Zacięta rywalizacja i nieoczekiwane zwroty akcji – podsumowanie drugiej rundy Dacia Duster Elf Cup

0 144

Na szybkich i wymagających trasach wokół Przasnysza rozegrana została III runda Rajdowych Mistrzostw i Pucharu Polski Samochodów Terenowych, a zarazem II runda Dacia Duster Elf Cup 2019. Tym razem na starcie stanęło aż 11 Dacii Duster, z czego 9 znalazło się na mecie.

Rywalizacja w drugiej rundzie Dacia Duster Elf Cup 2019 była pełna zwrotów akcji i emocji. Choć wyniki drugiej rundy wydawały się już przesądzone, to na ostatnim odcinku specjalnym nastąpiła zmiana miejsc.

To właśnie OS 6 – „Inter Bor 2” okazał się decydujący. Rywalizację drugiej rundy pucharu wygrał Pascal Brodnicki i Ernest Górecki. Drugie miejsce zajęli Michał Cebula z Filipem Chilarzewskim, a trzecie Maciej Grabowski i Adam Binięda.

Od samego rana świetną jazdą popisywali się Michał Cebula z Filipem Chilarzewskim, Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow oraz Maciej Grabowski i Adam Binięda – w tej właśnie kolejności kończąc pierwszą pętlę. Do walki próbowali włączyć się debiutanci w Dacia Duster Elf Cup – Tomasz Kijanowski/ Michał Jurgała, ale po przygodach na trasie musieli wycofać się z rywalizacji. W drugiej części rajdu wyraźnie przyspieszyła załoga Pascal Brodnicki/ Ernest Górecki. Po przedostatnim odcinku specjalnym różnica czasowa wśród pierwszych czterech ekip wynosiła niespełna minutę.

Magda Zając z Michałem Ogórkiem dojechali na piątym miejscu. Dwie ostatnie lokaty przypadły załogom: Wojciech Musiał/ Daniel Siatkowski i Grzegorz Brzeziński/ Mieczysław Sobkiewicz. Po dachowaniu na OS 3 z rywalizacji wycofali się Ewa Soroczyńska i Roman Kiciński.

Zaczęliśmy dosyć spokojnie i jechaliśmy zachowawczo – mówił na mecie Pascal Brodnicki. Mieliśmy taką taktykę z Ernestem, żeby nie zniszczyć samochodu. Na drugiej pętli, kiedy już poznaliśmy trasę, postanowiliśmy przyspieszyć i, jak widać, opłaciło się, bo wygraliśmy. Chcielibyśmy podziękować całemu zespołowi Hołowczyc Racing za doskonałe przygotowanie Dacii, a szczególnie mechanikom, których praca jest podobna do zawodu kucharza. To niewidoczni twórcy sukcesu. 

W mojej karierze już trzeci raz zajmuję drugie miejsce, ale cieszę się, jakbym wygrał. Mieliśmy wiele przygód, sporo ryzykowaliśmy, żeby walczyć o dobre czasy. Momentami jechaliśmy na maksa, poza kontrolą. Pilot spisał się doskonale, rywalizacja była bardzo zaciekła, a atmosfera wspaniała. Dziękuję bardzo! – podsumował Michał Cebula.

Cały czas trzymaliśmy się blisko trzeciej lokaty, choć apetyt mieliśmy na więcej, tym bardziej, że po OS 5 awansowaliśmy na drugie miejsce – dodał Maciej Grabowski. Nasi główni rywale dali nam prezent, zakopując się na ostatnim przejeździe, ale my znowu przebiliśmy koło i ponad połowę trasy jechaliśmy na feldze.Za nami druga tegoroczna runda Dacia Duster Elf Cup, Rajd Polskie Safari, w którym wystartowało 9 pucharowych załóg. W sumie naliczyłem na starcie aż 11 Dusterów, co dobitnie pokazuje, że to auto na stałe wpisało się w krajobraz rajdów cross-country w Polsce – podkreślił Krzysztof Hołowczyc. Zadowolone twarze zawodników i emocje, o których opowiadają, są dla mnie bezcenną nagrodą za pracę włożoną w rozwój rajdowego Dustera.  W trzecim sezonie Dacia Duster Elf Cup zaczynamy już coraz więcej  korzystać z zebranych doświadczeń. Nasze rajdówki są coraz bardziej niezawodne i z powodzeniem konkurują z dużo mocniejszymi autami. Ostatnio uzyskaliśmy homologację w grupie T2, co otwiera nowe perspektywy startów w kraju i za granicą, skąd dociera do nas wiele sygnałów o zainteresowaniu naszym pucharem. Jestem dumny, że dzięki współpracy z Renault Polska udało się nam stworzyć tak ciekawy projekt!

39. Rajd Polskie Safari liczył 169 kilometrów oesowych po szutrowych i polnych drogach w okolicach Przasnysza. Rywalizacja odbywała się na 6 próbach z pomiarem czasu. W klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych zwyciężyli Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz, który wyprzedził Mirosława Zapletala z Markiem Sykorą i załogę Marek Goczał/ Michał Kuśnierz. W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych zwyciężyli Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk. Drugie miejsce zdobyli Tomasz i Filip Gołka, a trzecie Janusz Ellert i Łukasz Kwaśniewski.

Wyniki DDEC 39. Rajdu Polskie Safari:

1. Pascal Brodnicki/Ernest Górecki (2:20:24)
2. Michał Cebula/ Filip Chilarzewski (2:21:14)
3. Maciej Grabowski/ Adam Binięda (2:21:32)
4. Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow (2:23:49)
5. Magdalena Zając/ Michał Ogórek (2:24:56)
6. Wojciech Musiał/ Daniel Siatkowski (2:27:41)
7. Grzegorz Brzeziński/ Mieczysław Sobkiewicz (2:43:19)

Punktacja po II rundzie Dacia Duster Elf Cup 2019:

Rzeżuchowski/Jermakow 30; Cebula 30; Brodnicki 30; Zając 20; Grabowski/ Binięda 12; Musiał 6; Brzeziński/ Sobkiewicz 4

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi cyklu Dacia Duster Elf Cup 2019 będzie wyjazd na rajd Dakar 2020 (w charakterze kibiców), a na zwycięzców poszczególnych rund czekają nagrody finansowe: I miejsce 3.000 zł, II miejsce 2.000 zł i III miejsce 1.000 zł. W ciągu sezonu zostanie rozegranych sześć rajdów, w których łączna długość odcinków specjalnych będzie miała około 1400 km. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2019 są klasyfikowani także w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w Grupie S2. Zawody są rozgrywane równolegle z Rajdowymi Mistrzostwami i Pucharem Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharem Świata FIA Cross-Country (Szczecin).

Harmonogram Dacia Duster Elf Cup 2019 (5 rund w Polsce i 1 na Węgrzech):

– I Kłodzki Rajd Samochodów Terenowych 7-8 czerwca 2019
– Polskie Safari 2-4 sierpnia 2019
– Baja Poland 29 sierpnia-1 września 2019
– Baja Szczecinek 20-22 września 2019
– Baja Europe 18-20 października 2019
– Raid of Champions 8-10 listopada 2019

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup.pl
http://rajdpolskiesafari.pl

 

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o