Silniki 1.0 i 1.2 PureTech mają znany problem z paskiem rozrządu. W jednostce tej w czasie pracy na zimno do oleju przedostaje się benzyna, co pogarsza właściwości smarne i powoduje degradację paska, którego cząstki zanieczyszczają układ olejowy prowadząc do utraty smarowania, hamulców a nawet zatarcia silnika. Okazuje się, że jest proste rozwiązanie tego problemu, które przygotowała firma z Holandii. Zamiast coraz lepszych olejów oraz droższych pasków, stosuje zestaw naprawczy do konwersji paska na łańcuch.
Wadliwe silniki 1.2 oraz 1.0 PureTech można wyposażyć w zestaw do konwersji na łańcuch rozrządu. Rozwiązanie to wydaje się być oczywiste i powinno być wprowadzone już dawno, jednak Stellantis się na to nie zdecydował. Zestaw do konwersji stworzyła niezależna firma z Holandii.
Łańcuch rozrządu dla silnika 1.2 PureTech
Co możemy przeczytać na stronie producenta rozwiązania? Zestaw do konwersji to skuteczne rozwiązanie problemu z paskiem, które przyczynia się do ochrony środowiska. Jednorazowa instalacja zestawu łańcucha pozwala uniknąć produkcji wielu pasków, rolek i napinaczy, które są potrzebne w całym okresie eksploatacji silnika PureTech.
Według producenta rozwiązania wymiana paska wraz z osprzętem to proces szybki i raz na zawsze rozwiązuje problem z paskiem. Jak to wygląda na silniku? Spójrzcie na zdjęcie poniżej:
Ile kosztuje zestaw do konwersji i gdzie go zamówić?
Na razie zestaw jest w trakcie uzyskiwania odpowiedniej homologacji. A my czekamy na odpowiedź od producenta na temat ceny i uzupełnimy ten artykuł o dodatkowe informacje gdy tylko ją otrzymamy. Link do strony producenta zamieszczamy poniżej.
Strona producenta zestawu do konwersji
Więcej informacji na temat problemów z silnikiem 1.2 Puretech – kliknij tutaj
Najnowsze komentarze