Jak już wcześniej informowaliśmy, przemianowano zespół Renault i od sezonu 2021 francuskich barw w Formule 1 będzie bronił Alpine F1 Team. Samochód o oznaczeniu A521 jest pomalowany w słynne i historyczne barwy wyścigowe Alpine – niebieski, biały i czerwony, który reprezentują również kolory flag francuskiej i brytyjskiej. Tej drugiej z uwagi na siedzibę zespołu w Enstone.
Barw Alpine F1 Team bronić będą Fernando Alonso (przed latu dwukrotny mistrz świata w bolidach Renault, dwa ostatnie lata spędził poza Formułą 1) oraz Esteban Ocon. Kierowcami rezerwowymi i testowymi będą Guanyu Zhou oraz Danił Kwiat. Wraz z CEO Alpine Laurentem Rossim i dyrektorem wykonawczym Marcinem Budkowskim w ekipie pojawił się też nowo zatrudniony dyrektor wyścigowy Davide Brivio.
Alpine F1 Team podkreśla cenne wsparcie ze strony partnerów premium: Castrol, MAPFRE, DuPont, Microsoft, EURODATACAR, Bell & Ross, le coq sportif i RCI Banque, a także portfolio ważnych partnerów technicznych i dostawców.
Samochód Alpine A521 będzie napędzany silnikiem Renault E-Tech 20B 1.6 l V6, zaprojektowanym i opracowanym w Viry-Châtillon, z okazji 45-lecia nieprzerwanej działalności w F1 dla francuskiego producenta samochodów. A521 to ewolucja bolidu Renault R.S.20, który brał udział w mistrzostwach 2020 roku. Zgodnie ze zmianami regulacyjnymi uzgodnionymi w zeszłym roku w odpowiedzi na globalną pandemię, główne elementy strukturalne A521 są przeniesione z poprzedniego sezonu. Jednak opracowano i ulepszono każdą część, która nie wymagała homologacji, zwłaszcza tył samochodu, gdzie FIA narzuciła dodatkowe zmiany w przepisach aerodynamicznych.
„To prawdziwa radość zobaczyć potężną, tętniącą życiem nazwę Alpine na samochodzie Formuły 1. Nowe kolory, nowy zespół zarządzający, ambitne plany: to nowy początek, oparty na 40-letniej historii. Połączymy wartości Alpine, takie jak autentyczność, elegancja i śmiałość, z naszą wiedzą w zakresie inżynierii i podwozia. Na tym polega piękno wyścigów w Formule 1. Będziemy rywalizować z największymi nazwiskami w spektakularnych wyścigach samochodowych, które będą odbywać się wśród wiwatujących entuzjastów. Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu” – powiedział Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault.
Na czele zespołu stanie nowe trio liderów: CEO Alpine Laurent Rossi, dyrektor wykonawczy Marcin Budkowski i dyrektor wyścigowy Davide Brivio. Zespołami technicznym w Enstone i Viry nadal będą kierować, odpowiednio, Pat Fry, dyrektor techniczny podwozi i Rémi Taffin, dyrektor techniczny silników.
„Z dumą prezentujemy pierwszy w historii samochód Formuły 1 Alpine F1 Team, który weźmie udział w mistrzostwach 2021 roku. To prawdziwy kamień milowy dla Alpine, ponieważ pozycjonuje ją jako markę w czołówce innowacji Grupy Renault. Alpine naturalnie odnajduje swoje miejsce w wysokich standardach, prestiżu i osiągach Formuły 1 i nie możemy się doczekać debiutu A521 prowadzonego przez naszych kierowców, dwukrotnego mistrza świata kierowców Formuły 1 Fernando Alonso i Estebana Ocona. W tym roku nasz cel jest jasny: kontynuować tempo, które osiągnęliśmy w zeszłym roku i walczyć o podium. Naszą długoterminową wizją jest, aby nazwa Alpine znalazła się na najwyższym stopniu podium w Formule 1. Sporty motorowe są w naszym DNA i teraz nadszedł czas, aby bolidy Alpine ścigały się i rywalizowały na szczycie wyścigów samochodowych w Formule 1” – powiedział Laurent Rossi.
„Nie mogę się doczekać rozpoczęcia sezonu i pierwszego posmakowania A521 w Bahrajnie. Czas poza sezonem był pracowity, pełen przygotowań, a ja wraz z zespołem czujemy się gotowi na nadchodzący rok. Uwielbiam nowe kolory Alpine i jako Francuz z wielką dumą noszę francuską flagę na samochodzie. Czuję się lepiej przygotowany niż w zeszłym roku i myślę, że to po prostu naturalne, ponieważ wkraczam w ten sezon po pełnym roku ścigania się w ubiegłym roku. Chcę rozpocząć sezon na tym samym poziomie, na jakim skończyłem zeszły rok, i nie widzę jakiekolwiek powodu, by tak nie miało być. Praca z Fernando będzie fantastyczna. To kierowca, którego podziwiałem, i osoba, z której czerpię inspirację od dłuższego czasu. Nie mogę się doczekać współpracy z nim i współzawodnictwa, aby mieć pewność, że zespół osiągnie swoje cele” – zapowiada Esteban Ocon.
„Jestem bardzo podekscytowany powrotem do Formuły 1 i byciem częścią kolejnego rozdziału w sporcie Alpine F1 Team. Ciężko pracowałem, aby przygotować się do ponownego ścigania się w Formule 1, a celem jest atak od samego początku. Prowadzenie samochodu po raz pierwszy będzie bardzo ekscytującym doświadczeniem i mam nadzieję, że obie fabryki mogą zapewnić nam wspaniałe chwile. Mamy silny zespół i razem z Estebanem musimy iść naprzód w porównaniu z zeszłym rokiem i osiągać wyniki. Wiemy, że to będzie bardzo konkurencyjny sezon, ale jesteśmy gotowi na wyzwanie. Samochód wygląda świetnie i bardzo miło wspominam ściganie się w niebieskich barwach w Formule 1” – dodał Fernando Alonso.
„Bardzo się cieszę, że przez kolejny rok będę kierowcą testowym zespołu, rozpoczynając trzeci rok jako kierowca Alpine Academy. To mój drugi rok na tym stanowisku, a wcześniej byłem kierowcą rozwojowym zespołu w 2019 roku. Oznacza to, że będę miał okazję przyczynić się do postępów zespołu, co jest dla mnie bardzo cennym doświadczeniem, gdy będę kontynuował moją drogę do F1. Jako kierowca testowy staram się pomagać zespołowi w trakcie sezonu tam, gdzie to możliwe; czy to na torze wyścigowym, czy w symulatorze w Enstone. Obdarzyli mnie dużym zaufaniem i chcę odwdzięczyć się za to, pomagając ulepszać rozwój samochodu przez cały sezon” – obiecuje Guanyu Zhou.
Do zespołu dołączył też 26-letni Rosjanin z Ufy, Danił Kwiat. Za sobą ma 110 startów w Formule 1 (w barwach zespołów Alfa Tauri, Scuderia Toro Rosso i Red Bull Racing), podczas których zdobył 202 punkty, trzy razy kończył wyścigi na podium, zanotował też jedno najszybsze okrążenie.
Daniil zadebiutował w F1 w 2014 roku po roku jako kierowca testowy Scuderia Toro Rosso. W ramach programu Red Bull Junior demonstrował swój talent w kategoriach juniorów, zdobywając tytuł w cyklu GP3 w 2013 roku i koronę Formuły Renault 2.0 ALPS w 2012 roku.
Danił Kwiat będzie w Alpine F1 Team kierowcą rezerwowym.
„Przez całą swoją karierę Danił zyskał reputację bardzo szybkiego kierowcy, ale wykazał się również dużą odpornością. Cieszymy się, że mamy kolejnego zdeterminowanego i utalentowanego kierowcę w naszych szeregach, podczas naszego pierwszego sezonu w F1 jako Alpine F1 Team” – powiedział Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine.
„Jestem bardzo podekscytowany dołączeniem do rodziny Alpine F1 Team. Zespół osiągnął świetne wyniki w minionym roku i jest bardzo zaawansowany technologicznie. Rozwój był silny i zamierzam przyczynić się do tego pozytywnego trendu. Spróbuję wykorzystać swoje doświadczenie na torze i poza nim, aby pomóc w rozwoju A521 i przyszłych samochodów. Jako kierowca rezerwowy musisz być ostry i nie mogę się doczekać integracji z zespołem w kilku różnych obszarach” – zapowiada Danił Kwiat.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Alpine
Najnowsze komentarze