Cykl Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA po raz pierwszy będzie gościć w Chile. Czwarta runda sezonu rozegrana zostanie na ulicach stolicy tego kraju, Santiago.
Celem teamu DS Virgin Racing jest potwierdzenie obecnej formy – w całej swojej historii zespół nie miał tak dobrego początku sezonu!
Wyścigowe Mistrzostwa Świata Formuły E FIA, a wraz z nimi DS Virgin Racing przybywają do Ameryki Łacińskiej na pierwsze ePrix de Santiago. Wyścig ulicami stolicy Chile zaplanowany jest na sobotę 3 lutego. Będzie to pierwsza z trzech rund w tegorocznym kalendarzu, w której bolidy wyścigowe, o napędzie całkowicie elektrycznym, wystąpią w tej części świata (dwie kolejne odbędą się w Meksyku oraz w Punta del Este w Urugwaju). Trasa wyścigu w Santiago wytyczona została w dzielnicy El Parque Forestal. Jedno okrążenie liczy 2,74 km i składa się z dwunastu zakrętów. W jej najszybszym miejscu bolidy będą osiągać prędkość 210 km/h. Po Hong Kongu w Azji i Marrakeszu w Afryce, Formuła E wybiera się na trzeci kontynent – w ciągu zaledwie czterech rund!
Kierowcy zespołu DS Virgin Racing, Sam Bird i Alex Lynn – jedyny stuprocentowo brytyjski duet w stawce Formuły E – uznają za swój cel walkę o kolejne sukcesy po najlepszym rozpoczęciu sezonu w historii zespołu. Sam Bird zdążył już zapisać na swoim koncie dwa miejsca na podium, w tym jedno zwycięstwo. Ustępując liderowi klasyfikacji tylko o 4 punkty, Bird zalicza się obecnie do grona faworytów w rywalizacji o tytuł mistrzowski. Alex Lynn na mecie wszystkich dotychczasowych wyścigów zajmował punktowane miejsca, dzięki czemu zespół plasuje się na drugiej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. DS Virgin Racing jest jedynym zespołem, którego kierowcy we wszystkich rundach finiszowali w pierwszej dziesiątce.
Pierwszy wyścig w historii Formuły E na ulicach Santiago będzie też okazją do wprowadzenia zmiany w przepisach: zniesiony zostanie wymóg minimalnego czasu postoju w boksie przy zmianie bolidu przez kierowcę. Dla zespołów oznacza to konieczność odpowiednich korekt w strategiach wyścigu.
Sam Bird: „Pierwsza wizyta w nowym mieście i poznawanie nowego toru to zawsze emocjonujące przeżycie. W przygotowania do tej rundy włożyliśmy naprawdę dużo pracy. Skupialiśmy się szczególnie na kwestii zmian bolidu podczas postoju w boksie. W ostatnim wyścigu nie wszystko pod tym względem udało się tak, jak chcielibyśmy, ale i tak zajęliśmy trzecie miejsce. W Santiago bardzo liczymy na kolejny dobry wynik”.
Alex Lynn: „Swój występ w Marrakeszu muszę uznać za niepowodzenie. Chcę zostawić to wspomnienie za sobą i w Chile zacząć od nowa. Mam nadzieję, że uda mi się szybko wejść w dobry rytm jazdy po nowym, nieznanym dla nas torze i już od pierwszych metrów walczyć o miejsce w czołówce”.
Alex Tai, szef zespołu DS Virgin Racing: „Cieszymy się, że możemy gościć w nowym miejscu, w dodatku tak spektakularnym jak Santiago de Chile. Zespół DS Virgin Racing bardzo dobrze rozpoczął bieżący sezon – jest to najlepszy start w naszej historii. Mamy świetnie przygotowany bolid, kierowców i ekipę – słowem, wszystko, co potrzebne, by w Chile kontynuować dobrą passę. Nowym zadaniem będzie oczywiście skuteczne rozegranie postojów w boksie po zmianie przepisów. Nasz zespół intensywnie trenował ten element wyścigu, a ponadto w Santiago pojawimy się z nowym wyposażeniem w dziedzinie bezpieczeństwa”.
Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: „Bardzo dobrze, że do Santiago przybywamy pełni energii, z rozpędem wyniesionym z najlepszego początku sezonu od kiedy uczestniczymy w wyścigach Formuły E. Tak, jak z każdym miejscem, w którym ścigać się mamy po raz pierwszy, największą rolę w przygotowaniach odgrywały jazdy na symulatorze. Dzięki nim nasi kierowcy mogli poznać tor, a inżynierowie opracować taktykę pozwalającą na najwydajniejsze wykorzystanie baterii naszych DSV-03”.
Wyścig czwartej rundy Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA 2017/2018 odbędzie się w Santiago de Chile w sobotę 3 lutego. Więcej informacji znajdziesz na stronie zespołu DS Virgin Racing: http://map.ds-virginracing.com/.
DS Virgin Racing – dane techniczne
Pojazd: DSV-03 (homologowany przez FIA)
Wymiary: 5 m x 1,78 m x 0,99 m
Rozstaw osi: 3,10 m
Masa minimalna: 880 kg (z kierowcą)
Masa baterii: 320 kg (pojemność 28 kWh)
Silnik: elektryczny, napędzający tylne koła
Moc maksymalna: 200 kW (271 KM)
Moc z odzysku energii podczas wyścigu: 150 kW
Napięcie prądu zasilającego: 700 V
Skrzynia biegów: 3 przełożenia
Hamulce: tarcze wentylowane z włókna węglowego, zaciski 4-tłoczkowe, podział siły hamowania pomiędzy przednie i tylne koła regulowany z kabiny
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Przyśpieszenie: od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sek.
Opony: Michelin Pilot Sport EV 2, 245x40R18 (przód), 305x40R18 (tył)
Program ePrix de Santiago Formuły E
Runda 4: sobota 3 lutego (godziny według czasu lokalnego. Strefa czasowa GMT -3)
08:00-08:45 wolne treningi 1
10:30-11:00 wolne treningi 2
12:00-12:36 kwalifikacje
12:45-13:00 Superpole
16:00 wyścig (37 okrążeń)
DS Performance
DS Performance jest sportowym oddziałem marki DS. Doświadczenia zdobyte przez DS Performance w Mistrzostwach FIA Formuły E przyczynią się do rozwoju technologii napędów elektrycznych i przyspieszenia prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie nowych technologii, takich jak hybryda plug-in czy w 100 proc. elektryczny zespół napędowy. Będą to technologie, nad którymi pracuje obecnie Grupa PSA, a z których docelowo korzystać będzie marka DS.
Marka DS
O marce DS AUTOMOBILES
DS, francuska marka powstała w Paryżu, została oficjalnie założona 1 czerwca 2014 r. Jej deklarowaną ambicją jest odrodzenie tradycji pojazdów klasy premium we francuskim przemyśle samochodowym. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie, marka DS wysuwa na plan pierwszy takie wartości, jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w roku 1955.
Obecna gama modeli DS, zaprojektowanych dla odbiorców pragnących wyrazić poprzez samochód swoją indywidualność, składa się z: DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 4 CROSSBACK, DS 4S, DS 5, DS 5LS, DS 6. Obecnie uzupełnia ją również model DS 7 CROSSBACK. Gamę modelową DS wyróżniają wyjątkowy poziom designu, wyrafinowanie sięgające najdrobniejszych szczegółów, zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz wizerunek akcentujący dynamikę i optymizm.
Model DS 7 CROSSBACK, przedstawiony podczas Salonu Genewskiego 2017, uosabia nowatorstwo i kompetencje techniczne rodem z Paryża. Ten „SUV według DS” inauguruje drugie pokolenie modeli DS. Klienci nastawieni awangardowo mają już obecnie możliwość zarezerwowania – online lub w każdym DS Store, lub DS Salon – egzemplarza z limitowanej edycji DS 7 CROSSBACK La Première, aby mieć pewność, że siądą za kierownicą tego samochodu jako jedni z pierwszych. W 2019 r. marka DS, czynna w segmencie pojazdów hybrydowych i elektrycznych o wysokich osiągach, przedstawi model DS 7 CROSSBACK wyposażony w hybrydowy układ napędowy E-TENSE.
W Europie samochody marki sprzedawane są w punktach nazwanych DS Store i DS Salon lub w dedykowanych salonach sprzedaży w ramach sieci Citroën. Marka posiada również dwa salony flagowe we Francji i w Chinach: DS WORLD PARIS oraz DS WORLD SHANGHAI. Obecnie DS to nie tylko modele samochodów – to również bogate know-how firmy, które wykracza poza sam produkt i obejmuje program ONLY YOU z ofertą wyłącznych usług na poziomie premium, wprowadzony z okazji Mondial de Paris 2016 – ubiegłorocznej edycji salonu samochodowego w Paryżu.
Śledź aktualne informacje o DS na: @DS_Official
O zespole DS Virgin Racing
DS Virgin Racing jest jednym z zespołów obecnych w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA od jej inauguracyjnego sezonu. Seria ta jest pierwszą dyscypliną sportu samochodowego, w której rywalizują jednomiejscowe bolidy o napędzie całkowicie elektrycznym. Zespół kierowany przez Alexa Tai przy wsparciu założyciela Grupy Virgin, Sir Richarda Bransona, działa w ścisłej współpracy DS Automobiles, z francuską marką samochodów klasy premium, w dziedzinie badań konkurencyjności i innowacji we współczesnym przemyśle samochodowym.
Biura zespołu znajdują się w Londynie, a jego baza techniczna mieści się w supernowoczesnym zakładzie w Silverstone. Marka DS Automobiles ma swoją fabrykę w Satory we Francji, na terenie Centre d’Excellence Grupy PSA.
Zespół DS Virgin Racing, przystępujący obecnie do czwartego sezonu Formuły E, zaliczany jest do najbardziej konkurencyjnych ekip uczestniczących w tej serii. Od czasu pierwszych rund sezonu 2014/2015 zespół zdobył 467 punktów, pięć zwycięstw, trzynaście miejsc na podium, sześć pole positions, pięć najlepszych czasów okrążenia i dziewięć FanBoost na trzydzieści trzy starty. Jest jednym z trzech zespołów, które odnosiły zwycięstwa we wszystkich dotychczasowych sezonach Formuły E.
Virgin jest jedną z największych światowych grup inwestycyjnych oraz jedną z najlepiej rozpoznawalnych i najbardziej szanowanych marek na świecie. Założona w roku 1970 przez Sir Richarda Bransona, z czasem Virgin Group zaczęła rozwijać z coraz większym powodzeniem firmy działające w wielu sektorach, od telefonii komórkowej, przez usługi finansowe, muzykę, po turystykę i wypoczynek, podróże oraz zdrowie i rekreację.
O grupie Total
Total jest światową, działającą w skali globalnej grupą przemysłową w branży energetycznej. Rozwinęła się jako jedno z pierwszych przedsiębiorstw w sektorach rafineryjnym i gazowniczym, a obecnie, dzięki swej firmie SunPower, plasuje się na drugim miejscu na świecie w dziedzinie eksploatacji energii słonecznej. Personel grupy, liczący 100 tysięcy współpracowników, angażuje się w działania na rzecz pozyskiwania lepszej energii – bezpieczniejszej, czystszej, wydajniejszej, bardziej nowatorskiej i dostępnej dla większej części populacji. Grupa Total, działająca w ponad 130 krajach, podejmuje ponadto intensywne starania o to, by jej działalność przynosiła pozytywne efekty w dziedzinach ekonomicznej, społecznej i środowiskowej. www.total.com
O Samochodowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA
Formuła E jest pierwszą stworzoną przez FIA serią wyścigową o zasięgu światowym organizowaną wyłącznie dla samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym. Jej rundy odbywają się w formacie wyścigów ulicznych na trasach wytyczanych w miastach zaliczanych do najważniejszych na świecie, takich jak Hong Kong, Marrakesz, Buenos Aires, Monako, Paryż i Nowy Jork. Formuła E reprezentuje wizję przyszłości przemysłu samochodowego i platformę wprowadzania innowacji w dziedzinie technik napędów elektrycznych oraz wykorzystania alternatywnych źródeł energii. W najbliższych latach uczestniczący w niej producenci będą mieli możliwość skupienia się na opracowaniu silników elektrycznych oraz baterii, które następnie znajdą zastosowanie w pojazdach elektrycznych produkowanych seryjnie.
FIA & Michelin: dzisiejszy partner dla mobilności jutra
Firma Michelin, będąca oficjalnym dostawcą ogumienia dla Formuły E, jest także, na poziomie międzynarodowym, oficjalnym partnerem prowadzonej przez FIA kampanii Działania na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach (FIA Action for Road Safety). Program ten ma na celu wspieranie inicjatywy ONZ, nazwanej Dekada Działań na rzecz Bezpieczeństwa na Drogach, celem której jest ocalenie w okresie dziesięciu następnych lat pięciu milionów osób. Program obejmuje działania edukacyjne i kampanię na rzecz bezpieczniejszych dróg, pojazdów i zachowań na drogach na całym świecie.
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze