peugeot 208 1 1 Wiadomości
Wiadomości

Europcar wdraża nowy system wyceny samochodów JATO i Autobiz

autor Tomasz Nowicki
2025-06-06
citroen ec3 van 2025 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën ë-C3 Van elektrycznym hitem dla firm. Zasięg 320 km i cena poniżej 100 tys. zł

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
Nowy Fiat 500e Mirafiori
Wiadomości

Produkcja samochodów we Włoszech załamuje się? Kwiecień 2025 i aż 47,5% spadku

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
fiat pulse Wiadomości
Wiadomości

Fiat Pulse triumfuje w Brazylii: „Najniższy koszt użytkowania” według Quatro Rodas

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-08
fiat 500 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Fiat 500 1.0 70 KM MHEV 12V coraz bliżej. Producent potwierdził rozpoczęcie przedprodukcyjnych testów

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-08
renault twingo concept 22 Wiadomości
Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
Dacia Bigster Sleep Pack
Wiadomości

Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
  • Piotrek - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 3008 GT BlueHDi 180 – elegancki, zwinny i modny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-13
w Testy, Peugeot - testy i opinie, Peugeot
Czas czytania 9 minut
1.1k
A A
13
IMG 2507 Wiadomości

Co się stanie jeśli do nazwy modelu 3008 dołączą dwie literki GT? Otrzymamy nie tylko atrakcyjniejszą, ale także mocniejszą i szybszą seryjną wersję kompaktowego SUV-a spod znaku lwa. Do naszych redakcyjnych testów trafił Peugeot 3008 GT. Ruszamy!

Jaki jest 3008 każdy widzi i pomimo, iż gusta bywają różne, nawet ci mniej zachwyceni stylistyką Peugeota (a chyba nie jest ich zbyt wiele ;-) ) muszą przyznać, że model wygląda dobrze, ba, wręcz rewelacyjnie. Już zwykła wersja samochodu warta jest ukradkowych spojrzeń, a tym bardziej wariant GT. Nadwozie zostało podzielone pod skosem na dwie różnobarwne części, w tym przypadku jest to kolor czarny i miedziany. Możemy zaobserwować również chromowane wstawki oraz czarne elementy nadwozia, które dodają 3008 GT charakteru.IMG 2523 Wiadomości

Czy to wnętrze, kiedyś nam się znudzi?

Nie sądzę ;-) Bez względu na to, ile razy zamknę za sobą drzwi w 3008, wnętrze tego samochodu nie przestaje mi się podobać i chyba nie jestem w stanie nic na to poradzić. Winę za taki stan rzeczy ponoszą miękkie, doskonale spasowane elementy wykończone skórą Nappa (tutaj jako opcja) i szarą przyjemną w dotyku alcantarą, a także znakomicie wyprofilowany fotel kierowcy z wieloma opcjami regulacji. Można spokojnie zapomnieć, że przed nami długa, nużąca podróż. Za kierownicą 3008 nie powinniśmy odczuwać ani godzin spędzonych za kółkiem, ani zmęczenia.

Kierownica jest malutka, prawie sportowa i przyjemnie spoczywa w dłoniach, a zaraz nad nią wyłaniają się wirtualne zegary. Nie dość, że prezentują się prawie kosmicznie, to doskonale spełniają swoją funkcję. Zegary są czytelne i mają mnóstwo ustawień, które łatwo dostosujemy do własnych potrzeb i upodobań. Znakomite wyciszenie wnętrza oraz dodatkowe „umilacze” w postaci masażu czy systemu nagłośnieniowego Focal sprawiają, że chwile spędzone na pokładzie samochodu nie będą nam się dłużyły.20180204 154647 Wiadomości

Warto przeczytać!

peugeot 205 gti Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

2025-06-12
peugeot rabat Wiadomości

Ale wyprzedaż: Nowy Peugeot z rabatem aż do 23%. Do kiedy trwa promocja?

2025-06-12

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12

Elektryczne auta kuszą, ale Hiszpanie wciąż się boją. Tylko 7% czuje się przygotowanych na zmianę

2025-06-12

Instrumenty muzyczne nie są mi zupełnie obce, ale zawsze bardziej ciągnęło mnie w kierunku szarpania strun niż stukania w klawisze. Aby opanować fortepianowy system obsługi Peugeota, składający się z 6 przycisków na konsoli środkowej, na szczęście nie trzeba posiadać żadnych umiejętności muzycznych. Wystarczy chwila zabawy z systemem, by wszystkie operacje wykonywać intuicyjnie. Najczęściej używane funkcje takie jak ustawienia audio, klimatyzacji czy nawigacji znajdują się najbliżej kierownicy, czyli tuż pod kolejnymi palcami prawej dłoni.

