Proces łączenia dwóch wielkich koncernów, które mają zasięg światowy, nie jest ani prosty ani szybki. W sprawie musiała wypowiedzieć się między innymi CCI (Komisja ds. Konkurencji) w Indiach. Po procesie analizy skutków połączenia dla rynku motoryzacyjnego w tym kraju PSA-FCA uzyskały zgodę na fuzję.
Grupa PSA i Fiat Chrysler ogłosiły oficjalnie połączenie w grudniu 2019 r. Teraz Komisja ds. Konkurencji Indii zatwierdziła proponowaną umowę. CCI wyraziła zgodę na sprzedaż samochodów osobowych oraz zespołów napędowych w tym kraju.
Przed PSA-FCA jest sporo pracy. Oprócz zgód formalnych niezbędna jest restrukturyzacja całej grupy a to oznacza m.in. zmiany w gamie produktów, zamknięcie niektórych fabryk i renegocjacje umów z dostawcami. Szacuje się, że proces ten potrwa kilka lat. Jego skutki dotkną także Polskę – na razie nie wiadomo, czy wszystkie polskie fabryki będą działać dalej. Mowa m.in. o zakładach w Gliwicach i Tychach.
Połączenie FCA z PSA ma być bardzo korzystne dla obu grup – Fiat zyska dostęp do tak bardzo potrzebnych mu technologii napędu elektrycznego, z kolei grupa PSA będzie miała otwarty rynek amerykański.
Najnowsze komentarze