piątek, 27 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Citroen C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
192 8
6
171
UDOSTĘPNIEŃ
570
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Od zawsze jeżdżę Citroenem. Dawno temu był nim wysłużony AX z mnóstwem kilometrów na liczniku i oszczędnym silnikiem 1.5D. Mój pierwszy samochód, dzielny kompan wielu wypraw poza miasto. Wtedy o autostradach można było tylko pomarzyć, ale Citroen AX i tak był przedmiotem zazdrości kolegów i koleżanek. Potem przyszedł czas na nieco większy model ZX. Z czasem założyłem rodzinę i pojawiła się Xsara Picasso, potem C4 Picasso i obecnie także Picasso, tyle, że w najnowszym wydaniu. Dzieci powoli dorastają i pewnie następny będzie już trochę mniejszy, ale nadal jest wiele rzeczy, za które uwielbiam ten samochód.

Lubię jego kształt, przypominający trochę statek kosmiczny, a trochę kapsułę wehikułu czasu. Linie Pikusia są bowiem eleganckie, opływowe ale też szalenie nowoczesne z pewną nutą ponadczasowości. Lubię wnętrze C4 Picasso, jest pełne światła, wpadającego przez ogromną przednią szybę. Jest jasno, a jako kierowca mam przywilej oglądania świata w pełni jego piękna. Szyba znajduje się nie tylko przede mną, ale także nad moją głową.

Uwielbiam zawieszenie Pikusia, bo jest ekstremalnie komfortowe. Od czasów Xsary Picasso samochód zyskał także lepsze wyciszenie. W nowym modelu nie słychać ani silnika, ani odgłosów z drogi prawie do samych prędkości autostradowych. W kabinie bez problemu można rozmawiać szeptem i będzie to dobrze słyszalne. Moi pasażerowie polubili podnóżek – biznes klasa w samochodzie. Jeżdżę krótkim Pikusiem. Oprócz wygody na pokładzie Citroena doceniam także pojemność bagażnika. Nawet na najdłuższe wakacje zawsze udaje nam się wszystko spakować.
A wiecie co lubię najbardziej? Lubię jeździć tym samochodem! Sprawia mi to ogromną frajdę. Nie chodzi o ściganie, ani o dynamiczne pokonywanie zakrętów, bo Pikuś się raczej do tego nie nadaje. Mimo to przebywanie w jego wnętrzu daje taką specyficzną radość, której doświadczałem także za czasów pierwszego AX. Kiedy patrzę na nowoczesne wnętrze, na fantastycznie zaprojektowane kształty, po prostu czuje się dobrze. Podoba mi się ogromna przednia szyba, poczucie przestrzeni oraz nowoczesny wyświetlacz w jego wnętrzu. Wsiadam i już nie chcę wysiadać. Jadę i nie chcę się zatrzymać! Sądzicie, że przesadzam? A może jestem jakimś nawiedzonym fanem francuskiej motoryzacji? Mówcie sobie co chcecie. Po prostu to lubię, a może nawet kocham.
Pikuś służy mi od kilku miesięcy. Nowego zamówiłem z silnikiem diesla o pojemności 1,6 litra i automatyczną skrzynią biegów. Pierwszy raz nie wziąłem manualnej i nie żałuję. Ba, gdybym wiedział, jaka to przyjemność, to pewnie od zawsze kupowałbym automat. Spalanie przy moim dość spokojnym trybie jazdy nie przekracza 6,5 litra na 100 kilometrów w mieście. 7 litrów przekroczyłem podczas szybkiej jazdy autostradą.

Czy zmieniłbym coś w moim C4 Picasso? Nie, chyba nie. Za bardzo się przyzwyczaiłem. W samochodzie jest dużo przestrzeni, dostarcza wygodę dla pasażerów, a kierowca czuje się prawie jak król drogi. Polecam każdemu, kto chce mieć dobre i duże auto rodzinne, które nie tylko się wyróżnia urodą, ale jest funkcjonalne, niezawodne i oszczędne.

 

tekst: Michał
zdjęcia i korekta: redakcja

 

Jeździcie francuskim samochodem? Chcecie podzielić się z naszymi Czytelniczkami i Czytelnikami opowieściami związanymi ze swoimi autami? Autorzy najlepszych tekstów otrzymają specjalne gadżety Francuskie.pl. Przysyłajcie swoje teksty na adres [email protected]

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: C4 PicassoCitroen
Udostepnij68Tweet43Udostepnij12
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2018

Następny

Nowe Renault Clio – wizualizacja modelu

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Nowe Renault Clio – wizualizacja modelu

Rajd Dakar - kolejna potrójna wygrana dream team Peugeot

Peugeot 3008 DKR MAXI nr 308 załogi Despres / Castera jedzie dalej!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Inny Anonimowy - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Najlepiej wyposażony SUV Peugeot 3008 w Polsce! 300-konna hybryda z noktowizorem
  • Inny Anonimowy - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Inny Anonimowy - Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • auu - Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zen Kenobi - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Zeną - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Piter - Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.