Liczba wspólnie realizowanych dużych projektów wzrosła z trzech do dziesięciu.
Nissan i Daimler ukończyły budowę fabryki w Stanach Zjednoczonych, w której wspólnie budować będą silniki.
FRANKFURT, Niemcy – prezesi Aliansu Renault-Nissan i Daimler AG oświadczyli, że partnerska współpraca pomiędzy kierowanymi przez nich firmami postępuje w szybkim tempie, a jej zakres staje się coraz bardziej ogólnoświatowy.
Francusko-japońsko-niemiecka współpraca trwa od kwietnia 2010 roku, wraz z trzema, skupionymi głównie na rynku europejskim, wiodącymi projektami. Od tego czasu liczba dużych projektów wzrosła do dziesięciu i objęła znaczące inicjatywy, od Ameryki Północnej po Japonię. Oprócz tego odpowiadające sobie komórki biznesowe obu firm współpracują ze sobą, wymieniając się między innymi najlepszymi praktykami.
O ile początkowo nasza współpraca była silnie skupiona na przedsięwzięciach europejskich, obecnie koncentrujemy się na synergii na wszystkich kluczowych rynkach – powiedział Carlos Ghosn, prezes zarządu Renault-Nissan, na dorocznej konferencji prasowej dotyczącej partnerstwa – Największy efekt skali zawsze uzyskuje się na płaszczyźnie globalnej.
Prezes spółki Daimler i szef Mercedes Benz Cars, Dieter Zetsche, powiedział natomiast: Będziemy nadal poszukiwać wspólnie nowych przedsięwzięć, uzasadnionych z punktu widzenia wszystkich partnerów, a co najważniejsze, naszych klientów.
Prezesi wspomnieli o wspólnej produkcji czterocylindrowych silników benzynowych Mercedes-Benz w Decherd (stan Tennessee, Stany Zjednoczone), jako dobrym przykładzie tego, jak partnerzy korzystają na współpracy. Zaledwie półtora roku po rozpoczęciu budowy, w maju 2012 roku, budynek wspólnej fabryki czterocylindrowych silników benzynowych Mercedes-Benz jest już ukończony. Obecnie montowane są urządzenia produkcyjne, zaś rozpoczęcie produkcji planowane jest na połowę 2014 roku. Silniki produkowane w Decherd będą potem wykorzystywane w samochodach Mercedes-Benz C-klasse, montowanych w zakładach Daimlera w Tuscaloosa (stan Alabama, Stany Zjednoczone), a także w nowych modelach Infiniti.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem postępują także wspólne prace rozwojowe nad nową gamą wspólnie wykorzystywanych przez obie firmy turbodoładowanych, trójcylindrowych i czterocylindrowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silniki wykorzystywać będą najnowsze technologie i cechować się będą znacznie zmniejszonym zużyciem paliwa.
Innym przykładem udanej współpracy w zakresie silników jest nowy Infiniti Q50, zaprezentowany wiosną tego roku w Genewie, który znajdzie się w sprzedaży jesienią. Jest to pierwszy samochód Infiniti, wyposażony w zespół napędowy, złożony z silnika wysokoprężnego i automatycznej przekładni, pochodzący od Daimlera.
Pierwsze pojazdy będące owocem współpracy, w tym furgon Mercedes-Benz, już trafiły na drogi. Oprócz tego, od 2015 roku Infiniti oferować będzie samochód wykorzystujący elementy konstrukcyjne aut kompaktowych Daimlera, użyte w charakterystyczny sposób tylko dla tej marki. Model koncepcyjny Q30 po raz pierwszy będzie można obejrzeć właśnie na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
Współpraca kontynuowana jest również w segmencie pojazdów użytkowych. Planuje się, że oddział Daimler Trucks Asia, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), otrzyma furgony dostawcze Nissan NV350 Urvan, które na wybranych rynkach eksportowych sprzedawane będą jako Mitsubishi Fuso.
Tego rodzaju dostawy strategiczne z powodzeniem realizowane są od początku 2013 roku, również w zakresie lekkich samochodów ciężarowych.
