niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Zespół DS Techeetah niepokonany w Monako – da Costa z pole position i zwycięstwem

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-12
w DS, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
35 2
0
António Félix Da Costa, Formuła E, DS Automobiles
32
UDOSTĘPNIEŃ
107
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

Zespół DS TECHEETAH po raz kolejny był nie do pokonania na ulicznym torze w księstwie Monako. Pierwszy start zespołu w e-Prix Monako w 2019 r. przyniósł zwycięstwo Jeana-Érica Vergne’a. W ostatnią sobotę DS TECHEETAH podtrzymał zwycięską passę. Pierwsze miejsce na mecie tej rozgrywanej co dwa lata rundy zajął António Félix da Costa.

Aktualny mistrz świata Formuły E António Félix Da Costa zaliczył swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie i szóste w historii swoich startów w Formule E. Dla nowego bolidu DS E-Tense FE21 to drugi triumf, wywalczony po widowiskowej rywalizacji na torze, trwającej aż do ostatniego zakrętu. Jean-Éric Vergne zajął na mecie czwarte miejsce, o włos od podium. Zdobyte przez niego punkty uzupełniły bardzo udany dzień dla zespołu.

Obydwa bolidy od początku, od porannych treningów, poprzez kwalifikacje prezentowały wyjątkową konkurencyjność. Da Costa zdobył pole position, a Vergne zapewnił sobie start z czwartego pola.

Na starcie Da Costa utrzymał prowadzenie, ale walka w czołówce była niezwykle zacięta przez cały czas trwania wyścigu. Da Costa i Robin Frijns cztery razy zmieniali się na pozycji lidera, a na ostatnich okrążeniach najgroźniejszym rywalem portugalskiego kierowcy był Mitch Evans. Da Costa zapewnił sobie zwycięstwo zapierającym dech w piersiach manewrem ataku na zakręcie Nouvelle Chicane, tuż przed metą zawodów.

Dzięki temu po rozczarowaniu doznanym w Walencji zespół odwrócił kartę i znowu wygrywa. Zwycięzca odebrał nagrodę z rąk księcia Monako Alberta II, który wcześniej przybył na tor samochodem DS 9 E-Tense 4×4 360.

Zdobyte w sobotę punkty pozwoliły zespołowi DS TECHEETAH odzyskać trzecie miejsce w klasyfikacji konstruktorów Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Od lidera dzieli go tylko siedem punktów. W tabeli kierowców Da Costa i Vergne zajmują odpowiednio pozycje czwartą i siódmą, tracąc do pierwszego w tabeli jeszcze mniej punktów.

Sezon trwa i do finałowych rozstrzygnięć pozostaje dużo czasu. Najbliższe dwie rundy Formuły E odbędą się w Puebla w Meksyku w dniach 19 i 20 czerwca br.

António Félix da Costa, zwycięzca wyścigu o e-Prix Monako:

Wygrać w Monako: to brzmi tak wspaniale, że niemal niewiarygodnie. Dzisiejszy wyścig był bardzo zacięty, w wielu fazach trudny, ale zawsze uczciwy. Uwielbiam ścigać się w takich warunkach – intensywnej, równej walki. Do tego bardzo widowiskowej, bo nie pamiętam od dawna rundy z tak wieloma zmianami zawodnika na prowadzeniu – aż trudno było w to uwierzyć. Na ostatnim okrążeniu dałem z siebie absolutnie wszystko i to zaprocentowało. Teraz czeka nas sześć tygodni przerwy przed kolejnym wyścigiem. Dzisiejszy sukces będzie mnie jeszcze bardziej motywować w przygotowaniach do rundy w Puebla.

Jean-Éric Vergne, miejsce 4:

Dzisiaj dowiedliśmy, że nasz zespół jest zdolny działać na sto procent możliwości. Co do mnie, niestety nie wykorzystałem drugiego trybu ataku, przez co straciłem dobrą pozycję, później jednak walczyłem o jej odzyskanie. Miejsce na podium było bardzo blisko. Moje gratulacje dla Antónia za zwycięski wyścig. Ja postaram się o rewanż w Meksyku.

Mark Preston, DS TECHEETAH Team Principal:

Triumf odniesiony w Monako to rewelacyjna wiadomość. Jestem pod wielkim wrażeniem tego, jak funkcjonował cały zespół i jak obroniliśmy nasz prymat na tym terenie – bo przecież to już druga wygrana z rzędu: ostatnim razem w Monako zwyciężył Jean-Éric. Dzisiaj dokonał tego António, który spisywał się fenomenalnie przez cały weekend, a zespół pomagał mu, prezentując najwyższy poziom przygotowania. Jean-Éric także miał dziś udany dzień, ukończył wyścig na czwartym miejscu, zaliczył też najlepszy czas okrążenia, co przekłada się na kolejny punkt – i dla niego indywidualnie, i dla zespołu. Jadąc do Monako, rozmawialiśmy o tym, jak ważny jest dla nas powrót na czoło klasyfikacji w tej fazie sezonu. Byliśmy zgodni, że jest nam potrzebny pozytywny przełom, że tym razem po prostu trzeba wygrać. Jak widać, misja powiodła się i wygraliśmy.

Dzisiejszy sukces ma dla nas tym większe znaczenie, że w kalendarzu bieżącego sezonu nie ma rundy rozgrywanej w Paryżu, dlatego właśnie Monako było wyścigiem najbardziej zbliżonym do meczu na własnym terenie. Było dla mnie wielką satysfakcją zobaczyć, jak Beatrice Foucher, CEO DS Automobiles, wchodzi na podium po odbiór nagrody dla zespołu, dlatego korzystam z okazji, by serdecznie podziękować całej organizacji DS za nieustanne i nieocenione wsparcie.

Thomas Chevaucher, dyrektor DS Performance:

Co za weekend! Wyścig w Monako jest zawsze wydarzeniem jedynym w swoim rodzaju. Zwyciężyć tutaj, i to po starcie z pole position, to stanowi najmocniejszy możliwy dowód poziomów konkurencyjności bolidu, kierowcy i całego zespołu. Przeżyliśmy kilka trudnych chwil, ale w tej chwili jestem niezmiernie dumny z zespołu i jego nadzwyczajnych umiejętności. W ten sposób wróciliśmy do rywalizacji o obydwa tytuły mistrzowskie i raz jeszcze upewniliśmy się o klasie i osiągach naszego DS E-TENSE FE21.

Informacja prasowa: DS Automobiles Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

António Félix Da Costa, Formuła E, DS Automobiles
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS AutomobilesFormuła ESportwyścigi
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Poprzedni

Rusza sportowa akcja charytatywna. Każdy może pomóc!

Następny

Citroën DS4 1.6 THP 200 – sposób na dobry humor

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën DS4 1.6 THP 200 – sposób na dobry humor

Peugeot 508 PSE

Peugeot 508 PSE SW – test przyspieszenia od 0 do 250 km/h

Citroen C4

Nowy Citroën C4 w teście zderzeniowym. Czy jest odporny na szkody parkingowe?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.