny nie powinny być podnoszone. Według ujawnionych informacji, dzięki temu rozwiązaniu firmy Peugeot, Renault, Jaguar i Land Rover podniosły swój przychód o miliard dolarów w ciągu ostatnich 10 lat. Accenture zaprzecza, by oprogramowanie było nie fair a celem jego działania miało być zwiększenie efektywności dla klientów.

Peugeot, Renault, Jaguar i Land Rover oświadczyły, że ich strategia cenowa dla części zamiennych była legalna i skupiała się na wydajności oraz zapewnieniu dostępności dla kierowców. Francuski regulator rynku badał oprogramowanie i nie znalazł podstaw do rozpoczęcia śledztwa.

Działania Unii Europejskiej nie są jeszcze śledztwem, ale rodzajem nadzoru rynkowego w tym obszarze. Urzędnicy chcą sprawdzić jak funkcjonuje rynek poprzez analizę różnego rodzaju dostępnych danych.

źródło: Reuters.

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotRenault
Udostepnij8Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Nowy Peugeot 508 Hybrid – pierwsza jazda

Następny

Były prezes Renault wyjdzie na wolność? Sąd zaakceptował wniosek Carlosa Ghosna o zwolnienie z aresztu

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Carlos Ghosn aresztowany – co na to Renault i prezydent Francji?

Były prezes Renault wyjdzie na wolność? Sąd zaakceptował wniosek Carlosa Ghosna o zwolnienie z aresztu

Nowy Peugeot 208 - pierwsze wrażenia na żywo

Elektryczna Dacia coraz bliżej? Prawdopodobny rok 2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Matrioszka o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Jozek o Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Eloszka o Dacia naśmiewa się z innych reklam samochodów. Nowe Sandero i Sandero Stepway nie są jak pozostałe auta
    • Albert o Nowy DS 9 – cena modelu w Polsce. Ruszyły zamówienia
    • Kamil o Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?
    • Kamil o Test: Ile pali i jak jeździ nowe Renault Clio E-tech w hybrydzie?
    • Xaveri o 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?
    • Kamil o Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Slawo o Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308
    • Kamil o Alfa Romeo, DS Automobiles i Lancia wśród marek premium Stellantis


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Najgorszy kierowca? Mężczyzna w wieku 18-25, który jeździ Peugeot 308
    • Citroen DS5 Hybrid4 200KM 2013 – czy to już statek kosmiczny czy tylko samochód?
    • Nowy Peugeot e-Partner: elektryczny dostawczak o zasięgu 275 km
    • Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?
    • Ponad tysiąc dwieście nowych Renault Zoe i Kangoo Z.E trafi do francuskiej żandarmerii
    • Europejskie samochody coraz starsze. Średni wiek wynosi prawie 11 lat
    • Rynek samochodów używanych: jakie trendy w Grupie PSA?
    • Nowe Renault Zoe dla Polkowic. Nagroda w konkursie Eco-Miasto
    • Renault Kiger – znamy datę debiutu nowego crossovera
    • 2030: Zakaz sprzedaży samochodów z silnikiem spalinowym na całym świecie?


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    1
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.