Umożliwia to rozszerzenie tego asortymentu na nowe segmenty: samochód ciężarowy FUSO Canter Guts (maks. ładowność 2,0 t) dostarczany jest Nissanowi, zaś lekka ciężarówka Nissan Atlas F24 (maks. ładowność 1,5 t) trafia do asortymentu Mitsubishi Fuso. Początkowa wymiana dostaw obejmuje ok. 1300 pojazdów na rynek japoński.
Zgodnie z planami postępuje także projekt Smart/Twingo. Wkrótce rozpocznie się produkcja nowego samochodu dwumiejscowego w zakładach Smarta w Hambach (Francja) oraz czteromiejscowego Smarta i następcy Renault Twingo – w zakładach Renault w Novo Mesto (Słowenia). Nowe modele mają pojawić się na rynku w drugiej połowie 2014 roku Nowe generacje Smarta i Renault Twingo mają wspólną konstrukcję, pozostaną jednak niezależnymi produktami o wyraźnie zróżnicowanym wyglądzie. Model pokazowy nowego czteromiejscowego Smarta („smart fourjoy”) zaprezentowany został na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.
ALIANS RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault (z siedzibą w Paryżu), a japońskim koncernem Nissan (Jokohama), które wspólnie realizują 10% całkowitej sprzedaży samochodów na świecie. Koncerny Renault i Nissan, będące partnerami strategicznymi od 1999 roku, sprzedały w 2012 roku łącznie 8,1 mln samochodów w niemal 200 krajach. Alians prowadzi również strategiczną współpracę z różnymi producentami, takimi jak: niemiecki Daimler, chiński Dong Feng czy też hinduski Ashok Leyland.
www.media.renault.com
www.nissan-newsroom.com
blog.alliance-renault-nissan.com
DAIMLER
Daimler AG jest jedną z odnoszących największe sukcesy firm motoryzacyjnych świata. Wraz ze swoimi działami – Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Mercedes-Benz Vans, Daimler Buses oraz Daimler Financial Services – koncern Daimler Group jest jednym z największych producentów samochodów klasy premium i największym na świecie producentem pojazdów użytkowych o zasięgu ogólnoświatowym. Daimler Financial Services świadczy usługi w zakresie kredytów, leasingu, zarządzania flotą, ubezpieczeń i innowacyjnych rozwiązań transportowych. Założyciele firmy, Gottlieb Daimler i Carl Benz, zapisali się w historii jako wynalazcy samochodu w roku 1886. Jako pionier techniki motoryzacyjnej, Daimler również w dzisiejszych czasach kształtuje przyszłość transportu, skupiając się na nowatorskich, ekologicznych technologiach oraz na bezpieczeństwie i najwyższej klasie pojazdów, które mają być dla klientów atrakcyjne i fascynujące. Daimler od wielu lat inwestuje w tworzenie alternatywnych układów napędowych, stawiając sobie za cel umożliwienie – w odległej perspektywie czasowej – jazdy całkowicie bezemisyjnej. W związku z tym, oprócz pojazdów z napędem hybrydowym, Daimler posiada obecnie szeroki asortyment bezemisyjnych pojazdów elektrycznych, zasilanych z akumulatorów i ogniw paliwowych. To tylko jeden z przykładów odpowiedzi Daimlera na wyzwanie, jakim jest odpowiedzialna postawa wobec społeczeństwa i środowiska. Daimler sprzedaje swoje pojazdy i usługi niemal we wszystkich krajach świata i posiada zakłady produkcyjne na pięciu kontynentach. Oprócz najcenniejszej marki samochodów klasy premium, Mercedes-Benz, jego portfel obejmuje marki takie jak: Smart, Freightliner, Western Star, BharatBenz, Fuso, Setra i Thomas Built Buses. Spółka notowana jest na giełdach papierów wartościowych we Frankfurcie i Stuttgarcie (oznaczenie giełdowe DAI). W roku 2012 koncern sprzedał 2,2 mln pojazdów i zatrudniał 275.000 ludzi. Przychód wyniósł 114,3 mld euro, zaś zysk przed opodatkowaniem to 8,6 mld euro.
Więcej informacji o Grupie Daimler na www.media.daimler.com i www.daimler.com
prezesi Aliansu Renault-Nissan i Daimler AG oświadczyli, że partnerska współpraca pomiędzy kierowanymi przez nich firmami postępuje w szybkim tempie, a jej zakres staje się coraz bardziej ogólnoświatowy.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze