Ochrona osób dorosłych została oceniona na 86%. Niemal wszystkie badane strefy ciała narażone na uszkodzenia miały kolor zielony, czyli najlepszy w badaniu. Jedynie łydki kierowcy i głowa pasażera z przodu uzyskały minimalnie niższą notę. Problemem wykrytym podczas testu było lekkie porwanie prawej czołowej poduszki powietrznej, co nie zdarzało się podczas testów przedprodukcyjnych. Mimo to Peugeot już przekonstruował budowę deski, żeby nie dochodziło do takich uszkodzeń. Nieco gorzej wypadła ochrona pasażerów w przypadku uderzeń od tyłu (najechań) – tutaj nota była tylko zadowalająca.
W zakresie ochrony dzieci jest niemal tak samo dobrze – ocena wyniosła 81%. Ochrona dzieci w różnym wieku została oceniona niemal tak samo – dla dziecka 1,5-rocznego jadącego w foteliku Britax Römer Baby-Safe zamocowanym na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy oraz dziecka 3-letniego w foteliku Britax Römer Duo Plus Isofix zamocowanym na skrajnym siedzeniu z tyłu przodem do kierunku jazdy przyniosła Peugeotowi 3008 81% możliwych do uzyskania punktów. Ocena byłaby lepsza, gdyby nie zbyt skąpa informacja dla kierowcy na temat aktywacji/deaktywacji czołowej poduszki powietrznej (dotyczy transportu dziecka na przednim fotelu).
Ochrona pieszych – bardzo trudne zagadnienie – wypadła w przypadku Peugeota całkiem znośnie. 3008 uderzając w człowieka powinien w całkiem niezłym stanie zachować jego nogi oraz głowę, o ile uderzenie nastąpi w środkowej części maski. Zauważalnie gorzej Peugeot 3008 obejdzie się z tułowiem pieszego. Łączna ocena, to 31%, ale powtórzmy – jedyne auto, które do tej pory uzyskało maksymalne cztery gwiazdki w tej dziedzinie (jeszcze wg starej punktacji), to Citroën C6 z jego aktywnie unoszoną w przypadku takich kolizji maską.
Systemy bezpieczeństwa, oceniane wg nowej metodologii, zostały uznane w Peugeocie 3008 niemal za wzorcowe – francuski crossover uzyskał w tej dziedzinie 97%, w czym duża zasługa standardowo montowanego układu ESP oraz „przypominacza” o niezapiętych pasach dla wszystkich pięciu miejsc w samochodzie. Zwrócono uwagę również na to, że w podstawowej wersji auta regulator i ogranicznik prędkości nie są wyposażeniem standardowym, lecz wymagają dopłaty.
Organizacja EuroNCAP przetestowała Peugeota 3008 1.6 HDi, ale wyniki odnoszą się do wszystkich oferowanych wersji pojazdu.
KG
Zdjęcia: EuroNCAP
Najnowsze komentarze