Poważne zmiany w aliansie Renault Nissan

1 21

Alians Renault-Nissan odwołuje Alaina Raposo, jednego z głównych menadżerów odpowiedzialnego za proces łączenia grupy, poinformował dzisiaj Reuters. A cała sprawa ma związek z nowymi wymaganiami wobec emisji spalin. Według źródła w Renault, bezpośrednią przyczyną odwołania był zbyt wolny postęp łącznia grupy w zakresie wykorzystania skrzyń biegów i silników. 

Alain Raposo nie zostanie jednak zwolniony. Zostanie doradcą zarządu. Rzeczniczka grupy Renault Nissan odmówiła komentarza w tej sprawie. Są to wewnętrzne, personalne sprawy firmy. Dodała, że alians Renault Nissan jest w trakcie procesu konwergencji. Aktualnie grupa wykorzystuje wspólne silniki w 85%. Jednak proces połączenia dzieje się, w zgodnej ocenie zarządu, zbyt wolno.

Firma do 2018 roku powinna przejść całkowicie na wspólne rozwiązania. Celem jest między innymi uzyskanie 5,5 miliarda euro oszczędności. Oszczędności te pozwolą na zaoferowanie tańszych i lepiej wyposażonych samochodów, bardziej konkurencyjnych. Jednocześnie zwiększone zostaną nakłady na rozwój.

Renault i Nissan muszą szybko wprowadzić wspólną gamę silników i skrzyń biegów, ponieważ zbliżające się regulacje unijne, wprowadzone na skutek oszustw Volkswagena w tzw. dieselgate, wymuszają stosowanie nowej generacji silników. Firma rozważa między innymi wprowadzenie do całej gamy benzynowej filtrów cząstek stałych. Renault jest również w trakcie dochodzenia prokuratorskiego, w związku z podejrzeniem stosowania oprogramowania zmieniającego wyniki emisji spalin.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Konwergencja, a mówiąc bardziej zrozumiale ujednolicenie typoszeregu silników i skrzyń biegów w samochodach obydwu marek z pewnością przyniesie określone oszczędności w procesach produkcji obydwu ww. elementów biorąc pod uwagę efekt skali produkcji. Tym bardziej może się on powiększyć bowiem Nissan przejął ostatnio kontrolę nad działem samochodów firmy Mitsubishi. Ciekawe tylko, czy ta konwergencja w wydaniu Renault/Nissan obejmie też markę Infiniti, która przynajmniej jak dotąd zachowała odrębność w dziedzinie układów napędowych swoich samochodów. Ale Infiniti zaliczane jest do marek tzw. klasy premium, gdzie jednak w samochodach w dalszym ciągu liczy się moc silnika osiągana z pojemności większej niż w typowych konstrukcjach… Czytaj więcej »