sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Żegnaj dieslu, żegnaj benzyno! KE chce zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-07-15
w Wiadomości
Czas czytania 3 minut
277 15
22
250
UDOSTĘPNIEŃ
834
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu

Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

Komisja Europejska przedstawiła projekt zmian, który przyniesie kres motoryzacji skupionej wokół silnika spalinowego. Od 2035 roku w sprzedaży mają znajdować się wyłącznie samochody zeroemisyjne a więc z napędem elektrycznym lub wodorowym. Jeśli projekt zostanie zatwierdzony, hybrydy również pożegnamy…

Firmy motoryzacyjne od lat przygotowują się na restrykcyjne normy emisji spalin proponując klientom nowe modele samochodów z napędem elektrycznym oraz hybrydy. Część producentów już zobowiązała się do rezygnacji z silników spalinowych. Przykładem może być marka Alpine należąca do Grupy Renault, która wkrótce stanie się producentem elektrycznych aut sportowych. Nową zieloną ścieżkę ogłosił również Opel. Od 2028 roku firma z Russelsheim przejdzie na „pełną elektryfikację” a więc skupi się wyłącznie na samochodach, które nie emitują spalin. Na tym jednak nie koniec. Wygląda na to, że z benzyny, diesla i hybryd będą musieli zrezygnować wszyscy producenci samochodów w Europie a przynajmniej tak wynika z planu Komisji Europejskiej.

Zobacz: Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Pierwszy miesiąc z Renault Zoe

Najnowszy projekt zakłada, że do 2030 roku emisja CO2 samochodów ma zostać ograniczona o 55% a od 2035 roku sprzedawane będą wyłącznie auta zeroemisyjne. Oznacza to, że za 14 lat zakup auta z silnikiem spalinowym stanie się niemożliwy! Projekt musi jeszcze zostać zatwierdzony przez państwa członkowskie i najprawdopodobniej spotka się ze sprzeciwem krajów, dla których branża motoryzacyjna ma największe znaczenie a więc Niemiec i Francji.

Projekt może rodzić pytania o infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, która w wielu krajach, w tym w Polsce, wciąż jest słabo rozwinięta. Komisja Europejska planuje jednak zmiany również w tym aspekcie elektrycznej transformacji i chce zobowiązać państwa członkowskie do zainstalowania nowych punktów ładowania aut elektrycznych. Na głównych drogach ładowarka ma znajdować się co 60 km a punkt tankowania wodoru znajdziemy co 150 km.

Zobacz test: Peugeot e-Traveller – ponad 1000 km elektrycznym vanem

Nowy pomysł spotkał się z zadowoleniem działaczy na rzecz ochrony środowiska, ale Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Samochodowego ACEA choć popiera transformację jest zdania, że zakazanie wszystkich technologii, aby ograniczyć emisję CO2 „nie jest racjonalną drogą”. ACEA uważa, że swoją rolę w transformacji energetycznej powinny odegrać również hybrydy.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AlpineOpelRenaultsamochody elektryczne
Udostepnij100Tweet63Udostepnij18
Poprzedni

Nowa Dacia Spring w programie Mój Elektryk. Ile kosztuje najtańszy samochód na prąd?

Następny

Cyfrowy paszport pojazdu: nowy sposób na pewne auto używane

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Cyfrowy paszport pojazdu: nowy sposób na pewne auto używane

Renault Arkana remisuje z Audi i BMW! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 28/2021

Wypadek na drodze. Co należy zrobić a czego unikać?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
22 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
22
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.