Organizacja Euro NCAP przeprowadziła kompleksowe testy bezpieczeństwa popularnych samochodów dostawczych. Dziewiętnaście modeli zostało przetestowanych przez specjalistów ds. bezpieczeństwa pod kątem nowych kryteriów oceniających systemy zapobiegania zderzeniom i wspomagania kierowcy, takie jak autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB), z oddzielnymi testami dla innych pojazdów, pieszych i rowerzystów, wspomagania utrzymania pasa ruchu a także asystenta prędkości.
Tylko 14 przetestowanych aut zakwalifikowało się do wyróżnienia. „Pierwszą rzeczą, która zwróciła naszą uwagę był fakt, jak słabo pojazdy w tym segmencie są zazwyczaj wyposażone w systemy bezpieczeństwa, które są obecnie standardem w samochodach osobowych”- powiedział sekretarz generalny Euro NCAP Michiel van Ratingen. „Producenci muszą zacząć poważniej traktować bezpieczeństwo a nabywcy flot powinni nalegać na wybór tych systemów, aby zapewnić lepszą ochronę swoim kierowcom i wszystkim użytkownikom dróg. Chcemy, aby dobrze działająca technologia bezpieczeństwa była standardem w tym segmencie rynku ”.
Złote wyróżnienie uzyskały Ford Transit, Mercedes-Benz Vito i Volkswagen Transporter.
Z kolei Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Sprinter, Opel Vivaro, Peugeot Expert i VW Crafter otrzymały ocenę Silver. Brązowe wyróżnienie przyznano takim samochodom jak Citroën Jumper, Citroën Jumpy, Fiat Ducato, Iveco Daily, Peugeot Boxer i Toyota ProAce.
https://www.youtube.com/watch?v=plILIRQ_bkY
Co ciekawe, Fiat Talento, Opel Movano, Nissan NV400 oraz tak popularne w Polsce modele Renault Master i Trafic nie zostały kwalifikowane i w ocenie Euro NCAP wymagają zmian w zakresie standardowego wyposażenia bezpieczeństwa.
https://www.youtube.com/watch?v=cW3u-cmRPsc
Euro NCAP zauważyło również, że chociaż technologie bezpieczeństwa są standardem w niektórych krajach, w innych mogą być opcjonalne.
Zwrócono również uwagę, że niektóre z ocenianych modeli, produkowane na tych samych liniach dla różnych marek mają zupełnie inną specyfikację w zakresie opcji bezpieczeństwa. Przykładowo Renault Master może być wyposażony w opcjonalny AEB (aktywny hamulec bezpieczeństwa), ale funkcja ta nie jest dostępna dla Nissana NV400, który jest produkowany w tej samej fabryce.
źródło: Carscoops
Najnowsze komentarze