Firma Reputation, światowy lider w dziedzinie Zarządzania Doświadczeniem Reputacji (RXM), przedstawiła dziś wyniki swojego corocznego raportu na temat przemysłu motoryzacyjnego, w którym analizuje kluczowe trendy w branży z ubiegłego roku i klasyfikuje najlepsze marki samochodowe i grupy dealerskie. Jest to następstwem roku, w którym na branżę wpłynęły różne kwestie makro, w tym wyzwania związane z zapasami z powodu globalnego łańcucha dostaw oraz rosnące koszty zarówno nowych, jak i używanych pojazdów z powodu inflacji.
Analizując 5 milionów opinii klientów, badając nabywców na temat tego, jak kupują samochody i serwisują swoje pojazdy, firma Reputation stwierdziła, że:
Dealerzy wygrywają podczas procesu sprzedaży, przy czym nasze badanie konsumenckie wykazało, że 50% respondentów uznało profesjonalizm personelu za ważny czynnik przy wyborze dealera. Jednak dealerzy muszą bardziej skupić się na swoich działach serwisowych – 47% osób jest zmotywowanych do napisania recenzji na podstawie swoich doświadczeń z działem serwisowym, a ponieważ działy serwisowe i części zamiennych stanowią około połowy rentowności dealera, jest to krytyczny element, który należy dobrze wykorzystać.
Uczenie się na podstawie opinii jest ważne dla poprawy reputacji dealera – własne badania Reputation pokazują, że dealerzy z silniejszą reputacją zwiększają sprzedaż nawet o 10%. Lepszy wynik Reputacji wzmacnia obecność dealera w sieci i bezpośrednio koreluje z wyższym współczynnikiem konwersji i większą liczbą działań na profilu biznesowym Google dealera.
80% konsumentów twierdzi, że opóźniło zakup z powodu braków magazynowych.
85% konsumentów twierdzi, że recenzje są ważne.
65% twierdzi, że dealer musi mieć co najmniej czterogwiazdkową ocenę, aby rozważyć zakup u niego.
Recenzje są najważniejszym czynnikiem przy wyborze dealera, zaraz po cenie i stanie magazynowym.
70% konsumentów twierdzi, że byliby skłonni przejechać 30 km dalej do najlepiej ocenianego dealera.
„Ponieważ przemysł motoryzacyjny nadal porusza się po szerokiej gamie zmian – zwłaszcza tych związanych z łańcuchem dostaw i inflacją – doświadczenie klienta jest ważniejsze niż kiedykolwiek”, powiedział Anthony Gaskell, Dyrektor Zarządzający – EMEA w Reputation. „Liderzy branży motoryzacyjnej muszą polegać na informacjach zwrotnych od klientów, aby zamknąć sprzedaż w swojej organizacjcji, rozwijać swoje firmy i tworzyć lojalnych konsumentów. Ranking najlepszych marek motoryzacyjnych i dealerów w Wielkiej Brytanii i Europie podkreśla wpływ wskaźnika Reputation Score w całym regionie.
Reputation nakreśla pięć kluczowych trendów kształtujących przemysł motoryzacyjny:
- Pojazdy elektryczne powodujące napięcia między producentami OEM a firmami dealerskimi
- Usługa serwisowa jest pełana możliwości poprawy doświadczeń klienta
- Dodatki subskrypcyjne tworzą problem z doświadczeniem klienta
- Ciągły wzrost cen i wyzwania związane z łańcuchem dostaw
- Opinie klientów bezpośrednio kształtują przyszłość branży
Najlepsi dealerzy wg badania we Francji to:
- Dacia
- Renault
- Audi
- BMW
- Toyota
Najnowsze komentarze