leapmotor 02 Wiadomości
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 3 Wiadomości
Wiadomości

Rozpędzone Audi wpadło na rowerzystkę, kobieta zmarła. Uwagę zwraca wzorowe zachowanie kierowcy Peugeot

autor Tomasz Nowicki
2025-05-12
uokik 8 egzemplarzy ds 7 do serwisu 2 Wiadomości
Wiadomości

Wyjeżdżam z salonu samochodem, jaki zawsze chciałem – to niedoścignione marzenie Polaków

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
An electrifying 2025 ahead for Nissan: return of Micra as an EV. Third generation LEAF to launch. And updated e-POWER for Qashqai.
Wiadomości

Wyniki Nissana wpłyną negatywnie na Renault. Chodzi o kwotę 2,2 mld euro

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Nowa Dacia Duster III 2024 – pierwszy test nowego SUV-a. 4×2 i 4×4, hybryda, przestrzeń, silniki, dynamika, spalanie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2024-04-25
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 16 minut
7.4k
A A
65
dacia duster iii 1 Wiadomości

Za nami prasowa premiera nowej Dacii Duster III. Jazdy odbyły się na południu Hiszpanii, która przywitała nas piękną pogodą, ale jeszcze bez upałów. Organizatorzy tak przygotowali program, byśmy mogli sprawdzić nowego Dustera w różnych warunkach, więc coś już na temat tego samochodu napisać można. Oczywiście najbardziej wartościowe i tak będą kilkudniowe testy w polskich warunkach, na polskich drogach, ale tutaj mieliśmy okazję w jednym miejscu sprawdzić ii porównać dwie wersje samochodu, a to też nie pozostaje bez znaczenia.

Nowy SUV – Jedna z najbardziej oczekiwanych premier 2024

Nowa Dacia Duster III to niewątpliwie jedna z najbardziej oczekiwanych premier bieżącego roku. Ten SUV w swoich dwóch poprzednich wersjach zrobił duże zamieszanie na rynku i – jak wiemy – nie było to w żadnym razie dziełem przypadku. Duster okazał się na przestrzeni lat samochodem, który przekonuje do siebie nie tylko ceną, ale i wieloma innymi zaletami.

Rosnąca sprzedaż Dustera

Dacia Duster z roku na rok zdobywała coraz większe zainteresowanie klientów na praktycznie każdym rynku, na jakim była oferowana. Podczas prezentacji Dacii Duster III pokazano nam dane dotyczące sprzedaży poprzednich dwóch generacji w krajach Terytorium East, czyli krajach bałtyckich, Czechach, na Słowacji i w Polsce. Jak to się prezentowało? Najlepiej przedstawi to poniższa tabelka.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 54 sprzedaz w krajach Terytorium East Wiadomości

Wyraźnie widać, że z generacji na generację Duster znajdował coraz większe uznanie klientów. W międzyczasie oczywiście trochę drożał, ale był też sukcesywnie modernizowany, co po prostu musiało znaleźć swoje odbicie w cenie. Pod maskę trafiały nowsze generacje napędów, w wyposażeniu pojawiały się nowe elementy, poprawiała się też jakość w kolejnych latach. A propos cen – jeśli jesteście zainteresowani, jak prezentują się ceny Dacii Duster III w poszczególnych krajach Terytorium East, to przygotowaliśmy dla Was odpowiednie zestawienie.

Cena nowej Dacii Duster III

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 55 ceny w krajach Terytorium East Wiadomości

Pozwoliłem sobie nie przeliczać cen z koro czeskich oraz ze złotówek – kursy walut bywają zmienne, a każdy chyba potrafi sobie odszukać odpowiednią wartość, choćby na stronach NBP, po czym przemnożyć ją przez cenę w Polsce czy Czechach, i w ten sposób odnieść ją do sąsiednich krajów.

Wygląd zewnętrzny Dacii Duster III

Dacia Duster III jest samochodem, który zdecydowanie może się podobać. Zachował podstawową bryłę poprzednich generacji, więc od razu widać, że to Dacia, i do tego Duster. Jednocześnie samochód zmienił się w wielu detalach zarówno na zewnątrz, jak i w środku, i to zdecydowanie na plus. W moim odczuciu teraz ma jeszcze więcej charakteru, jeszcze więcej „męskości” w stylu, jeszcze więcej wizerunku czyniącego z niego samochód doskonały do zjazdu z asfaltu. I to w nawet trudny teren, o czym za chwilę.

Co testowałem? Dacia Duster III 140 Hybrid oraz TCe 130 KM

Organizatorzy oddali w nasze ręce dwie odmiany Dacii Duster III. Pierwszego dnia jeździłem odmianą hybrydową o mocy systemowej 140 KM z napędem na przednią oś, drugiego zaś testowałem odmianę z napędem na cztery koła i silnikiem TCe 130. Obie mają swoje zalety i obydwoma jeździ się fajnie, acz… trochę różnie. Mieliśmy wrażenie, że hybryda jest nieco bardziej sztywno zestrojona, niż odmiana 4×4, ale mogło to mieć związek nie tyle z ustawieniami zawieszenia, co z dwoma innymi faktami. Pierwszy, to taki, że wersja napędzana na cztery koła ma nieco wyższy prześwit. Druga – tą odmianą jechaliśmy we czterech, a hybrydą tylko we trzech.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 03 Wiadomości
Nowa Dacia Duster III – nasze testowe egzemplarze

Nowa Dacia Duster 140 KM Hybrid

Dacia Duster III w wersji hybrydowej, to analogiczne rozwiązanie do tego, które znajdziecie w hybrydowym Joggerze, którego już wreszcie można zamawiać w Polsce. Składają się na ten napęd hybrydowy wolnossący czterocylindrowy silnik 1.6, silnik elektryczny o mocy 49 KM, rozrusznik-alternator (High-Voltage Starter Generator) dbający o poprawną zmianę przełożeń w skrzyni pozbawionej synchronizatorów (skrzynia kłowa), który potrafi pełnić rolę silnika wspomagającego w razie zapotrzebowania na moc (generuje 20 KM), oraz oczywiście wspomniana skrzynia oraz niewielkich rozmiarów akumulator o pojemności 1,2 kWh. Całość działa bardzo płynnie, co może zadziwić osoby, które kojarzą skrzynie kłowe z motorsportu.

Automatyczna skrzynia biegów

Hybrydowa Dacia Duster III ma automatyczną skrzynię biegów z trybem B pozwalającym na skuteczne odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem. Jeśli jednak poprzez rekuperację uzupełnicie prąd do maksimum (ekran przed kierowcą prezentuje odpowiedni czytelny wskaźnik), to system przestaje działać. W efekcie hamowanie w trybie B nie różni się niczym od standardowego trybu D. Warto na to uważać.

15 przełożeń

Wspomniana przekładnia zapewnia aż piętnaście różnych przełożeń, co dla kierowcy nie ma większego znaczenia, bo wszystko dzieje się całkowicie automatycznie. Oczywiście mówimy o piętnastu kombinacjach pracy wszystkich trzech silników.

System dobiera energię gdy jej potrzebuje

Koniecznie trzeba też wspomnieć o tym, że w sytuacji, gdy system uzna, że ma już mało energii w akumulatorze, powoduje wzrost obrotów silnika spalinowego, co uzupełnia prąd, ale nie przekłada się – na szczęście – na wzrost prędkości. W efekcie czujecie się, jak niedoświadczony kierowca, albo starszy pan piłujący silnik na półsprzęgle ;-) W czasie naszych testów system zachowywał się w ten sposób z reguły w czasie podjazdów pod wzniesienia, których na trasie naszych przejazdów w Andaluzji nie brakowało, czyli łączył zwiększone obroty potrzebne do wjazdu pod górkę z uzupełnianiem energii. Całkiem niezły pomysł.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 09 Wiadomości
Hybrydowa Dacia Duster III 140 KM

Płynne rozwijanie mocy

Dacia Duster III z napędem hybrydowym 140 KM rozwija moc bardzo płynnie. Mimo wsparcia ze strony silników elektrycznych realnie nie zaobserwowałem spektakularnego przyspieszania – wszystko odbywało się kulturalnie, wydajnie, płynnie, ale i skutecznie. SUV przyspieszał, tyle że bez kopania po nerkach. Całkiem fajna charakterystyka znana z silników wolnossących, tyle, że tu lekko wspomagana elektronami.

Różnice w odczuciach twardości zawieszenia

Jak wspomniałem, mieliśmy wrażenie, że Dacia Duster III w wersji hybrydowej jest twardsza od wersji 4×4, a na pewno ma sztywniejsze nastawy zawieszenia, niż Duster II generacji. W efekcie wrażenia z jazdy są pewniejsze, choć osoby ceniące rumuńsko-francuskiego SUV-a za komfort jezdny mogą się poczuć nieco rozczarowane. Ja też lubię raczej miękkie zawieszenia, ale układ jezdny Dacii Duster III zyskał na pewności prowadzenia przy tylko nieznacznym uszczerbku na komforcie.

Układ kierowniczy

Również układ kierowniczy zachowuje się co najmniej przyzwoicie. W przypadku pierwszej, a zdarzało się, że i drugiej generacji, pojawiały się w niektórych mediach zarzuty o braku informacji zwrotnej z kół. Tu jest lepiej. To wciąż nie jest samochód wyścigowy, ale połączenie kół z kierownicą daje wystarczającą ilość informacji.

Duster III 130 TCe 4×4

Z kolei Dacia Duster III w wersji 4×4 spodoba się osobom, które naprawdę lubią wjechać w teren. Przy czym tu nie chodzi o dojazd szutrówką do domku letniskowego, ale o naprawdę zaskakującą dzielność w terenie. Z racji tego, że jeździliśmy na południu Hiszpanii, więc błota nam nie zapewniono, ale tor przeszkód terenowych mógł zrobić wrażenie. Dacia Duster III dawała sobie radę na naprawdę ciekawych przeszkodach.

Trasa terenowa, przechył 20 stopni

Organizatorzy przygotowali strome zjazdy (Dacia Duster III ma system wspomagania zjazdu ze wzniesienia) i równie strome podjazdy. Jeździliśmy w przeszło 20-stopniowym przechyle bocznym (może się to wydawać niewiele, ale spróbujcie kiedyś czegoś takiego!), jeździliśmy po piachu, szutrze i… nie widząc trasy. Tutaj przydawał się system kamer dookólnych, dzięki czemu można było zobaczyć, co nas czeka. Duster ma cztery kamery i można wybrać, z której obraz ma być prezentowany na ekranie.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 47 Wiadomości
Ekran Dacii Duster III

Nowy ekran wysokiej rozdzielczości

Tu słowo na temat tegoż ekranu. Ma wyraźnie większą rozdzielczość, niż to było w poprzednich generacjach Dustera, W efekcie obraz z kamer, zwłaszcza przedniej i tylnej, ale też z nawigacji, prezentuje się dużo lepiej. W Dusterze I i II obraz był czytelny, ale nie spektakularny. Tutaj czytelność pozostała, ale mamy też zauważalnie lepszą jakość obrazu. Pewne zastrzeżenia można mieć jedynie do tego, co pokazują kamery boczne, ale to mogła być też kwestia południowohiszpańskiego światła.

Różne tryby jazdy

Dacia Duster III oferuje także wsparcie podczas ruszania pod górkę, co przyda się nie tylko w terenie, ale też na wielu wzniesieniach, z jakimi kierowcy muszą się mierzyć na drogach asfaltowych. Wersja 4×4 zapewnia wsparcie w zależności od podłoża (selektor znajduje się między fotelami i ma kilka trybów), co w połączeniu z napędem wszystkich kół i układem jezdnym sprawia, że zjazdu z asfaltu nie ma się co obwiać.

Wykrzyże Dusterem

Testowaliśmy Dustera III także na tzw. wykrzyżach, gdzie jedno, a czasem nawet dwa koła tracą kontakt z podłożem. Samochód zachowywał się bardzo dobrze. Oczywiście na tego typu przeszkodach i w naprawdę trudnym terenie ważne jest zachowanie niedużych prędkości, ale dzielnością na tych przeszkodach Duster III może zaskoczyć niejednego kierowcę!

Nowa Dacia Duster III – udany samochód. Dobre wyciszenie

Niezależnie od tego, czy wybierzecie wersję napędzana na dwa, czy na cztery koła, Dacia Duster III – w zależności od wersji – ma kilka fajnych cech, o których chciałbym tu dziś wspomnieć. To na przykład dobrze działający system utrzymania pasa ruchu. Może nawet trochę nadwrażliwy, ale można go w pewnym zakresie konfigurować i dostosować do własnych oczekiwań.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 06 Wiadomości

Klimatyzacja automatyczna sprawiała wrażenie wydajnej. Wprawdzie temperatury w czasie testów ni były zbyt wysokie (to dopiero ostatni dekada kwietnia, więc nawet w okolicach Gibraltaru nie było upałów), ale tych ponad 20°C dawało się skutecznie schłodzić. Ba – kiedy wsiadaliśmy do aut czekających na lotniskowym parkingu, to były one nagrzane do ponad 30°C, a klimatyzacja skutecznie doprowadzała wnętrze do przyjemnego poziomu termicznego.

Niewątpliwie Dacia Duster III jest najlepiej wyciszoną generację tego samochodu. Sprawdzimy to dokładnie podczas testu w Polsce, ale słyszeliśmy w tym zakresie wyraźną poprawę w stosunku do „jedynki” i „dwójki”.

Stylistyka nowej Dacii Duster III

Warto poświęcić kilka słów stylistyce. Na zewnątrz pojawiły się wyraźniejsze przetłoczenia na masce, które najlepiej widać… zza kierownicy. Niejako ich kontynuacją są przetłoczenia w tylnej części dachu i spojlerze znajdującym się na tylną szybą. Dzięki licznym „zagięciom” karoserii Duster w żadnym razie nie wygląda na tani samochód, gdzie producent oszczędza na tłoczni blach – temat jakże charakterystyczny przez lata dla pewnego niemieckiego koncernu…

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 24 Wiadomości

Wewnątrz też nie brakuje elementów, które mogą się podobać. Kokpit ma ciekawe elementy wzbudzające zainteresowanie, niezłą kolorystykę, a tylko część tworzyw wygląda na tanie. To zresztą pochodna tego, że aż 20% plastikowych elementów Dustera III powstaje z przetworzonych materiałów! To bardzo duży odsetek, jak na dzisiejsze czasy.

Konsola centralna jest zorientowana na kierowcę – nie znajduje się w płaszczyźnie poprzecznej samochodu, ale jest zwrócona w stronę tego, kto Dustera prowadzi. Całość jest estetyczna i sprawia wrażenie solidnej, Nie dostrzegłem jakichś nierówności w spasowaniu elementów, ani niczego takiego. Również jeśli chodzi o niepokojące odgłosy, to mój pięcioletni już Kadjar wydaje ich wyraźnie więcej, niż Duster III ;-)

Mi osobiście spodobała się też podsufitka z materiału o grubym splocie, a także schematyczny rysuneczek autka w prawym dolnym narożniku przedniej szyby (patrząc od środka), co przywodzi rozwiązania znane np. z marki Jeep. To też może się podobać i czyni pewien klimat.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 44 Wiadomości

Nie spodobały się – zresztą nie tylko mi – gumowe dywaniki. Mają fajny wzór, ale okazują się śliskie, i to nawet wtedy, gdy są suche i czyste.

Przyjemnie wygląda także lewarek automatycznej skrzyni biegów w wersji hybrydowej.

Trzecia generacja Dustera ma też tzw. autostradowy tryb kierunkowskazów, który ja nazywam impulsowym. Auto wyposażono w automatyczne światła, co działa (sprawdzaliśmy w tunelach, przez które przejeżdżaliśmy).

Są też wpadki

Mieliśmy za to zastrzeżenia do niektórych komunikatów z nawigacji. Chodzi szczególnie o niewłaściwe dla naszego języka formy, ale to zdarza się tylko w niektórych sytuacjach. Nawigacja generalnie działa dobrze i zdecydowana większość komunikatów brzmi poprawnie, ale żeby być dokładnym musiałem o tym wspomnieć. Być może zresztą w autach, które już trafią na nasz rynek, zostanie to poprawione.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 21 Wiadomości

Dacia Duster III produkowana jest wyłącznie z rumuńskich zakładach firmy w Piteşti (a realnie w położonym od niego na północny wschód Mioveni). Auto pod marką Renault, oferowane na wybranych rynkach, powstawać będzie w fabryce w Turcji.

Nowa Dacia Duster III – spalanie

A ile paliwa potrzebowała każda z testowanych wersji? Cóż – odmiana 4×4 okazała się nieco bardziej paliwożerna. No ale jeździliśmy nią najpierw lokalnymi krętymi dróżkami w górach, z licznymi podjazdami, może niezbyt stromymi, ale jednak, później zaś przejechaliśmy dobrych 100 km autostradą. W Hiszpanii na takich drogach można jechać maksymalnie 120 km/h i staraliśmy się tego limitu przestrzegać. Początkowo spalanie tej wersji wynosiło 7,3 l/100 km, ostatecznie średnia spadła do 6,8 l/100 km. Szacowaliśmy, że w ruchu typowo miejskim zużycie może oscylować w okolicach 7,5-8,0 l/100 km, zależnie od techniki jazdy.

Odmiana hybrydowa, w przypadku której Grupa Renault deklaruje, że w wyjątkowo sprzyjających warunkach nawet przez 80% czasu można jeździć na prądzie, faktycznie okazuje się oszczędniejsza. Tą wersją jechaliśmy głównie lokalnymi drogami, także w górach (korzystając z rekuperacji), były też odcinki autostradowe. Spalanie średnie spadło w pewnym momencie do 4,9 l/100 km. Ostatecznie jednak uzyskaliśmy – w trzy osoby na pokładzie – 5,0 l/100 km. Ale byli dziennikarze, którzy uzyskiwali nawet 4,3 l/100 km.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 36 Wiadomości

Funkcjonalne rozwiązania

Dacia Duster III, to przemyślany samochód, w którym producent pokazał, że wsłuchuje się od 14 już lat w głos swoich klientów i uwzględnia ich sugestie. To już dojrzałe auto, w którym można się poczuć bardzo dobrze. Jest to funkcjonalny SUV z rozwiązaniem o nazwie YouClip pozwalającym na mocowanie różnych akcesoriów w wybranych miejscach samochodu. To auto posiadające bagażnik o pojemności – zależnie od wersji – od 430 do 517 litrów (wg normy VDA) i całkiem przestronne wnętrze, w którym na kolana pasażerów siedzących na kanapie pozostaje 204 mm, A gdy siedziałem z tyłu, to do podsufitki miałem z 5-7 cm zapasu.

Dacia Duster III została wyposażona w systemy wspierające kierowcę w zakresie bezpieczeństwa. Jednym z nich jest kamera „czytająca” znaki ograniczenia prędkości i gdy ten limit przekraczacie, to auto piszczy ostrzegawczo.

Samochód powstaje na modułowej platformie Grupy Renault CMF-B pozwalającej na stosowanie napędów benzynowych (w tym z LPG) oraz hybrydowych, zarówno hybrydy pełnej, jak i miękkiej hybrydy 48V Wersji z LPG nie testowaliśmy, .ale że w Polsce wzbudza ona duże zainteresowanie, więc zapewne będzie w parku prasowym. Za to już odmiana hybrydowa pozwala na uzyskanie zasięgu blisko tysiąca kilometrów! Odmiana z LPG będzie miała jeszcze większy zasięg przy założeniu zatankowania obu zbiorników.

Dacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 27 Wiadomości

Myślę, że ludzie, którzy zamówili Dacię Duster III nie będą żałowali. To naprawdę zauważalny skok względem drugiej generacji i w pełni dojrzałe auto z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami. A do tego – w wersji 4×4 – naprawdę dzielne w terenie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Duster zachowuje bardzo wysokie wartości rezydualne. Zapewne trzecia generacja jeszcze poprawi ten parametr.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia duster iii 1 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 41 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 40 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 39 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 38 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 37 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 36 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 35 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 34 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 33 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 32 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 31 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 30 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 42 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 43 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 55 ceny w krajach Terytorium East WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 54 sprzedaz w krajach Terytorium East WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 53 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 52 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 51 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 50 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 49 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 48 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 47 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 46 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 45 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 44 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 29 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 28 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 13 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 12 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 11 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 10 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 09 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 08 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 07 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 06 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 05 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 04 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 03 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 02 WiadomościDacia DusterDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 15 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 27 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 26 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 25 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 24 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 23 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 22 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 21 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 20 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 19 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 18 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 17 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 16 WiadomościDacia Duster III r.m. 2024 – pierwsza jazda 01 Wiadomości
4.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

dacia spring Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

2025-05-19
dacia bigster 2025 1 Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

2025-05-18

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

2025-05-17

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

2025-05-17
Tagi: DaciaDuster
Udostepnij2709Tweet1693Udostepnij474
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
65 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3100 udostępnienia
    Udostepnij 1240 Tweet 775
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1400 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4467 udostępnienia
    Udostepnij 1787 Tweet 1117
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    613 udostępnienia
    Udostepnij 245 Tweet 153

Testy samochodów

Nowy Peugeot 5008 1.6 THP EAT6
Testy

Test: Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM z automatem: dwa tysiące kilometrów po górach Nowej Zelandii. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2020-12-19
citroen c3 picasso Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-12
citroen ds3 dla kobiety Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 THP 156 KM. Dobry wybór. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jola Leszczyńska
2019-04-23
renault austral 2023 sesja 2 Wiadomości
Testy

Test: Renault Austral 160 KM kontra Mercedes GLB 250 okiem Australijczyka

autor Małgorzata Kozikowska
2023-08-27
Peugeot 3008
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 180 KM – moda na SUV-y nie jest wcale taka zła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-01

Najnowsze komentarze

  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

Zobacz też

Opel Zafira Life O-Team – nowy van dla Drużyny A

Szef Peugeot do konkurencji: „hej Volkswagen, pożyczymy Wam prawdziwego 5008”

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 13/2015

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
65
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz