peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Mitsubishi Outlander PHEV Bartłomiej Topa
Wiadomości

Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
Peugeot 504 Break
Wiadomości

Peugeot 504 Break w niezwykłej wersji. Ma gramofon i kierownicę Hypersquare

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Zakup używanego samochodu. Te czynniki deklasują auto

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2025-04-23
w Wiadomości, Różne, Używane
Czas czytania 5 minut
127
A A
1
Zakup używanego samochodu

Zakup nowego samochodu ma szereg zalet. Obok możliwości indywidualnej konfiguracji – przynajmniej powinniśmy otrzymać dziewiczy, bezwypadkowy pojazd. Dla ogromnego grona kupujących barierą nie do pokonania jest cena. W odsieczy przychodzi rynek wtórny z całym bogactwem inwentarza. Także z ryzykiem czekającym na nas przy zakupie. Sprawdźmy, jakie kryteria powinny przeważyć o dyskwalifikacji oglądanego przez nas egzemplarza.

Od dekad znane są metody skutecznego zabezpieczania stali przed korozją – w historii motoryzacji znajdziemy wielu producentów, którzy opanowali tę sztukę do perfekcji, inni zaś wciąż z oszczędności stosują przeciętne rozwiązania. Bez względu na markę i rok produkcji niezwykle istotnym punktem na liście kontrolnej weryfikowanego pojazdu jest właśnie stan karoserii. A zwłaszcza elementów konstrukcyjnych. Pamiętajmy, bogactwo rynku wtórnego pozwala niemal przebierać w ofertach, absolutnie nie ma więc sensu porywać się na remont blacharski tuż po zakupie. Wyjątkiem są oczywiście niektóre klasyczne samochody, zwłaszcza w unikatowych wersjach.

Test: Nowa Dacia Sandero 1.0 ECO-G LPG 100 KM. Jeździliśmy najpopularniejszym samochodem Europy

Warto przeczytać!

Citroen C4

Używany Citroën C4 II z dieslem. Przegląd najtańszych bezwypadkowych egzemplarzy z polskiego rynku wtórnego

2025-05-22
Dacia Duster

Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

2025-05-21

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

2025-05-20

Korozja i wysokie koszty napraw blacharskich

Popularne, wolumenowe modele trzeba kupować bez korozji. Wystarczy poznać ceny usług fachowców ze swojej okolicy, aby dobitnie przekonać się jak drogie są naprawy blacharskie – zwłaszcza w warsztatach, które swoją pracę wykonują schludnie, zgodnie ze sztuką. Oczywiście, wciąż znajdziemy garażowych majstrów, którzy zdziałają „cuda” w przydomowej szopie za 1/3 ceny.94 1 Wiadomości

O ile ze rdzą elementów poszycia nadwozia – maski, pokrywy bagażnika i drzwi – wygramy relatywnie niewielkim nakładem środków (wymieniając je na pozbawione korozji elementy), o tyle rdza elementów konstrukcyjnych jest zapowiedzią potężnych wydatków – które nie mają żadnego uzasadnienia w popularnym modelu.

Samochód po zalaniu

Powtarzające się w Europie i nie tylko powodzie niszczą nie tylko dobytek tysięcy poszkodowanych mieszkańców, całą napotkaną infrastrukturę. Niszczone, lub „tylko” zalewane są tysiące samochodów, które w ramach późniejszego sprzątania zamiast do utylizacji trafiają ponownie na rynek wtórny. Zaradni handlarze niezmiennie polują na takie okazje – egzemplarze, które mimo zalania wciąż prezentują się doskonale. Po domowym suszeniu, praniu lub wymianie wnętrza oferowane są na sprzedaż w atrakcyjnych cenach. Nawet popowodziowy samochód z prawdziwym, udokumentowanym niskim przebiegiem nie nadaje się do zakupu.

Test: nowy Peugeot 3008 GT HEV 145 KM 2025. Hybrydowy SUVZakup używanego samochodu

Zacznijmy od przykrego zapachu wilgoci, stęchlizny z którym niemal nie da się wygrać. Błoto, muł przyniesione przez wodę zalegają w profilach zamkniętych stając się doskonałym miejscem do rozwoju korozji – z którą nigdy nie wygramy. Najgorsze są jednak problemy z elektryką i elektroniką. Normą w zalanym samochodzie najpewniej będą losowo niedziałające systemy, nieprawidłowe ich działanie. Pod znakiem zapytania stoi także poprawne działanie systemów bezpieczeństwa.

Czy na pewno bezwypadkowy?

Wertując ogłoszenia w popularnych serwisach aukcyjnych spotkamy niemal tylko bezwypadkowe, niezwykle zadbane egzemplarze. Wszystko oczywiście wedle zapewnień sprzedających. Rzeczywistość jest zgoła inna. Gros pojazdów ma na swoim koncie uszkodzenia – drobne stłuczki, wypadki. Pamiętajmy tylko, że drobne szkody, w których konstrukcja nośna samochodu nie uległa uszkodzeniu są niegroźne.

Nawet adnotacja o szkodzie całkowitej nie odnosi się do skali zniszczeń, lecz do szacowanych przez ubezpieczyciela rachunku za naprawę. Dopiero poważnie zniszczone samochody, które często ze względu na wysoką wartość mimo wszystko zostały odbudowane są pułapką dla kupujących. Dlatego tak ważna jest wnikliwa kontrola rzeczywistego stanu technicznego samochodu przed zakupem.

Przekładka z anglika

Kilkanaście lat temu dosyć popularny był import samochodów z brytyjskiego rynku. Abstrakcyjnie niska cena faktycznie zadbanych egzemplarzy pozwalała na opłacenie daleko idącej modernizacji już w Polsce, w postaci przełożenia układu kierowniczego na właściwą stronę – razem ze zmianą całego wnętrza i oświetlenia. Były to istne garażowe przeróbki. Fachowcy z różną starannością przeszczepiali kompletne wnętrza z rozbitych egzemplarzy pochodzących z kontynentalnej Europy.

Największym wyzwaniem było przełożenie układu kierowniczego, najpewniej wespół ze zmianą ściany grodziowej. Normą były różnice w wyposażeniu wynikającym z numeru VIN, niepoprawne działanie elektroniki i inne niepożądane zjawiska. Dodatkowo późniejsza odsprzedaż takiego pojazdu była karkołomnym zadaniem. Nadal niektóre piękne egzemplarze z ogłoszeń internetowych mają właśnie taką burzliwą przeszłość.

Rynek wtórny niezmiennie pełen jest kosztownych pułapek i niestety nieuczciwych sprzedawców – nie tylko handlarzy. Kluczem do bezpiecznych zakupów jest daleko idąca kontrola i brak zaufania do czczych zapewnień.

Nowe Renault Clio z polskiego salonu. Cena, silniki, wyposażenie

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Zakup używanego samochodu94 1 Wiadomości94 Wiadomości
1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: porady i serwisużywane
Udostepnij44Tweet28Udostepnij8
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1534 udostępnienia
    Udostepnij 614 Tweet 384
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    987 udostępnienia
    Udostepnij 395 Tweet 247
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1186 udostępnienia
    Udostepnij 474 Tweet 297
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    524 udostępnienia
    Udostepnij 210 Tweet 131

Testy samochodów

Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03
Renault Captur II E Tech 06 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II E-Tech 145 KM. Ile hybryda pali na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-05
citroen cx turbo 2 trd Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-23
07. Renault Megane GrandCoupe Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GrandCoupe 1.2 TCe 130 KM – atrakcyjny sedan w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-22
IMG 0924 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 1.2 PureTech EAT6 110 KM do miasta i w dalszą trasę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-10-18

Najnowsze komentarze

  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 08/2019

Citroen CX: II Ogólnopolski Zlot już wkrótce

Motrio wprowadza na rynek nową gamę opon

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz