Kończący sezon Rajd Wawelski rozegrany został w zastępstwie Rajdu Dolnośląskiego. Zawody okazały się bardzo trudną próbą dla zawodników i samochodów – spośród 42 załóg, które wyruszyły na trasę, metę osiągnęło 25 ( w tym sześć Peugeotów).
Zawody rozpoczął widowiskowy prolog po ulicach Krakowa. W obecności ponad 50 tysięcy widzów doskonale spisali się zawodnicy zespołu Peugeot – Pelikański i Dymurski uzyskali trzeci czas przejazdu, Adamus i Zacharko – siódmy. Prawdziwa rywalizacja rozpoczęła się jednak dopiero drugiego dnia imprezy. Niestety już pierwszy odcinek specjalny okazał się pechowy dla Adamusa i Zacharko. Przebili oni dwie opony. Rozerwana guma przedniej felgi dodatkowo uszkodziła podzespoły samochodu. Piotr i Magda w rezultacie stracili wiele sekund do rywali i spadli na czwarte miejsce w klasie. Pelikański i Dymurski, którzy uzyskiwali najlepsze czasy w klasie na pierwszym i trzecim OS-ie mieli przygodę na czwartej próbie – stracili ponad trzy minuty na skutek konieczności zmiany koła na OS-ie. Ambitna postawa i zwycięstwo na ostatnim, 6 odcinku (mimo, że wyprzedzali na nim załogę w Mitsubishi), spowodowały jednak, że zajmowali w punktacji po I etapie trzecie miejsce, tuż przed kolegami z zespołu.
Trzeci dzień zmagań przebiegał początkowo bez problemów – obie załogi w samochodach Peugeot 206 Super 1600 awansowały i jechały odpowiednio na drugim i trzecim miejscu. Pelikański i Dymurski próbowali odrabiać starty do bezpośrednio wyprzedzających ich konkurentów w klasyfikacji generalnej – na przedostatniej próbie wypadli jednak z trasy, uszkadzając chłodnicę w samochodzie. Zanotowali stratę, ponadto spóźnili się dziewięć minut na PKC. W rezultacie ukończyli zawody na trzecim miejscu w klasie. Adamus i Zacharko zajęli drugie miejsce, zapewniając sobie tym samym dwa tytułu Drugich Wicemistrzów Polski!
Tytuły Drugich Wicemistrzów Polski przypadły także ekipie Peugeot – zarówno w Klasyfikacji Zespołów Sponsorskich (Peugeot Sport Polska Rally Team) jak i w Klasyfikacji Zespołów Producentów (Peugeot).
Sezon zakończy tradycyjnie Rajd Barbórka – Ogólnopolskie Kryteriów Asów: w grudniu w Warszawie kibice jeszcze raz będą mogli zobaczyć w akcji załogi w samochodach Peugeot 206 Super 1600…
Nieoficjalna punktacja końcowa Klasy Super 1600 (wyniki musi oficjalnie zatwierdzić jeszcze Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM): 1. Michał Kościuszko – 30 pkt.; 2. Sebastian Frycz – 24 pkt.; 3. Piotr Adamus – 23 pkt.; 4. Mariusz Pelikański – 21 pkt; 5. Grzegorz Grzyb – 14 pkt.; 6. Norbert Guzek – 8 pkt.; 7. Dariusz Chudobiński – 7 pkt.;
Nieoficjalna punktacja końcowa Klasy F-2: 1. Michał Kościuszko – 42 pkt.; 2. Sebastian Frycz – 36 pkt.; 3. Piotr Adamus – 31 pkt.; 4. Mariusz Pelikański – 30 pkt.
Nieoficjalna punktacja końcowa Klasyfikacji Zespołów Producentów: 1. Subaru – 23 pkt.; 2. Suzuki – 18 pkt.; 3. Peugeot – 16 pkt.; 4. Fiat – 15 pkt.; 5. Mitsubishi – 5 pkt.
Nieoficjalna punktacja końcowa Klasyfikacji Zespołów Sponsorskich: 1. Subaru Poland Rally Team – 44 pkt.; 2. Cersanit Rally Team – 30 pkt.; 3. Peugeot Sport Polska Rally Team – 28 pkt.;
Partnerami Peugeot Polska są firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, METPOL, MICHELIN.
Najnowsze komentarze