Ekran systemu o przekątnej 8 cali jest zwrócony w kierunku trzymającego władze nad pojazdem i bardzo szybko reaguje na wydawane przez kierowcę polecenia. Jedyne do czego wciąż nie mogę się przyzwyczaić, to regulacja klimatyzacji za pomocą ekranu dotykowego. Ustawienie właściwej temperatury może trwać ułamki sekund zbyt długo, a te ułamki w przypadku nieprzewidzianych sytuacji na drodze, czasem mają bardzo duże znaczenie.IMG 2532 Wiadomości

Jak jeździ GT?

Znaczek GT sugeruje, że mamy do czynienia z mocniejszą i odrobinę usportowioną wersją pojazdu. Jak jest naprawdę? Peugeot 3008 GT jest nadzwyczaj, jak na SUV-a przyjemny w prowadzeniu po gładkim asfalcie i pozamiejskich zakolach. Pod maską zainstalowano 2-litrową jednostkę BlueHDi o mocy 180 KM, która generuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr/min. Jest to najmocniejszy wariant pojazdu w aktualnej ofercie Peugeota. Aby wydobyć kwintesencję jazdy tym samochodem, jakże by inaczej, należy wcisnąć przycisk Sport znajdujący się na konsoli środkowej. Następuje szybka, łatwa i przyjemna zmiana w ustawieniach, która uwydatnia się po naciśnięciu pedał gazu. W samochód wstępuje mały demon, który rozświetla zegary na czerwono i przemawia do nas mocno przeziębionym głosem z wymagającą leczenia chrypką. Niektórzy mogą być zmartwieni, że dźwięk nie wydobywa się spod maski, tylko z głośników, ale co tam, ważne, że jest klimat ;-) Układ kierowniczy z komfortowej miejskiej konfiguracji, zmienia swój charakter na sztywniejszy, bardziej reaktywny, a przyspieszenie nabiera dynamiki.IMG 2491 Wiadomości

Po włączeniu trybu Sport, 3008 GT bez ziewania, zbędnego ociągania i wątpliwości, budzi się do życia. Nie będą to wrażenia sportowe, ale samochód z zapałem rusza z miejsca i całkiem sprawnie, a dokładniej w sekund 9, rozpędza do pierwszych 100 km/h. SUV Peugeota maksymalnie potrafi uzyskać prędkość 208 km/h. Model jest o 0,6 sekundy szybszy niż wariant znajdujący się pozycję niżej w ofercie, który został wyposażony w jednostkę BlueHDi 2.0 o mocy 150 KM. Radości dostarczy również możliwość korzystania z łopatek zmiany biegów znajdujących się przy kierownicy. Dzięki nim zmienimy przełożenie według własnego uznania. Oczywiście możemy również całkowicie polegać na pracy automatu EAT6, który płynnie żongluje biegami i wyzwala szybką, sprawną redukcję, po wciśnięciu prawego pedału do oporu. Peugeot niedawno dodał do oferty automat 8-biegowy EAT8, przyjemność z jazdy powinna być więc z takim zestawem jeszcze większa.

Peugeot, który trafił do naszej redakcji służył nam głównie do jazdy drogami ekspresowymi i autostradami. Pokonał 803 km. Na koniec testu komputer wskazał spalanie wynoszące 6,7 l/100 km. Według oficjalnych danych, zużycie paliwa w cyklu mieszanym znajduje się na atrakcyjniejszym poziomie 4,9 l/100 km.IMG 2488 Wiadomości

3008 GT dobrze trzyma się drogi, zawieszenie w tym samochodzie jest dosyć twarde, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że prowadzimy SUV-a, aczkolwiek małe i średnie nierówności pojazd znosił bardzo dzielnie. Raczej nie polecamy wycieczek daleko poza utwardzone szlaki, te czasy, kiedy słowo SUV było powiązane z jazdą terenową, chyba już powoli mijają. Na pokładzie testowego egzemplarza nie znalazł się ani napęd 4×4, ani system Grip Control, który w modelach Peugeota jest odpowiedzialny za kontrolę trybów jazdy w trudniejszych warunkach nawierzchni. Jeśli chcielibyśmy zamówić taki system do 3008 GT, jest on dostępny w pakiecie za dodatkową opłatą 1.400 zł.

Funkcjonalność i cena

SUV Peugeota wygląda dobrze na zewnątrz i w środku, ale jak się okazuje funkcjonalności również odmówić mu nie możemy. Na pokładzie 3008 GT cztery osoby mogą podróżować w komforcie. Nie powinno zabraknąć miejsca na stopy i kolana, jedynie pasażerowie o wzroście powyżej 190 cm mogą odrobinę marudzić na zbyt małą przestrzeń, która dzieli ich głowy od podsufitki. Dotyczy to egzemplarza wyposażonego w przeszklony dach, a właśnie taki otrzymaliśmy do redakcyjnych testów.

Pod tylną klapą zmieścimy minimalnie 520 oraz maksymalnie 1.482 dm³ bagażu, czyli zakupy przed długim weekendem lub świętami zmieszczą się bez problemu. Pakowanie nie powinno nastręczać nam trudności. Klapa jest otwierana wysoko, także z poziomu kierowcy, a gdy zbliżamy się do pojazdu z rękami pełnymi toreb lub reklamówek, bagażnik otworzymy ruchem stopy pod tylnym zderzakiem. Operację powiększenia przestrzeni ładunkowej dokonamy zarówno przyciskiem na fotelach, jak i od strony bagażnika. W 3008 GT nie zabrakło również schowków i wnęk, aby odłożyć drobne przedmioty. Na pokład Peugeota trafiła bezprzewodowa ładowarka telefonu, dzięki której pozbędziemy się kabli, które często lubią przeszkadzać podczas prowadzenia samochodu.IMG 2520 Wiadomości

Aby znaleźć się w posiadaniu Peugeota 3008 GT trzeba przeznaczyć minimum 158.700 zł. Jeśli chcemy zamówić model z bogatym wyposażeniem, które z powodzeniem pretenduje do segmentu premium, musimy się liczyć z dosyć sporą dopłatą. Egzemplarz, który testowaliśmy z pełną listą dodatków, którą znajdziecie poniżej został wyceniony na prawie 200 tys. zł.

Wady, zalety

Peugeot 3008 GT należy do samochodów, które potrafią skłonić do siebie już samym wyglądem zewnętrznym, ale samochód może podobać się nie tylko pod względem wizualnym. Na pochwałę zasługuje elegancko wykończone, komfortowe i jednocześnie funkcjonalne wnętrze, intuicyjna obsługa multimediów oraz dynamiczny silnik. Minusem dla 3008 GT są wysokie ceny opcji, niewielkie możliwości wyjazdu poza asfalt oraz dotykowa obsługa klimatyzacji.

Peugeot 3008 GT ceny dodatkowych opcji egzemplarza testowego:

– Pakiet Skórzany (skóra Nappa), Pakiet elektryczny i funkcja masażu – 12.500 zł
– alarm – 1.600 zł
– lakierowanie specjalne Coupe Franche – 7.900 zł
– podgrzewana przednia szyba – 400 zł
– bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika – 2.400 zł
– otwierany panoramiczny szklany dach z roletą i podświetleniem LED – 5.000 zł
– system Hi-Fi Focal Premium – 3.600 zł
– tuner cyfrowy DAB – 800 zł
– bezprzewodowe ładowanie smartfona  + gniazdo 230V – 700 zł
– Pakiet City 2: Przednia kamera 180 st. + Park Assist – 2.600 zł
– felgi aluminiowe 19″ Nre York + koło zapasowe dojazdowe – 1.400 zł
– Pakiet Drive Assist: ACC STOP – 1.650 zł

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20180204 092724 WiadomościIMG 2485 WiadomościIMG 2488 WiadomościIMG 2491 WiadomościIMG 2501 WiadomościIMG 2507 WiadomościIMG 2508 WiadomościIMG 2509 WiadomościIMG 2510 WiadomościIMG 2511 WiadomościIMG 2512 WiadomościIMG 2517 WiadomościIMG 2520 WiadomościIMG 2523 WiadomościIMG 2527 WiadomościIMG 2476 Wiadomości20180204 155509 Wiadomości20180204 154351 Wiadomości20180204 154400 Wiadomości20180204 154418 Wiadomości20180204 154433 Wiadomości20180204 154546 Wiadomości20180204 154647 Wiadomości20180204 154805 Wiadomości20180204 155010 Wiadomości20180204 155134 Wiadomości20180204 155235 Wiadomości20180204 155330 Wiadomości20180204 155412 Wiadomości20180204 155439 Wiadomości20180204 155448 WiadomościPeugeot 3008
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot3008
Udostepnij415Tweet259Udostepnij73
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1241 udostępnienia
    Udostepnij 496 Tweet 310
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1687 udostępnienia
    Udostepnij 675 Tweet 422
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1169 udostępnienia
    Udostepnij 468 Tweet 292
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    586 udostępnienia
    Udostepnij 234 Tweet 147

Testy samochodów

peugeot 208 2012 01 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – test samochodu dla kobiety okiem kobiecym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-24
Peugeot 208
Testy

Test: Peugeot 208 PureTech 1.2 130 KM – czy lepszy od Renault Clio? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-17
01. Dacia Dokker Stepway – wygląda atrakcyjnie test Wiadomości
Testy

Test: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi 90 KM – użyteczny atrakcyjny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-16
citroen berlingo 1 5 bluehdi 2024 11 Wiadomości
Testy

Test: Citroën Berlingo VAN 1.5 BlueHDi. Oszczędny, komfortowy i pojemny samochód dostawczy

autor Tomasz Nowicki
2024-09-29
010. DS 3 Crossback – oryginał w każdym calu Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: DS 3 Crossback 1.2 155 KM – oryginał w każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-12-27

Najnowsze komentarze

  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
  • Piotrek - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 5/2025. Alfa Romeo Junior pokonuje Mini Acemana!

Elektryczne samochody marek Citroen, DS, Opel i Peugeot dostaną europejskie akumulatory. Rusza wielka fabryka

Opel Kadett na 10. Bodensee Klassik

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz