Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Zza krzaka, po kryjomu, na dwupasmówce: tak policja w Polsce poluje na kierowców.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-08-19
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
3.7k 282
A A
67

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Czy Policja pod pretekstem realizacji zadań wykonywanych w związku z poprawą bezpieczeństwa na drogach poluje na kierowców w miejscach, w których nie ma praktycznie żadnego zagrożenia, ale panują dogodne warunki do ukrycia się przez wzrokiem kierujących? Oto sytuacja z Bydgoszczy.

Każdy, kto przejeżdża przez Bydgoszcz jadąc w stronę Koszalina, Słupska lub Kołobrzegu, trafi na ulicę Koronowską. Jest to szeroka, dwupasmowa droga wylotowa, już na obrzeżach tego miasta. Obowiązuje na niej ograniczenie 50 km/h, są światła a szerokie pasma zieleni oddzielają od siebie zarówno drogę jak i domy. Przejścia dla pieszych są doskonale oznakowane a światła dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo.

Funkcjonariusz jest niewidoczny dla kierujących. Zasłania go znajdujące się kawałek dalej gęste drzewo.

I właśnie w tym miejscu spotykają się dwa problemy: oznakowanie, które powinno być zmienione, bo 50 km/h na tym długim odcinku jest po prostu zupełnie niepotrzebne, 70 km/h byłoby zupełnie wystarczające, oraz miejsce, które można określić jako zasadzkę na kierowców. Prędkości drogowcy nie zamierzają jednak zmieniać: „Pragnę poinformować, że na przedmiotowej ulicy nie planujemy zmian w oznakowaniu czy w obowiązujących na tym odcinku ograniczeniach prędkości.” – poinformował nas Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiego Zarządu Dróg Miejskich.

Kierowca Audi jechał niewiele szybciej niż obowiązujące ograniczenie. Został oczywiście zatrzymany przez funkcjonariuszy.

Skrzyżowanie ulicy Buszkowskiej z Koronowską jest od lat ulubionym miejscem policji do polowania na kierowców. Dlaczego? Jadąc w stronę wylotu z Bydgoszczy na Koszalin w pewnym miejscu znajduje się wierzba, która latem doskonale zasłania funkcjonariusza mierzącego do nadjeżdżających samochodów z przenośnego fotoradaru. Zieleń liści maskuje zieloną kamizelkę funkcjonariusza.

Patrole można spotkać tu prawie codzennie. Miejscowi o tym wiedzą i się nie spieszą, ale jest to również droga tranzytowa nad morze. Kierowcy spoza Bydgoszczy mogą więc spodziewać się mandatu za jazdę z prędkościami nieco wyższymi od dozwolonej 50-tki.

Radiowóz stoi cały czas z włączonym silnikiem, nie ma włączonych sygnałów świetlnych. Z drogi jest oczywiście niewidoczny, zasłania go budynek.

Radiowóz, schowany w bocznej ulicy, stoi cały czas na włączonym silniku z powodu klimatyzacji a siedzący w środku policjant z patrolu nic nie robi – w tym czasie jego kolega łapie kierowców. Po kilkunastu minutach funkcjonariusze się zmieniają. Ten co odpoczywał łapie fotoradar i zasadza się na jadących a polujący przed chwilą z ulgą chowa się do środka, bo kilkanaście minut w takim upale jak panuje dzisiaj (32 stopnie w cieniu) jest bardzo męczące.

Funkcjonariusz po kilku minutach na rozgrzanym asfalcie wydaje się być już bardzo zmęczony. W cieniu temperatura wynosi 32 stopnie, ale tutaj jest dużo więcej.

Czy działania policji w tym miejscu mają cokolwiek wspólnego z bezpieczeństwem? Tak są tłumaczone, chociaż można odnieść wrażenie, że w tym konkretnym miejscu bardziej chodzi o realizację planu mandatów i wyrobienie statystyk, którymi tak lubią chwalić się komendanci przed tak zwaną górą. Warto przypomnieć, że tylko w 2015 roku Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zaplanowało, że policjanci muszą ujawnić więcej niż 1,7 mln wykroczeń kierujących nieprzestrzegających przepisów dotyczących prędkości.

Przepisów należy przestrzegać a jazda z nadmierną prędkością powinna być karana. Powinni być też jednak granice takiego działania, w szczególności potrzeba w Polsce przejrzenia wszystkich ograniczeń, usunięcia zbędnych znaków, podwyższenia prędkości tam, gdzie to możliwe i wskazane jak właśnie na ulicy Koronowskiej w Bydgoszczy i wysyłania patroli tam, gdzie są miejsca naprawdę niebezpieczne.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.2 33 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoprzepisy
Udostepnij1379Tweet862Udostepnij241
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

67 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
67
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more