Mimo tak świetnego występu, zawodniczka z Ustronia wcale nie była zadowolona. Wszystko przez zbyt szeroki fotel i za luźne pasy bezpieczeństwa, przez co Karolina wręcz latała po samochodzie. Stwierdziła, że gdyby nie te problemy, mogłaby przejechać okrążenie Toru Poznań o prawie 2 sekundy szybciej. I tak wynik był świetny, bowiem Megane było szybsze od obydwu Porsche 997 i Ferrari 360 Modena!
Niewątpliwie, oprócz talentu Karoliny, do dobrego wyniku przyczynił się nowy, 409-konny silnik wyścigowej Meganki. To prawie 80 koni więcej niż bazowo posiadało to auto. Karolina Czapka nie kryła zachwytu nad swoją nową wyścigówką. A to jeszcze nie koniec, bowiem do Polski sprowadzone jest już fabrycznie nowe Megane Trophy, lepiej przystosowane do wyścigów długodystansowych. Szczegółowe wyniki kwalifikacji wyglądały następująco:
1. Karolina Czapka/Krzysztof Spyra/Paweł Szymański – Renault Megane Trophy Endurance 1.37,746
2. Mariusz Miękoś/Adam Kornacki – Porsche 997 GT3 Cup 1.38,111
3. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup 1.38,225
4. Maciej Marcinkiewicz/Enrico Buscema/Maciej Stańco – Ferrari 360 Modena 1.39,198
5. Paweł Soja/Artur Michel – Renault Clio RS 1.47,216
6. Maciej Garstecki/Artur Czyż – Fiat Panda 1.47,929
7. Luis Scarpaccio/Fabio Ghizzi – Alfa Romeo 147 1.48,583
8. Cezary Ruszkowski/Tomasz Dąbrowski – BMW M3 1.51,365
9. Tomasz Strozik/Artur Chmielewski – Fiat Cinquecento 1.53,427
10. Maciej Tomaszewski/Marcin Wydra – Alfa Romeo 156 1.55,617
Po kwalifikacjach do wyścigu trzygodzinnego, przyszedł czas na sprint. Tu Karolina Czapka także nie zamierzała się poddawać. Do Megane założono jednak słabszy, 330-konny silnik. Wszystko w celu jak najlepszego zapoznania się z autem przed kulminacyjnym momentem dnia, czyli tzw. długim dystansem. Wiadomo było, że z taką jednostką napędową Megane ulegnie samochodom Porsche. Tak się też stało, jednak do drugiego na mecie Mariusza Miękosia w Porsche 997 Karolina straciła nieco ponad 7 sekund, zajmując trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej i wygrywając klasę 3500.
Pierwsza siódemka wyścigu prezentuje się następująco:
1. Maciej Stańco – Porsche 997 GT3 Cup 24.22,148
2. Mariusz Miękoś – Porsche 997 GT3 Cup +39,878
3. Karolina Czapka – Renault Megane Trophy +47,814
4. Krzysztof Spyra – Renault Megane Trophy Endurance +1.27,684
5. Tomasz Gajewski – Renault Clio RS -2 okr.
6. Cezary Ruszkowski – BMW M3 -2 okr.
7. Radosław Kordecki – Kia cee’d -3 okr.
Po tej dawce dobrych informacji, niestety na koniec mamy smutne wieści. Mimo zdobycia pole position Megane Trophy trzygodzinny wyścig rozpoczynało z depo. Wszystko przez źle działającą skrzynię biegów i sprzęgło, co powodowało niemożność wrzucenie pierwszego biegu przy pracującym silniku, przez co na start spóźnił się Krzysiek Spyra. Potem było już tylko gorzej…
Kiedy tempo wyścigu było już całkiem niezłe, w Megankę wjechał Maciej Tomaszewski, pozbawiając zespół Karoliny Czapki szansy na dojechanie do mety. Co więcej, sama zdobywczyni pole position nie zdołała podczas wyścigu nawet usiąść za kierownicą Megane Trophy, bowiem jej zmiana miała być dopiero ostatnią. Wyścig wygrała załoga Teodor Myszkowski/Stefan Biliński w Porsche 997.
Bardzo dobrze spisali się Paweł Soja i Artur Michel w Renault Clio RS, którzy zajęli świetne piąte miejsce.
Mamy nadzieję, że następne rundy WSMP i DSMP przyniosą więcej szczęścia Karolinie i jej kolegom z zespołu. Ale na to musimy poczekać do kolejnej eliminacji, która odbędzie się w czeskim Moście.
A na koniec prezentujemy pierwszą dziesiątkę wyścigu długodystansowego:
1. Teodor Myszkowski/Stefan Biliński – Porsche 997 GT3 Cup 3:00.58,813
2. Mariusz Miękoś/Adam Kornacki – Porsche 997 GT3 Cup -1 okr.
3. Maciej Marcinkiewicz/Enrico Buscema/Maciej Stańco -Ferrari 360 Modena -4okr.
4. Luis Scarpaccio/Fabio Ghizzi – Alfa Romeo 147 -5 okr.
5. Paweł Soja/Artur Michel – Renault Clio RS -6 okr.
6. Cezary Ruszkowski/Tomasz Dąbrowski – BMW M3 -7 okr.
7. Patryk Pachura/Jakub Marcinkiewicz – Volkswagen Golf TDI -9 okr.
8. Maciej Garstecki/Artur Czyż – Fiat Panda -10 okr.
9. Piotr Bany/Sebastian Kołakowski – Alfa Romeo 156 -11 okr.
10. Maciej Dominiak/Marcin Filipowicz – Kia cee’d -12 okr.
Grzegorz Różycki
Najnowsze komentarze