Rok temu fabryka Grupy PSA w Saragossie zrobiła ważny krok w kierunku zwiększenia dbałości o środowisko, otwierając Zakład Baterii, co jest zgodne z jednym z najważniejszych celów Stellantis – elektryfikacji samochodów koncernu.
Fabryka w Saragossie jest ważnym elementem w produkcji pojazdów elektrycznych w Hiszpanii, z kamieniami milowymi, takimi jak produkcja Opla Corsy-e oraz uruchomienie własnego zakładu akumulatorów dla samochodów elektrycznych, już rok temu. Te zakłady Stellantis to miejsce, w którym montuje się „serca” dwóch pojazdów zeroemisyjnych, które podbijają rynki europejskie i są produkowane wyłącznie w Hiszpanii: „aragońskiego” Opla Corsy-e i „madryckiego” Citroëna ë-C4.
Zobacz, jak możesz kupić w Polsce Opla Corsę-e
Stellantis jest jedyną grupą motoryzacyjną, która produkuje w 100% elektryczne samochody osobowe w swoich trzech zakładach w Hiszpanii, dołączając do wspomnianych dwóch modeli produkowanych w Saragossie i Madrycie także miejskiego SUV-a Peugeot e-2008, który jest produkowany w Vigo.
W zakładzie akumulatorowym w Saragossie, który rozpoczął swoją działalność w lutym 2021 roku, odbywa się nie tylko montaż, ale także zarządzanie logistyką samego warsztatu i utrzymaniem dostaw. Montaż akumulatorów z Saragossy w fabryce w Madrycie doprowadził do wdrożenia licznych synergii między dwoma centrami produkcyjnymi Grupy PSA w Hiszpanii. Wszystko to, wspomagane innowacyjnymi systemami komputerowymi, uczyniło z zakładu w Saragossie i 100 osób pracujących w zakładzie na dwie zmiany swoisty punkt odniesienia dla innych, tworzonych właśnie zakładów tego typu w różnych częściach świata.
Skonfiguruj dla siebie Citroena ë-C4
„Uruchomienie Zakładu Baterii było nie lada wyzwaniem dla fabryki w Saragossie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku uzyskanego w rekordowym czasie, z każdym dniem poprawiając się pod względem bezpieczeństwa, jakości, wydajności i kosztów. Osobiście jestem bardzo dumny z zespołu, który stworzyliśmy, wszyscy wiosłują w tym samym kierunku” – mówi Beatriz Méndez Pena, kierownik zakładu baterii Stellantis w Saragossie.
Ze swojej strony, Manuel Munárriz, dyrektor fabryki Stellantis w Saragossie, podkreślił, że „nasza fabryka kontynuuje realizację mapy drogowej w kierunku elektryfikacji grupy Stellantis z wybitnymi wynikami”.
Zobacz test Opla Corsy-e
Zobacz test Citroëna ë-C4
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze