Zespół Signatech Alpine Matmut przez dwa dni uczestniczył w prologu Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych FIA WEC na torze Paul Ricard.
Nicolas Lapierre, André Negrão i Pierre Thiriet prowadzili na zmianę Alpine A470 nr 36 i uzyskali drugi czas w klasie LMP2.
Na przedsezonowej próbie generalnej w słonecznym francuskim departamencie Var spotkali się wszyscy zawodnicy rywalizujący w Mistrzostwach Świata FIA WEC.
Niezawodności Alpine A470 nie trzeba było wykazywać, dlatego start zespołu Signatech Alpine Matmut nie miał na celu symulowania warunków wyścigu 24-godzinnego czy nawet dłuższego. Celem programu technicznego było przede wszystkim uzyskanie jak najlepszych osiągów. Każdy z kierowców dysponował kompletem nowych opon do wykorzystania podczas serii kilku okrążeń.
Nicolas Lapierre, André Negrão i Pierre Thiriet byli zadowoleni z wyważenia samochodu, więc piątkowe popołudnie można było poświęcić na pracę nad ustawieniami bolidu w warunkach wyścigu. Po drugiej zmianie z Negrão za kierownicą zespół mógł zakreślić kolejną pozycję na swojej check-liście.
Zespół pracował również nad nową konfiguracją aerodynamiczną do wykorzystania w drugim dniu prologu. Najbardziej wytrwały za kierownicą był nowy członek załogi nr 36, Pierre Thiriet.
W ciągu trzydziestu godzin jazdy Alpine A470 nr 36 pokonało 148 okrążeń, czyli 857 kilometrów, a Nicolas Lapierre uzyskał najlepszy czas 1’41’’088. Był to jednocześnie drugi wynik w klasie LMP2.
Alpine A470 powróciło na tor Paul Ricard z okazji startów 13-15 kwietnia. W tym czasie André Negrão i Pierre Thiriet wzięli udział w 4-godzinnym wyścigu w Le Castellet podczas zawodów, które otwierają rundę European Le Mans Series.
Powiedzieli:
Philippe Sinault, szef zespołu Signatech Alpine Matmut: „Kolejny raz zapoznawaliśmy się z torem Paul Ricard. Jego nowa nawierzchnia dużo bardziej sprzyja niszczeniu się opon. W pierwszej części naszego programu szybko osiągnęliśmy oczekiwane osiągi i dlatego mogliśmy się skupić na analizie wytrzymałości opon na długim dystansie, stawiając za cel jak najdłuższe użycie nowych gum Dunlopa. Muszę przyznać, że w porównaniu do ubiegłego roku, teraz w krótkim czasie udało nam się znaleźć właściwe parametry eksploatacyjne. Trzej nasi kierowcy spisali się bardzo dobrze. W piątkowe popołudnie, André zaliczył dwie bardzo dobre zmiany, Pierre zgrał się z zespołem i uzyskiwał czasy zbliżone do swoich kolegów, a Nico sprawdził się w roli lidera, spędzając mnóstwo czasu z inżynierami na analizowaniu danych. Weszliśmy w dobry rytm pracy przed rozpoczęciem sezonu”.
Nicolas Lapierre: „Nasz program był dość rozbudowany i obejmował dwa główne kierunki prac: ocenę opon na rok 2018 i wprowadzenie Pierre’a do zespołu. Mimo że ten tor jest dość specyficzny, przetestowaliśmy sporo rzeczy, przeprowadziliśmy symulację podwójnych zmian i zaczęliśmy ustalać konfigurację aerodynamiczną na wyścig w Spa. Nowe opony Dunlopa są lepsze, ale też delikatniejsze. Staraliśmy się odpowiednio dostosować do nich ustawienia samochodu. Sezon zaczyna się bardzo intensywnie, z wyścigiem 24-godzinnym w Le Mans zaplanowanym tuż po starcie w Spa”.
André Negrão: „Przede wszystkim chciałbym powiedzieć, że wszyscy ucieszyliśmy się z ponownego spotkania i z faktu, że razem znów możemy przygotowywać się do sezonu. W czasie tych dwóch dni wiele dowiedzieliśmy się o samochodzie w jego nowej konfiguracji na 2018 rok, zdeterminowanej użyciem nowego rodzaju opon. Szybko zaczęliśmy pracować nad długodystansową wytrzymałością, wykonując długie przejazdy. Dało nam to dobre doświadczenie przed startem w 4-godzinnym wyścigu w Le Castellet, na który teraz niecierpliwie czekamy. Samochód, kierowcy, ekipa techniczna – myślę, że wszyscy jesteśmy dziś silniejsi niż w ubiegłym roku”.
Pierre Thiriet: „Bardzo się cieszę, że należę do zespołu złożonego z pasjonatów, z którymi świetnie się pracuje i rozmawia. Jestem także zadowolony z pracy wykonanej podczas tego weekendu. Przejechanie długich serii wielu okrążeń dało mi poczucie wiary w siebie. Doświadczenie to będzie miało ogromne znaczenie w przyszłym tygodniu, kiedy wraz z André wystartujemy w wyścigu serii ELMS. To również dobra okazja do zdobycia kolejnych doświadczeń i pokonania kolejnych kilometrów w warunkach wyścigu. Czuję się bardzo dobrze przez rozpoczęciem sezonu”.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze