Zespół DS Techeetah w drodze do Berlina na domowy wyścig André Lotterera

0 82

DS TECHEETAH wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji producentów w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA ABB dwa tygodnie temu dzięki zdobyciu 38 pkt w E-Prix Monako. Tego dnia Jean-Éric Vergne nie tylko wygrał wyścig, lecz także awansował na czoło tabeli kierowców. Jego kolega z zespołu André Lotterer pokazał swoje umiejętności i przebił się z końca stawki na siódmą pozycję na mecie – dzięki zdobytym punktom utrzymał drugą pozycję w klasyfikacji indywidualnej. Lotterer prowadzi też w voestalpine European Races, czyli w części sezonu obejmującej wyścigi w Europie.

Formuła zawita do Berlina po raz piąty. Wyścig w stolicy Niemiec jest obecny w kalendarzu tej serii niezmiennie co roku od czasu jej inauguracji. Z wyjątkiem jednej edycji wyścigu areną rywalizacji jest za każdym razem dawne lotnisko Tempelhof, na którym samochody o napędzie całkowicie elektrycznym będą się ścigać 25 maja 2019 r.

Tempelhof, najstarsze lotnisko w Berlinie, było czynne do 2008 r. Przed wojną było zaliczane do trzech najbardziej znanych lotnisk Europy. Dalszy rozgłos zyskało krótko po zakończeniu wojny, gdy w okresie blokady Berlina przez ZSRR mocarstwa zachodnie uruchomiły most powietrzny. Akcja ta – dla zaopatrywania dwóch i pół miliona mieszkańców Berlina Zachodniego odciętych od wszelkich dostaw – weszła do historii jako jedno z największych osiągnięć w kronikach lotnictwa. Z kolei w 2015 r. rozległe tereny Tempelhof wykorzystano na tymczasowy obóz dla uchodźców – wówczas Formuła E musiała przenieść swoją rywalizację wyścigu na trasę uliczną wokół Alexanderplatz.

W tym roku wyścig odbędzie się ponownie na lotnisku Tempelhof. Wytyczona na nim trasa o długości 2,375 km składa się z 10 zakrętów. Strefa Attack Mode przypada na odcinek z zakrętem nr 6.

Mark Preston, szef zespołu DS TECHEETAH: Trasa w Berlinie jest ciekawa. Cechuje się bardzo szorstką nawierzchnią. Gdy ścigaliśmy się tam za pierwszym razem, było to dla nas zaskoczeniem, ale teraz już dokładnie wiemy, jak sobie radzić na Tempelhof. Bardzo nas cieszy, że w Monako powiększyliśmy przewagę na czele tabeli, jednak nie zamierzamy na tym poprzestać. Całą parą idziemy naprzód, by ta przewaga była jeszcze większa, bo taki stan tabeli, jaki jest obecnie, może się zupełnie zmienić po zaledwie jednej rundzie.

Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance: Teraz możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy to, co od początku sezonu uznawaliśmy za swój cel: prowadzimy w obydwu klasyfikacjach. Obecnie najważniejsze jest utrzymanie tego stanu; powinniśmy też kontynuować starania o to, by przed każdą rundą oddawać w ręce naszych kierowców niezawodne i wydajne bolidy. Jednocześnie pracujemy już nad konstrukcją układu napędowego na szósty sezon formuły, ale na razie priorytetem w naszych działaniach technicznych i zespołowych jest nieprzerwana koncentracja na walce o tytuły mistrzowskie w sezonie bieżącym.

Jean-Éric Vergne, kierowca bolidu z numerem startowym 25: Zwycięstwo w Monako było dla mnie najpiękniejszą chwilą w dotychczasowej części sezonu, ale teraz jest już historią, a ja skupiam się na rundach, które mamy przed sobą. Wyścig w Berlinie może być zdradliwy. Aby odnieść w nim sukces, musimy być pod każdym względem w najwyższej formie.

André Lotterer, kierowca bolidu z numerem startowym 36: Za nami kilka wyścigów, o których z różnych powodów związanych z siedzibą zespołu lub osobą Jeana-Érica mogliśmy mówić, że rozgrywamy je na własnym terenie. Teraz moja kolej: najbliższa runda odbędzie się na mojej rodzinnej ziemi i jestem niezwykle podekscytowany na myśl, że wystąpię przed tysiącami niemieckich fanów. Zwróćcie uwagę na mój bolid, bo właśnie z tej okazji na DS E-TENSE FE19 z numerem 36 ujrzycie specjalne barwy…

Dla mnie będzie to drugi wyścig na lotnisku Tempelhof. Cieszę się, że tam wrócę; to doskonały teren do wytyczenia trasy wyścigowej i przyjemnie się tam jeździ. Jako zespół zamierzamy przede wszystkim skupić się na zdobyciu jak największej liczby punktów, by podtrzymać nasze prowadzenie w obydwu klasyfikacjach.

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FORMUŁY E FIA ABB 2018/2019

KLASYFIKACJA KIEROWCÓW (PO 9. RUNDZIE):
1.JEAN-ÉRIC VERGNE, 87 PKT
2.ANDRÉ LOTTERER, 86 PKT
3.ROBIN FRIJNS, 81 PKT
4.ANTONIO FELIX DA COSTA, 70 PKT
5.LUCAS DI GRASSI, 70 PKT
6.MITCH EVANS, 69 PKT
KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW (PO 9. RUNDZIE):
1.DS TECHEETAH FORMULA E TEAM, 173 PKT
2.ENVISION VIRGIN RACING, 135 PKT
3.AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER, 129 PKT
4.MAHINDRA RACING, 116 PKT
5.NISSAN E.DAMS, 99 PKT
6.BMW I ANDRETTI MOTORSPORT, 88 PKT

O ZESPOLE DS TECHEETAH

DS TECHEETAH jest chińskim zespołem rywalizującym w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA ABB. Należy do przedsiębiorstwa SECA (Shanghai) Limited. Jean-Éric Vergne zdobył w barwach tego zespołu w sezonie 2017/2018 tytuł wyścigowego mistrza świata Formuły E. Dzięki wynikom drugiego kierowcy, André Lotterera, ekipa zajęła w tym sezonie drugie miejsce w klasyfikacji zespołów.

Na sezon 2018/2019 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA dla bolidów o napędzie w pełni elektrycznym zespół TECHEETAH połączył siły z marką DS Automobiles i przyjął nazwę DS TECHEETAH.

O FIRMIE CHINA MEDIA CAPITAL (CMC)

Firma China Media Capital (CMC) została założona i jest kierowana przez Ruiganga Li, jedną z najważniejszych postaci w dziedzinie inwestycji i zarządzania operacyjnego w świecie mediów i rozrywki, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie. CMC tworzy i rozwija wiele firm przodujących w branżach medialnej i rozrywkowej, internetowej i rozwiązań mobilnych, stylu i obyczajów, kinowej, telewizyjnej, muzycznej, mediów finansowych, usług obrotu danymi finansowymi, wideo online, telewizji smart, reklamy, sieci społecznościowych, gier, edukacji online, a także e-handlu, O2O itd.

O FIRMIE SECA

Firma SECA z siedzibą w Szanghaju jest przodującym chińskim przedsiębiorstwem działającym na rynku zarządzania i marketingu w sporcie w Chinach. Specjalizuje się w reprezentowaniu sportowców, organizacji imprez i zawodów oraz w tworzeniu treści i zarządzaniu własnością intelektualną. Wśród inwestorów SECA są firma China Media Capital (CMC) Holdings i chiński koszykarz Yao Ming, wybrany do Hall of Fame ligi NBA.

O MARCE DS AUTOMOBILES

Młoda francuska marka DS została założona w 2015 r. Jej ambicją jest zaszczepienie w przemyśle samochodowym francuskich tradycji i umiejętności tworzenia przedmiotów luksusowych. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie oraz inspirując się duchem awangardy, marka DS zdobywa nowe obszary rynku samochodów premium i na pierwszy plan wysuwa takie wartości jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w 1955 r.

DS 7 CROSSBACK, pierwszy model drugiej generacji w marce DS, SUV realizujący nowatorskie koncepcje zrodzone w Paryżu, otwiera obecnie gamę sześciu pojazdów, które będą prezentowane na kolejnych, corocznych premierach. W związku z tym we wrześniu 2018 r. marka DS przedstawiła swój nowy model segmentu SUV. DS 3 CROSSBACK łączy wysoki poziom techniczny z wyjątkowym dopracowaniem stylu, a jego ofertę uzupełni wersja E-TENSE o napędzie w pełni elektrycznym. W gamie modeli na 2019 r. obecne są także DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 z napędem hybrydowym opracowanym przez DS oraz DS 3 CROSSBACK E-TENSE – pierwszy całkowicie elektryczny pojazd marki DS. Modele te świadczą o realizowaniu przez markę strategii stopniowej elektryfikacji całej gamy pojazdów. Samochody DS są adresowane do klientów pragnących wyrazić swoją osobowość i zaakcentować własny indywidualizm. Wyróżniają je: awangardowy design, wyrafinowanie sięgające najdrobniejszych szczegółów, zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz wizerunek akcentujący dynamikę i optymizm. Dla wyjątkowo wymagających klientów, tych, którzy potrzebują personalizacji i ekskluzywności, marka DS Automobiles stworzyła program „ONLY YOU, DS Experience” – ofertę ekskluzywnych usług będących źródłem niepowtarzalnych doznań związanych z marką. Modele DS są sprzedawane w punktach nazwanych DS Store i DS Salon, czyli w nowej sieci dilerów prowadzących wyłącznie markę DS Automobiles. W pierwszej połowie 2018 r. w krajach całego świata zostało otwartych 140 salonów tej marki. Na koniec lipca 2018 r. marka miała 340 dilerów, w tym swój flagowy salon DS WORLD PARIS, znajdujący się przy Rue François 1er 33 w Paryżu.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o