Chat with us, powered by LiveChat

Załogi Peugeot 3008DKR MAXI pewnie utrzymują prowadzenie na dwa dni przed metą Rajdu Dakar

1 12
ETAP 12 | CHILECITO – SAN JUAN

Na trasie czwartkowego etapu zawodnicy Team PEUGEOT Total pewną ręką kontrolowali sytuację i bronili swojego prowadzenia w rajdzie. Najdłuższy odcinek specjalny Rajdu Dakar (522 km) był bardzo ciężką próbą dla pojazdów i załóg. Na dwa etapy przed końcem rajdu załogi Sainz/Cruz i Peterhansel/Cottret zajmują dwa czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej.

Celem Stéphane’a Peterhansela i Jeana-Paula Cottret w 12. etapie rajdu było takie gospodarowanie przewagą nad Nasserem Al Attiyah, by jak najmniej ryzykować, a jednocześnie nie tracić z niej zbyt dużo czasu. Na mecie bardzo długiego odcinka specjalnego załoga PEUGEOT 3008DKR Maxi z numerem startowym 300 zachowuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i wygrywa z trzecim zawodnikiem z przewagą 21 min i 14 s.

Również Carlos Sainz i Lucas Cruz przeszli w tryb jazdy defensywnej – obrali ostrożne tempo, by przede wszystkim unikać wszelkich problemów. Pomimo tej taktyki hiszpańska załoga przeżyła pewne trudności w drugiej części etapu (m.in. defekt systemu wybierania biegów), ale dotarła na metę z dziewiątym czasem. W klasyfikacji generalnej Sainz i Cruz prowadzą z dużą przewagą nad zajmującymi drugie miejsce kolegami z zespołu – różnica wynosi obecnie 44 min i 41 s.

Po wczorajszym etapie, w którym pozycja startowa skłaniała Cyrila Despresa i Davida Casterę do jazdy w tempie niezależnym od partnerów z zespołu, w czwartek Francuzi znowu zaczekali po starcie na liderów rajdu, by później przez całą trasę jechać za nimi i odgrywać wobec nich rolę aniołów stróżów. Ostatecznie PEUGEOT 3008DKR Maxi z numerem startowym 308 zajął dziesiąte miejsce, które nie odzwierciedla prawdziwych możliwości załogi.


KLASYFIKACJA 12. ETAPU:

1. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 5 godz. 49 min 57 s
2. Stéphane Peterhansel / J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +2 min 03 s
3. Giniel de Villiers (RPA) / Dirk von Zitzewitz (RPA), Toyota 4WD, +4 min 33 s
4. Orlando Terranova (ARG) / Bernardo Graue (ARG), Mini 4WD, +5 min 56 s
5. Bernhard Ten Brinke (NL) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +7 min 53 s
6. Mikko Hirvonen (FIN) / Andreas Schulz (D), Mini 2WD, +12 min 15 s
7. Khalid Al Qassimi (ZEA) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +12 min 33 s
8. Jakub Przygoński (PL) / Tom Colsoul (B), Mini 4WD, +14 min 51 s
9. Carlos Sainz (E) / Lucas Cruz (E), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +18 min 07 s
10. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +21 min 37 s

 

KLASYFIKACJA PO 12. ETAPIE:

1. Carlos Sainz (E) / Lucas Cruz (E), PEUGEOT 3008DKR Maxi, 42 godz. 24 min 31 s
2.
Stéphane Peterhansel / J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +44 min. 41 s
3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1 godz. 5 min 55 s
4. Bernhard Ten Brinke (NL) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1 godz. 17 min 21 s
5. Giniel de Villiers (RPA) / Dirk von Zitzewitz (RPA), Toyota 4WD, +1 godz. 26 min 31 s
6. Jakub Przygoński (PL) / Tom Colsoul (B), Mini 4WD, +2 godz. 51 min 2 s
7. Khalid Al Qassimi (ZEA) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, +3  godz. 20 min 45 s
8. Martin Prokop (CZ) / Jan Tomanek (CZ), Ford 4WD, +6 godz. 4 min 26 s
9. Sebastian Halpern (ARG) / Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +9 godz. 1 min 15 s
10. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (RPA), Toyota 4WD, +9 godz. 29 min 43 s

31. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +45 godz. 0 min 53 s

 

POWIEDZIELI

Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 300), 2. miejsce w 12. etapie, 2. miejsce w klasyfikacji generalnej

„Już parę dni temu pogodziłem się z tym, że nie wygramy tej edycji Rajdu Dakar. Obecnie liczy się dla nas utrzymanie drugiej pozycji, więc staramy się pilnować przewagi, jaką mamy w klasyfikacji generalnej nad naszym najgroźniejszym rywalem. Rzeczywiście, w dzisiejszym etapie zaliczył lepszy czas od nas, ale jadąc przez cały dzień za nim, mogliśmy obserwować jego tempo i kontrolować sytuację. Ogólnie jesteśmy zadowoleni z dzisiejszej jazdy – ukończyliśmy ten długi odcinek specjalny na dobrej pozycji. Nawigacja sprawiała nam sporo trudności; niektóre fragmenty trasy bardzo obciążały samochód. Za to na innych odcinkach, przypominających oesy z rajdów WRC, prowadzenie samochodu sprawiało mi dużą przyjemność, no i krajobrazy były wręcz bajeczne. Jutro też czeka nas długi etap. W edycji 2015 właśnie ten przejazd z San Juan do Córdoby był wyjątkowo ciężki z powodu koszmarnego upału. Niewykluczone, że tym razem też nie będzie łatwo. Postaramy się umiejętnie gospodarować zyskaną przewagą i jednocześnie mieć frajdę z jazdy. Nasz PEUGEOT 3008DKR Maxi jest samochodem bardzo przyjemnym w prowadzeniu”.

Carlos SAINZ (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 303), 9. miejsce w 12. etapie, lider w klasyfikacji generalnej

„To był naprawdę trudny etap. W pierwszej partii odcinka specjalnego zachowywaliśmy dużą ostrożność. Jednak na drugim oesie musieliśmy się zatrzymać. Poczułem się źle i nie mogłem jechać dalej bez zrobienia choćby krótkiej pauzy. Z kolei wkrótce po tym, jak ruszyliśmy, przebiłem oponę. Cyril i David zatrzymali się koło nas i zdążyli pomóc nam w ostatniej fazie zmiany koła. Bardzo im za to dziękuję! Pod koniec odcinka specjalnego skrzynia biegów zablokowała się nam na trójce, ale to na szczęście nie przeszkodziło mi w pomyślnym dotarciu do mety etapu”.

Cyril DESPRES (PEUGEOT 3008DKR Maxi, nr startowy 308), 10. miejsce w 12. etapie,
31. miejsce w klasyfikacji generalnej

„Spędzić dosłownie cały dzień w strudze pyłu spod kół innych pojazdów – to uczucie raczej nieznane większości kierowców. Dzisiaj znowu mieliśmy dzień jazdy zespołowej. Sami nie mamy już nic do zyskania, więc poświęciliśmy go na pilnowanie, czy koledzy nie potrzebują pomocy. Przez większą część trasy jechaliśmy za Carlosem. W takiej sytuacji nie tylko widzi się nieco mniej krajobrazu, ale również trudniej dostrzega się niebezpieczeństwa na torze jazdy. Trzeba zachować maksymalną koncentrację. Także fizycznie jest to ogromnie wyczerpujące. Pomogliśmy Carlosowi i Lucasowi przy zmianie koła: można powiedzieć, że odegraliśmy dzisiaj rolę ekipy Peugeot Assistance!”.

 

CZY WIECIE, ŻE…

Aż 41 proc. samochodów PEUGEOT sprzedawanych w Argentynie pochodzi z fabryki znajdującej się w tym kraju. Chodzi o zakład w Palomar, w pobliżu Buenos Aires. Przez 11 miesięcy 2017 r. najlepiej sprzedającym się modelem na rynku argentyńskim był PEUGEOT 208 (25 170 egz.), następnie PEUGEOT 2008 (11 108 egz.) i PEUGEOT 3008 (9522 egz.). Te dwa ostatnie modele posłużyły jako punkt wyjścia do skonstruowania wyczynowych potworów PEUGEOT SPORT, przeznaczonych do udziału w rajdach terenowych – PEUGEOT 2008DKR (zwycięskiego w edycji 2016 Dakaru) oraz PEUGEOT 3008DKR (triumfował w Dakarze 2017).

 

NASTĘPNY ETAP

ETAP 13. (piątek, 19 stycznia): SAN JUAN > CÓRDOBA, 927 km, w tym odcinek specjalny o długości 368 km

Pierwszy odcinek specjalny w piątek (162 km) wytyczony jest w 100 proc. na piaszczystym podłożu i obejmuje wiele wydm niedaleko San Juan. Jedną z pułapek dalszej części trasy będzie wymagająca wielkiego skupienia jazda przez fesh-fesh (jest to drobny, lotny pył skalny, który pod kołami nie daje oparcia, a wzbity w powietrze zmniejsza widoczność do zera). Po długim odcinku dojazdowym (419 km) zawodnicy pokonają drugi odcinek specjalny, o długości 206 km, położony w pobliżu Córdoby i złożony z tras przypominających szutrowe oesy Rajdowych Mistrzostw Świata.

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
toughluck Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
toughluck
Gość
toughluck

No i wygrali. Dość pewnie, z godziną przewagi nad drugą załogą.
Szkoda, że zgodnie z zapowiedziami to ostatni występ Peugeota w Dakarze. Cztery lata, trzy wygrane pod rząd.