Nagroda, która jest wyznacznikiem trendów we francuskim designie, została wręczona na początku grudnia w Centrum Georges’a Pompidou w Paryżu. Jury doceniło innowacyjność eF01. Opracowany i opatentowany przez PEUGEOT Design Lab system składania ułatwia jego multimodalne zastosowanie. Elektryczny rower eF01 uzupełnia ofertę mobilności tzw. „ostatniego kilometra” PEUGEOT. Pierwszą była hulajnoga ze wspomaganiem elektrycznym e-Kick.
Jest to pierwsza nagroda, jaką otrzymał rower składany ze wspomaganiem elektrycznym PEUGEOT eF01.
„Jesteśmy bardzo dumni z tej nagrody. PEUGEOT stworzył swój pierwszy rower składany ponad sto lat temu. Mam nadzieję, że za 100 lat także będzie się mówiło o stylistyce i innowacyjności modelu eF01!” – powiedział Neil Simpson, stylista z PEUGEOT Design Lab.
Dzięki innowacyjnemu mechanizmowi składania, do złożenia i rozłożenia roweru wystarczy dziesięć sekund i trzy ruchy wykonane w dowolnej kolejności. Użytkownik może przemieszczać się na zmianę rowerem, pieszo lub pociągiem. Po zaparkowaniu samochodu pokonuje z łatwością ostatnie kilometry podróży. Bateria jest ładowana w bagażniku samochodu podczas jazdy lub ze zwykłego gniazdka. Rower osiąga prędkość 20 km/h, a jego zasięg wynosi 30 kilometrów. Model eF01 oferowany jest w cenie 1.999 euro.
Uroczystość wręczenia Złotych Gwiazd odbyła się 5 grudnia w Centrum Georges’a Pompidou w Paryżu. Obecni byli przedstawiciele władz państwowych i 1.400 specjalistów z branży. Złote Gwiazdy konkursu „l’Observeur du Design” przyznawane są corocznie za najlepsze osiągnięcia francuskich designerów i firm. Nagrodę w konkursie przyznaje od 1999 r. Agencja Promocji Twórczości Przemysłowej (APCI) przy wsparciu Ministerstwa Gospodarki i Kultury.
Wszystkie informacje o Peugeot Design Lab są dostępne na stronie www.peugeotdesignlab.com
Kulisy projektów Peugeot Design Lab są dostępne na Instagramie: @peugeotdesignlab
Peugeot Design Lab na Facebooku: www.facebook.com/peugeotdesignlab
PEUGEOT
Marka Peugeot obiecuje użytkownikom swoich samochodów niezapomniane wrażenia i przyjemność z jazdy, bezkompromisową jakość i elegancką stylistykę, które uwalniają wyjątkowe emocje za kierownicą każdego samochodu PEUGEOT.
PEUGEOT działa w blisko 160 krajach i posiada sieć ponad 10 tysięcy punktów sprzedaży. W 2016 r. sprzedaż marki wzrosła o 12,3%, do poziomu 1.919.460 samochodów. PEUGEOT to połączenie najwyższych standardów, precyzji, atrakcyjnego wyglądu i emocji. Jego ambicją jest zdobycie pozycji powszechnie dostępnej marki Premium, obecnej na całym świecie.
W tym roku marka zapisała nową kartę w swojej historii, sięgającej 1889 roku, dzięki potrójnemu zwycięstwu nowego PEUGEOT 3008 DKR w kolejnej edycji legendarnego Rajdu Dakar.
Peugeot Design Lab
Odwołując się do ponad dwustuletniego doświadczenia w zakresie wzornictwa przemysłowego oraz 120-letniej tradycji w dziedzinie projektowania samochodów, PEUGEOT utworzył w czerwcu 2012 roku studio projektowe PEUGEOT DESIGN LAB, realizujące strategię global brand design i pracujące dla klientów spoza branży motoryzacyjnej.
Głównym zadaniem studia jest projektowanie produktów, usług i opracowywanie projektów koncepcyjnych w różnych sektorach poza motoryzacją.
Peugeot Design Lab dysponuje dużym know-how w dziedzinie mobilności. Wśród projektów studia można wymienić rower ze wspomaganiem elektrycznym AE21 dla Peugeot Cycles, tramwaj dla Alstomu i helikopter dla Airbusa.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze