Peugeot 403 był popularnym modelem marki sprzedawanym w latach 60. Za zdjęciem, które widzicie powyżej, kryje się niezwykła rodzinna historia co przypomina nam o tym, że samochody mogą być nie tylko środkiem transportu ale też nośnikiem wspomnień.
Peugeot 403 to model, który zapisał się na kartach historii motoryzacji jako symbol niezawodności, elegancji i funkcjonalności. Zaprezentowany po raz pierwszy w 1955 roku, szybko zdobył popularność nie tylko w Europie, ale także w innych częściach świata, w tym w Argentynie, gdzie stał się jednym z najbardziej cenionych samochodów swojej epoki.
Model 403 zadebiutował na rynku 20 kwietnia 1955 roku, a jego produkcję zakończono dopiero w 1966 roku. Był to pierwszy samochód marki Peugeot, który przekroczył milion wyprodukowanych egzemplarzy. Samochód zaprojektował słynny włoski designer Pininfarina, co nadało mu elegancki i ponadczasowy wygląd. Stał się rozpoznawalny dzięki obecności w popularnym francuskim serialu telewizyjnym „Colombo”, gdzie tytułowy bohater, grany przez Petera Falka, poruszał się właśnie Peugeotem 403 w wersji kabriolet.
W Argentynie Peugeot 403 zyskał szczególną renomę jako samochód solidny, luksusowy, prestiżowy i… drogi. W kraju, gdzie samochód często jest postrzegany jako symbol statusu, czterysta trójka stała się jednym z najbardziej pożądanych modeli na początku lat 60. W roku 1961 był jednym z najdroższych aut na argentyńskim rynku, ustępując miejsca jedynie nowszemu 404.
Argentyńska historia Peugeot 403 to także osobiste wspomnienia jego posiadaczy i kierowców. Jednym z nich był José Lorenzo Uldane, który pracował jako szofer dla prawnika w Buenos Aires. Jego wspomnienia o Peugeot 403 z 1961 roku przywołują obrazy tamtych czasów, kiedy samochody były czymś więcej niż tylko środkiem transportu – były częścią stylu życia a czasem nawet bohaterami rodzinnych opowieści.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot. Promocje
Peugeot 403, o którym wspomina syn José Lorenzo Uldane, Mauricio, był wtedy zupełnie nowym autem, który służył jego pracodawcy do przemieszczania się między miastem a prowincją. Pewnego dnia, 13 lutego 1961 roku, ojciec Uldane wykonał zdjęcie Peugeotowi na terenie posiadłości w Moreno, w prowincji Buenos Aires. Była to chwila uchwycenia nie tylko pojazdu, ale także codziennego życia, które wiązało się z długimi podróżami po nie najlepszych argentyńskich drogach.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Pomiary, spalanie, opinie
Jednak nie wszystkie wspomnienia są idylliczne. Jak wspomina syn Uldane, ojciec opowiadał mu, że jeden z wyjazdów do odległej posiadłości zakończył się uszkodzeniem układu wydechowego, kiedy to próbowano przejechać przez teren, który nie był przystosowany dla tego typu pojazdów.
Najnowsze komentarze